Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Nowy początek. Kodak otwiera centralę w Szwajcarii.

Data publikacji: styczeń 2014

W połowie października Kodak świętował otwarcie swojej nowej siedziby w szwajcarskim Eysins. Na oficjalną uroczystość zaproszono klientów, partnerów i pracowników firmy. W jednym budynku połączono europejską centralę Kodaka, centrum demonstracyjne dla druku inkjetowego oraz centrum technologiczne dla regionu EAMER.

 

CEO Antonio M. Perez (w środku), Eric Owen, Vice President Worldwide Business Development Digital Printing and Enterprise (z lewej) i Phil Cullimore, Managing Director EAMER, uroczyście otworzyli nową siedzibę firmy.

CEO Kodaka, Antonio M. Perez, nie omieszkał wziąć udziału w otwarciu nowej siedziby, aby przy tej okazji móc zaprezentować „nowy” wizerunek przedsiębiorstwa. Niedawno Kodak zakończył restrukturyzację w oparciu o Rozdział 11 amerykańskiego Kodeksu Upadłościowego (tzw. Chapter 11, który pozwala firmom na reorganizację działalności, aby umożliwić im wypełnienie zobowiązań wobec wierzycieli i odzyskanie rentowności). W efekcie Kodak przekształcił się w firmę, która – mając obroty na poziomie 2,7 mld dolarów – działa niemal wyłącznie w granicach branży poligraficznej. „Kodak jest teraz silnym graczem, gotowym, by przejąć wiodącą rolę w szybko rozwijających się segmentach rynku dzięki swoim rewolucyjnym technologiom i przełomowym rozwiązaniom” – powiedział Antonio Perez, w znacznie pogodniejszym tonie niż podczas konferencji prasowej na ostatniej drupie. „Przekształciliśmy się w przedsiębiorstwo, które oferuje technologie obrazowania dla biznesu, związane między innymi z produkcją opakowań i drukiem funkcjonalnym” – dodał Perez. Kodak chce się całkowicie skupić na wspomnianych obszarach. Pierwszym tego przejawem jest ogłoszona niedawno współpraca z firmami Bobst i Utec w zakresie produkcji opakowań. Przedsiębiorstwo dostrzega też olbrzymi potencjał wzrostu w sektorze druku funkcjonalnego.

 

Druk na piedestale

Z tym, co pozostało z wielkiej niegdyś firmy, kierownictwo Kodaka chce ostrożnie posuwać się naprzód. Rozwiązania dla druku stanowią teraz podstawę działalności przedsiębiorstwa. To oczywiste, że Antonio Perez – w mocnych słowach – wyraża swoje zaangażowanie dla tego sektora: „Każdy, kto uważa, że obecnie druk to coś przestarzałego, powinien się trochę poduczyć” – stwierdził podczas swojej prezentacji, za pomocą której chciał przedstawić potencjał, jaki Kodak dostrzega w druku.

Rynek usług graficznych ma łączną wartość około 455 mld dolarów, a jego sektor, w którym chce działać Kodak – 13 mld dolarów. Z kolei na rynku opakowaniowym, który wart jest 247 mld dolarów, firma celuje w sektor o wartości 2 mld dolarów. Hasło: smart packaging. Jeśli chodzi o segment druku funkcjonalnego, jego wartość wynosi około 28 mld dolarów. Kodak przymierza się do zdobycia wyjątkowo sporych udziałów o wartości około 2 mld dolarów.

 

Najnowsze technologie

„Pokazujemy, co mamy” – tak brzmi dewiza Kodaka. Rzeczywiście, w nowym centrum demonstracyjnym klienci mogą dowiedzieć się wszystkiego o najnowszych technologiach i przeprowadzić testy. Wśród udostępnionych klientom urządzeń jest Kodak Prosper, którego jakość chwalili podczas otwarcia nowej siedziby zadowoleni użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych. Tom Fenske, jeden z czterech braci, którzy prowadzą wspólnie firmę Fenske Media, podzielił się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z dwoma modelami Prosper 5000Xli i Nexpress, które posiada. Do mocnych stron amerykańskiej firmy zaliczają się szyte na miarę kampanie mailingu bezpośredniego, do produkcji których wykorzystywane są właśnie maszyny Kodak. „Technologia, jaką oferuje Kodak, pomogła nam przekształcić naszą ofertę druku cyfrowego i w ciągu ośmiu lat podwoić zyski” – skomentował Tom Fenske. „Z roku na rok rośnie w naszym portfelu zleceń przewaga wydruków cyfrowych nad offsetowymi, co będzie postępować”.

W nowym centrum demonstracyjnym Kodaka znajdują się między innymi: Nexpress SX 3300, Prosper 5000XLi, systemy do wdrukowywania zmiennych danych Prosper S5 i S10, Versamark VL4000, Versamark VX5000 Plus, naświetlarka Magnus Q800, naświetlarka Flexcel NX Wide oraz oprogramowanie. Philip Cullimore, Regional Managing Director, EAMER, wyjaśnił w czasie uroczystości w Eysins: „Teraz pod jednym dachem udostępniamy wszystko, czym zajmuje się Kodak. Dzięki temu nasi klienci i partnerzy mają możliwość, by spotkać się z naszym zespołem i poznać oferowane przez nas produkty i rozwiązania. Ponadto połączenie dwóch dotychczas odrębnych siedzib w jednym miejscu usprawnia procesy operacyjne”.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty