Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Agora. 25 mln euro w biznes kinowy.

Agora podpisała przedwstępną umowę dotyczącą nabycia 84 proc. akcji spółki Centrum Filmowe „Helios”. Łączna cena nabycia akcji wyniesie ok. 25 mln euro, ale może zostać podwyższona o kwotę nie wyższą niż około 1 mln euro po przeprowadzeniu badania finansowego Helios. „Transakcja nabycia akcji CF Helios S.A. jest spójna z długoterminową strategią grupy, która zakłada dywersyfikację źródeł jej przychodów i rozszerzanie zakresu działalności w rozwijających się sektorach szeroko rozumianych mediów. Dodatkowym efektem będzie lepsza pozycja na rynku rozrywki i zmniejszenie zależności wyniku grupy od kondycji rynku reklamy” – powiedział prezes Agory, Piotr Niemczycki. Łączna cena nabycia 84 proc. akcji Helios wyniesie 25.000.609,76 EUR. Cena nabycia może zostać podwyższona o kwotę nie wyższą niż 1.063.100 EUR, w zależności od rezultatu badania przez zewnętrznego eksperta stanu zobowiązań Helios. Helios, bezpośrednio i poprzez spółkę zależną Kinoplex prowadzi sieć kin wielosalowych w całej Polsce i posiada ok. 22 proc. udziału w krajowym rynku multipleksów. Sieć tworzy 26 kin: 24 multipleksy i 2 kina tradycyjne, które posiadają łącznie 140 ekranów i ponad 31 tys. foteli.

Udział Grupy Helios (Helios plus Kinoplex) w łącznej liczbie biletów do kina sprzedanych w polskich multipleksach w 2009 r. wyniósł około 24 proc.

 
Data publikacji: kwiecień 2010

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty