Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Korzystne pół roku

Data publikacji: październik 2010

 

Firma Punch Graphix, będąca właścicielem marek Xeikon i basysPrint, opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2010 roku. Raport wskazuje na wyjątkowo wysokie obroty i zyski zarówno w segmencie urządzeń, jak i substratów.

 

© PunchGraphix
W pierwszym półroczu 2010 roku Punch Graphix zdołała osiągnąć wzrost rzędu 18 proc. w stosunku analogicznego okresu poprzedniego roku.

Wim Maes, CEO Punch Graphix, podkreśla: „Zysk ze sprzedaży substratów do druku cyfrowego wzrósł o 21 proc., a urządzeń – o kolejne 23 proc. Z kolei segment prepress zanotował wzrost w wysokości ponad 30 proc.”. Optymistyczne liczby widać także w danych dotyczących obrotów wygenerowanych przez koncern. W pierwszym półroczu 2010 roku Punch Graphix zdołała osiągnąć wzrost rzędu 18 proc. w stosunku analogicznego okresu poprzedniego roku – 66 mln euro wobec 56 mln euro. Przepływ gotówki także kształtuje się pozytywnie – widać tutaj aż 151-procentowy wzrost (z 4,9 mln euro w 2009 roku do 12,2 mln euro w 2010 roku). Ogólny wzrost w Stanach Zjednoczonych i Europie wynosi 19 proc.

Obie firmy-córki koncernu mają się całkiem dobrze. Podczas tegorocznych targów Ipex Xeikon podpisał sporą ilość kontraktów na dostawę zarówno maszyn do druku przemysłowego, jak i druku dokumentów. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku szczególnie dynamiczny rozwój dał się zaobserwować w segmencie druku etykiet. Największe obroty wygenerowały rynki rozwijające się, takie jak Chiny, Indie, Meksyk, Brazylia i kraje Europy Wschodniej.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty