Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Pomarańcz w biznesie

Data publikacji: luty 2011

 

„Żyjemy w czasach największych przemian w poligrafii. Nowe technologie zmieniają sposób, w jaki pracujemy. Nowe media zmieniają sposoby komunikacji między ludźmi” – czytamy na stronie internetowej www.zing.com.pl – witrynie firmy Zing Sp. z o.o. Od 7 lutego jest to nowa nazwa Mercator Papier.

 
© Zing

Kierownictwo firmy ZingSp. z o.o., na tle soczyście pomarańczowego logo, z dumą prezentuje nowy kierunek rozwoju przedsiębiorstwa.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem sformułowanym przez Zing. Dynamiczny rozwój rynku poligraficznego to wyzwanie dla każdego, kto na nim operuje. Ostatnich kilkanaście miesięcy było dla firmy Mercator Papier czasem intensywnych zmian, zwieńczonych przyjęciem nowej nazwy. Co konkretnie udało się osiągnąć?

Rok 2010 był pierwszym rokiem działania firmy Mercator Papier po dokonanej w grudniu 2009 r. całkowitej reorganizacji oraz zmianie kierunku rozwoju firmy. W 2010 r. zwiększono udział w rynku hurtowej sprzedaży papieru z około 4 do blisko 20 proc. Wzrost wolumenu sprzedaży wyniósł 300 proc. Zespół Mercator Papier wprowadził na rynek w 2010 r. ponad 30 nowych produktów dla poligrafii, biur, druku cyfrowego oraz opakowań. W wielu segmentach był to debiut firmy, np. jeśli chodzi o rynek podłoży do druku cyfrowego, ofertę papierów publikacyjnych oraz papierów i kartonów ozdobnych.

Obecnie w zakresie poligrafii firma dysponuje pełną ofertą – dostępne produkty są zróżnicowane pod względem jakości, ceny, dostępności i parametrów technicznych: papiery powlekane drzewne i bezdrzewne, papiery niepowlekane drzewne i bezdrzewne, papiery z recyclingu powlekane i niepowlekane, kartony graficzne i opakowaniowe, tektury introligatorskie, papiery etykietowe, papiery samokopiujące, papiery i folie samoprzylepne, papiery niskogramaturowe, papiery ozdobne i barwione w masie, papier magnetyczny, papier syntetyczny, materiały opakowaniowe, podłoża do druku cyfrowego i wielkoformatowego oraz papiery biurowe.

W czerwcu 2009 roku Mercator Papier zdobył certyfikat FSC. We wrześniu firma uzyskała certyfikację PEFC. Większość dostępnych w ofercie produktów jest standardowo lub na życzenie dostarczana z certyfikatem FSC lub PEFC. Papiernie, z których pochodzą znajdujące się w ofercie papiery i kartony, w większości spełniają wymogi norm ISO14001, ISO9001, EMAS, OHSAS 18001, zapewniając właściwą dbałość o ekologię i optymalny system zarządzania. Firma posiada ofertę papierów i kartonów z recyclingu – Revive. Są to papiery wyprodukowane w całości lub w 50 proc. z makulatury, dostępne w różnych wykończeniach powierzchni (gloss, silk, matt, offset) w bardzo szerokim zakresie gramatur: 70-400 g/m2. Charakteryzują się, w zależności od stopnia wykorzystania włókien przetworzonych, bielą i gładkością porównywalną do papierów z włókien pierwotnych.

W 2010 r. firma zatrudniła 78 osób, zwiększając zatrudnienie z 36 osób w grudniu 2009 r. do 114 osób w grudniu 2010 r. Rozbudowano również znacząco sieć sprzedaży. Przedstawiciele handlowi Zing obecni są dziś w Białymstoku, Lublinie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Cieszynie, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Słupsku, Gdańsku, Toruniu, Bydgoszczy oraz Warszawie. Nowoczesny magazyn centralny o powierzchni blisko 9000 m2 na obrzeżach Warszawy pozwala na zapewnienie dostępności nawet dużych ilości produktów z oferty standardowej, a także na realizację szybkich dostaw do magazynów regionalnych. Magazyny w Białymstoku, Poznaniu, Toruniu, Katowicach, Wrocławiu , Rzeszowie i Krakowie o łącznej powierzchni ponad 2500 m2 pozwalają na natychmiastową realizację zamówień na produkty podstawowe. Co więcej, wraz ze złożeniem zamówienia, można zlecić pocięcie papieru do wskazanego formatu arkusza. Usługa wykonywana jest w magazynie w Ożarowie. W 2010 r. w ramach dostaw towarów do klientów samochody Mercator Papier przejechały 3,28 mln km – 75 razy została okrążona Ziemia.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty