Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Decyzje strategiczne

Data publikacji: październik 2010

 

Manroland opracował nową strategię rozwoju, co oznaczać będzie gruntowne zmiany strukturalne, obejmujące trzy niemieckie zakłady produkcyjne. Koncern chce skupić swoją uwagę na rynkach wschodzących oraz sektorze usług serwisowych.

 

© manroland
Wdrażanie nowej strategii ma zakończyć się w połowie 2012 roku. Oczekuje się, że zmiany strukturalne przyniosą oszczędności rzędu 50 mln euro rocznie, począwszy od 2013 roku.

Podstawowa struktura firmy pozostanie nienaruszona, manroland zamierza kontynuować produkcję systemów arkuszowych i rolowych w trzech niemieckich fabrykach. Każdej z nich przypisane jednak zostaną konkretne kompetencje. Zakłady w Augsburgu (maszyny rolowe) oraz w Offenbach (maszyny arkuszowe) skoncentrują się w przyszłości wyłącznie na produkcji kompleksowych części oraz na montażu. Z kolei zakład w Plauen ma stać się miejscem produkcji przemysłowej, gdzie będą powstawały produkty dla manrolanda oraz klientów zewnętrznych. Kolejnym krokiem ma być integracja produkcji. W Augsburgu skonsolidowane zostaną linie produkcyjne dla małych maszyn gazetowych (do tej pory działające w Plauen) oraz dużych systemów dla tego sektora. Odlewnia w Offenbach ma zaopatrywać dział maszyn rolowych i arkuszowych w części zamienne. Utworzony zostanie również sektor Serwisu Technicznego i Przemysłowego, w którego strukturach będzie pracowało ponad 300 osób. Wdrażanie nowej strategii ma zakończyć się w połowie 2012 roku. Oczekuje się, że zmiany strukturalne przyniosą oszczędności rzędu 50 mln euro rocznie, począwszy od 2013 roku. Zaplanowane działania poskutkują równocześnie redukcją zatrudnienia szacowaną na 500 miejsc pracy, głównie w administracji. W rezultacie, liczba pracowników spadnie do końca 2012 roku do ok. 6 tys. osób. Manroland zamierza w dalszym ciągu koncentrować swoją uwagę na rynkach wschodzących. Od ponad roku firma prowadzi dystrybucję oraz serwis za pomocą własnych kanałów w Indiach, Ameryce Łacińskiej, RPA, regionie Azja-Pacyfik oraz Azji Południowo-Wschodniej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty