Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Agfa Graphics po 2. kwartale

Data publikacji: październik 2010

 

Koncern Agfa-Gevaert opublikował wyniki finansowe za 2. kwartał 2010 roku. W porównaniu z poprzednim rokiem, przychody grupy zwiększyły się o 8,7 proc., co wpłynęło na niemal dwukrotny wzrost zysku operacyjnego z działalności podstawowej do kwoty 84 mln euro. Znaczący w tym udział ma Agfa Graphics, której przychody zwiększyły się o prawie 20 proc., zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej wzrósł niemal trzykrotnie.

 
© Agfa Graphics

Przychody Agfa Graphics w 2. kwartale zwiększyły się o prawie 20 proc., zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej wzrósł niemal trzykrotnie.

W porównaniu z 2. kwartałem 2009 roku, przychody Agfa Graphics zwiększyły się o 19,9 proc. (15,2 proc. przy wyłączeniu różnic kursowych). Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzmożonego popytu odnotowanego w segmencie CtP, jak też na rynku analogowych filmów stosowanych w urządzeniach CtF. Agfa Graphics odnotowała też dalszy wzrost w segmencie przemysłowego druku inkjetowego. Jeśli chodzi o poszczególne regiony świata, wzrost przychodów ze sprzedaży jest przede wszystkim zasługą bardzo dobrych wyników osiągniętych przez Agfa Graphics w Stanach Zjednoczonych oraz na rynkach wschodzących. Marża zysku brutto Agfa Graphics wzrosła z 27 proc. w 2. kwartale ub.r. do 33,2 proc. w analogicznym okresie br. Podobnie jak to miało miejsce w ubiegłych dwóch latach, dalszej redukcji uległy koszty związane z obsługą sprzedaży i administracją – z 20,6 proc. przychodów w 2. kwartale 2009 do 19,4 proc. w 2. kwartale br. Zysk operacyjny z działalności podstawowej Agfa Graphics, nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA), wyniósł w omawianym okresie 56,6 mln euro (14,5 proc. przychodów). Z kolei zysk operacyjny (EBIT) z działalności podstawowej wzrósł z 12,2 mln euro (3,7 proc. przychodów) w 2. kwartale ub.r. do 46,1 mln euro (11,8 proc. przychodów) w analogicznym okresie br.

Znaczącymi wydarzeniami dla Agfa Graphics w 2. kwartale 2010 roku były targi Fespa oraz Ipex. Na drugiej z wymienionych wystaw firma przekroczyła swoje założenia w zakresie sprzedaży zarówno rozwiązań dla prepressu, jak i przemysłowych systemów inkjetowych. Targi te przyniosły też szereg nowości w ofercie Agfa Graphics. W sierpniu firma poinformowała o zakończeniu działań związanych z przejęciem udziałów w Harold M. Pitman Company, amerykańskim dostawcy systemów prepress, urządzeń do przemysłowego druku inkjetowego, chemii drukarskiej oraz systemów znajdujących zastosowanie przy produkcji opakowań.

 
Agfa Graphics po 1. półroczu
Pozytywne wyniki odnotowane w 2. kwartale br. znalazły odzwierciedlenie w rezultatach podsumowujących całe 1. półrocze 2010. Przychody Agfa Graphics w pierwszych sześciu miesiącach 2010 wyniosły 736 mln euro (wzrost o 14,8 proc.). Jej zysk operacyjny z działalności podstawowej nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA) wyniósł w 1. półroczu tego roku 91,7mln euro (wzrost o 145,2 proc.), zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej (EBIT) 70,7 mln euro (wzrost o 427,6 proc.).

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty