Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Dobra mina do złej gry. Ipex 2014.

Data publikacji: kwiecień 2013

W ostatnim czasie Canon, największy wystawca Ipex 2014, zrezygnował z udziału w wystawie. Firma dołączyła tym samym do rosnącego grona przedsiębiorstw z branży druku cyfrowego, które postanowiły wycofać się z targów: HP, Agfa Graphics, Kodak, Landa, Xerox i Roland DG. W związku z tą decyzją David Preskett, European Professional Print Director w firmie Canon, zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa targów Ipex.

 

David Preskett, European Professional Print Director w firmie Canon, zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa Ipex 2014 w związku z decyzją Canona o wycofaniu się z wystawy. 

Niedawno decyzję o wycofaniu się z targów podjęła także firma Mimaki. Przedsiębiorstwo zdecydowało się natomiast na uczestnictwo w targach FESPA, zarówno w tym, jak i przyszłym roku (kolejno w Londynie i Monachium). Zdaniem Mimaki targi FESPA są „największą imprezą branżową przeznaczoną specjalnie dla druku wielkoformatowego”, który stanowi podstawowy obszar działalności firmy. Zmieniająca się co roku lokalizacja tych targów również jest dla Mimaki atutem, bowiem przedsiębiorstwo dostrzega w tym możliwość lepszego poznania lokalnych rynków. W odpowiedzi na rezygnację kolejnych wystawców organizatorzy targów Ipex opublikowali specjalne oświadczenie. Trevor Crawford (dyrektor Ipex 2014) i Peter Hall (dyrektor zarządzający firmy Informa Exhibitions, organizującej to wydarzenie) zapewniają w nim, że zgodnie z dotychczasowym planem kolejna edycja targów odbędzie się w przyszłym roku w Londynie. W oświadczeniu jest również mowa o tym, że „wydarzenia, które reprezentują branżę druku, takie jak Ipex, muszą dopasować się do zachodzących na rynku zmian ekonomicznych, technologicznych, społecznych i środowiskowych, a także odzwierciedlać je. Jeśli wydarzenie odbywa się co cztery lata, skala zmian może okazać się olbrzymia”. Jak czytamy w oświadczeniu, druk komercyjny znajduje się w centrum uwagi targów Ipex. Zdaniem organizatorów, wiele firm błędnie zinterpretowało komunikat o tym, że londyńska impreza będzie koncentrować się wokół druku cyfrowego. Jak piszą Crawford i Hall, takie ukierunkowanie targów nie oznacza, że nie mogą uczestniczyć w nich także firmy związane z drukiem analogowym. „Spodziewamy się, że 80 proc. naszych gości będą stanowić drukarnie komercyjne, bez względu na to, czy drukują one cyfrowo, analogowo, czy łączą uzupełniające się techniki druku. Większość odnoszących sukcesy drukarń nie definiuje siebie poprzez rodzaj maszyn, jakich używają” – czytamy w oświadczeniu. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Strzelić sobie w cyfrowe kolano…

Cyfrowa transformacja obejmuje również media drukowane i cyfrowe. Media drukowane, a w szczególności magazyny takie jak PRINT & PUBLISHING, żyją z dobrego contentu. Zatem alternatywą dla wersji drukowanej jest wersja cyfrowa lub on-line. Część budżetów z wersji drukowanych przenoszone jest do świata cyfrowych mediów. Jednak kompensacja obrotu jeden do jednego z druku do wersji cyfrowej jest na tą chwilę raczej nierealna. W obliczu tego, rzecz jasna, również i my, prasa drukowana, zmieniamy trend i uzupełniamy portfolio o cyfrowe narzędzia.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty