Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

H1 w jasnych barwach

Data publikacji: październik 2010

 

Pierwsze półrocze roku finansowego 2010 okazało się szczególnie pozytywne dla firmy EskoArtwork. Producent systemów dla druku opakowań oraz sign & display osiągnął zysk skonsolidowany na poziomie 84,9 mln euro, czyli o 25 proc. większy niż rok temu.

 

© EskoArtwork
Wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów miało wyraźne przełożenie na rosnące wyniki sprzedaży.

 

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) dla pierwszej połowy 2010 roku ukształtował się na poziomie 17 mln euro, co stanowi wzrost o 149 proc. względem poprzedniego roku oraz o 42 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2008. Większy niż w zeszłym roku – o całe 27 proc. – jest również zysk wygenerowany przez segment druku opakowań. W stosunku do roku 2008 zyski w tym sektorze wzrosły o 8 proc. Zyski z działań na obszarze obsługi klientów dla całego biznesu zwiększyły się z kolei o 18 proc. w stosunku do 2009 roku oraz 15 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych produktów, spotkało się ze sporym zainteresowaniem klientów, co miało wyraźne przełożenie na wyniki sprzedaży. Wyjątkowym sukcesem okazała się technologia HD Flexo, która zapewniła EskoArtwork wzrost w segmencie maszyn fleksograficznych o ponad 30 proc. Z równie pozytywnym odzewem spotkał się stół Kongsberg XP, który w swoim sektorze zagwarantował firmie wzrost o 50 proc. Jeśli chodzi o oprogramowanie, 18-procentowy wzrost zanotowano dzięki rozwiązaniu Suite 10 dla sektora druku opakowań. Każdy region, w którym operuje EskoArtwork, przedstawia pozytywny obraz: w Europie producent uzyskał 26-procentowy wzrost, w przypadku regionu Azja-Pacyfik było to 16 proc., a Ameryki Północnej – 16 proc., nie uwzględniając wpływu zmiany kursów walutowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty