Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Cyfrowy filar. Heidelberg rozbudowuje dział Digital.

Data publikacji: kwiecień 2014

Heidelberg rozbudowuje swoje portfolio rozwiązań do druku cyfrowego oraz oprogramowania i łączy działania w tym sektorze w spójnym dziale Digital. W ten sposób firma chce się przygotować do przyszłych wymagań rynku poligraficznego. Cyfrowe portfolio Heidelberga już teraz obejmuje maszyny drukujące, materiały eksploatacyjne, oprogramowanie i usługi serwisowe dla wielu segmentów rynku. Obecnie trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami.

 

Heidelberg uważa, że technologia inkjetowa jest kołem napędowym powstawania nowych zastosowań druku w branży poligraficznej i poza nią.

Nad rozwojem swojej oferty cyfrowej Heidelberg pracuje z partnerami, między innymi z Ricoh i Fujifilm, i wykorzystuje w tym sektorze niemal jedną trzecią swoich zasobów przeznaczonych na badania i rozwój. „Możemy oferować zintegrowane rozwiązania offsetowe i cyfrowe dla wielu segmentów rynku, co jest unikatowe w skali całej branży. Odzwierciedla to nasze dążenie do utrzymania pozycji preferowanego partnera w zakresie rozwiązań do druku” – przekonuje Gerold Linzbach, CEO firmy Heidelberg. „Elementem naszego rozwoju w sektorze cyfrowym jest inwestycja w takie technologie, jak druk inkjetowy. Badamy również możliwości w zadruku przestrzennych obiektów, wchodząc w ten sposób na obszar, który jest dla nas zupełnie nowy. Ogólnie rzecz biorąc, szacujemy, że w średniej perspektywie czasowej sektor cyfrowy zapewni nam potencjał sprzedażowy na poziomie powyżej 200 mln euro rocznie”.

 

Czwarty wymiar poligrafii

W ramach swojej nowej strategii Heidelberg wprowadzi na rynek rozwiązanie do druku „4D” – maszynę Jetmaster Dimension, która zadrukowuje gotowe przedmioty i opakowania. Koncern liczy na to, że to nowe urządzenie pozwoli mu zaoferować firmom z sektora dóbr produkowanych masowo większą opłacalność, elastyczność, wydajność oraz możliwość dostosowania produktu do indywidualnych potrzeb. Heidelberg znalazł już pierwszego chętnego do przetestowania nowego urządzenia – jedną z największych w Europie drukarń internetowych, flyeralarm. Jesienią bieżącego roku przedsiębiorstwo ruszy z drukiem na żądanie na standardowych piłkach sportowych.

Coraz więcej konsumentów szuka produktów masowych, które jednocześnie można personalizować (do tej grupy można zaliczyć już akcesoria sportowe, obuwie, meble, a nawet samochody). Wysokiej jakości druk logotypów, tekstu i elementów graficznych znacznie uatrakcyjnia dany produkt. Co więcej, technologię bezpośredniego zadruku przedmiotów można stosować także do tworzenia reklam wielkoformatowych na samolotach, ciężarówkach, autobusach czy tramwajach, co obecnie – przy wykorzystaniu aplikacji foliowych – wymaga dużo czasu, pracy i pieniędzy.

Jeśli chodzi o zastosowania w przemyśle, Jetmaster Dimension sprawdzi się wszędzie tam, gdzie producenci potrzebują skutecznych sposobów nanoszenia na produkty i opakowania zmiennych informacji tekstowych, kodów czy numerów seryjnych. Zazwyczaj tego typu oznakowania, umieszczane masowo na ostatnim etapie produkcji, muszą mieć dobrą jakość. Obecnie znakowanie często odbywa się osobno, poza główną linią produkcyjną.

Druk inkjetowy to idealne rozwiązanie, ponieważ zapewnia wysoką jakość bezkontaktowego druku w szerokiej gamie kolorystycznej i na wielu różnych podłożach. Jetmaster Dimension firmy Heidelberg to zintegrowany system, który pozwoli na osiągnięcie najlepszych efektów w wielokolorowym druku na rozmaitych mediach. Głowica drukująca i atrament będą dostosowywane do rodzaju zadrukowywanej powierzchni.

Na początkowym etapie wprowadzania nowego urządzenia na rynek sprzedażą będą kierowali specjaliści z siedziby głównej firmy Heidelberg. Klienci, którzy są zainteresowani systemem Jetmaster Dimension, mogą uzyskać więcej informacji na jego temat, wysyłając zapytanie na adres 4D@heidelberg.com. Wraz z maszyną producent zamierza oferować także odpowiednie usługi serwisowe i materiały eksploatacyjne, dzięki czemu klient będzie mógł otrzymać pełen pakiet rozwiązań od jednego dostawcy.

 

Synergia w druku inkjetowym

Współpracując z wieloma partnerami i koncentrując się na technologii inkjetowej, Heidelberg chce stworzyć nowe cyfrowe rozwiązania dla przemysłowego druku komercyjnego i druku opakowań. Strategia ta otrzymała nazwę „Synerjetix”, odwołującą się do wspólnej pracy nad rozwojem inkjetowych systemów produkcyjnych. Dzięki temu drukarnie będą mogły oferować wysokiej klasy, kreatywne produkty, powstające w oparciu o niezawodny park maszynowy i odpowiadające standardom jakościowym Heidelberga. „Naszym zdaniem technologia inkjetowa jest kołem napędowym powstawania nowych zastosowań druku w branży poligraficznej i poza nią” – wyjaśnia Stephan Plenz, członek zarządu odpowiedzialny za dział Heidelberg Equipment. „Dlatego właśnie łączymy nasz know-how z wiedzą i doświadczeniem naszych partnerów i tworzymy dobrze zintegrowane systemy. Przede wszystkim chcemy współpracować z naszymi partnerami nad poprawą jakości druku inkjetowego, co sprawi, że nasi klienci obdarzą go większym zaufaniem”.

Pierwszy pokaz technologii druku cyfrowego, nad którą pracuje Heidelberg, ma odbyć się jesienią tego roku. Wtedy producent zaprezentuje nową maszynę do druku krótkich serii etykiet, która łączy technologię fleksograficzną i inkjetową. Ma ona bazować na platformie druku inkjetowego Fujifilm, zintegrowanej z systemem fleksograficznym marki Gallus. „Dziś zaledwie 5 proc. etykiet jest drukowane cyfrowo” – mówi Jason Oliver, szef działu Heidelberg Digital. „Jednakże w tym segmencie wciąż rośnie popyt na opłacalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb i wszechstronne rozwiązania. Współpracujemy z naszymi partnerami, Fujifilm i Gallus, aby stworzyć urządzenia, które całkowicie zaspokoją ten popyt. Zastosowania w przemysłowym druku komercyjnym to nasz kolejny krok”. Równocześnie Heidelberg i Fujifilm rozpoczęły wspólny projekt, w ramach którego mają powstać nowe, bardzo wydajne systemy do druku cyfrowego, które znajdą zastosowanie w druku komercyjnym i opakowań. „Ostatecznie wszystkie nasze działania w zakresie druku cyfrowego mają wspólny cel: chcemy zapewnić naszym klientom powodzenie i zyski oraz zadbać o dalszy rozwój naszego własnego interesu” – podsumowuje Jason Oliver.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty