Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

BASF. Dobre prognozy na 2010.

 

Obroty firmy BASF w 2009 roku spadły o 19 proc do 50,7 miliarda euro. Z wyjątkiem obszarów Performance Products i Agricultural Solutions regresja dotknęła wszystkich segmentów działalności firmy. Wynik EBIT przed uwzględnieniem wpływów nadzwyczajnych spadł o 29 proc. i osiągnął 4,9 mld euro.

Przepływy pieniężne z bieżącej działalności operacyjnej wzrosły o 1,3 mld euro i osiągnęły rekordową wartość prawie 6,3 mld euro. Free cashflow – po odliczeniu wydatków na środki trwałe i majątek rzeczowy – miał wartość 3,8 mld euro. Mimo zakupu firmy Ciba, BASF osiągnęła zatem bardzo solidny współczynnik kapitału własnego na poziomie 36 proc.

Po trudnym początku, akcje BASF w ciągu roku 2009 miały wysoką wartość. Wzrost z 57 proc. do 67 proc. w przypadku ponownego zainwestowania dywidendy to wynik znacznie przekraczający średnią indeksów DAX 30 i EURO STOXX 50.

W samej Europie obroty BASF spadły o 21 proc., czyli do 30,4 mld euro. Sektory: Chemicals, Plastics, Functional Solutions oraz Oil & Gas zanotowały wyraźny spadek, natomiast Performance Products zyskał dzięki przejęciu firmy Ciba.

W roku 2010 firma oczekuje zwiększenia światowej produkcji przemysłowej o ok. 5 proc., wychodząc od bardzo niskich wartości porównawczych. BASF spodziewa się wzrostu w większości tych gałęzi przemysłu, które reprezentują jej klienci, a więc w branży motoryzacyjnej, technologii informatycznych oraz przemyśle elektrycznym. Ponieważ sytuacja gospodarcza pozostaje chwiejna, programy dotyczące podnoszenia wydajności i redukcji kosztów będą konsekwentnie kontynuowane. Przedsięwzięcia inwestycyjne mają być dostosowywane do aktualnych warunków rynkowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty