Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Proces trwa

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

Zysk operacyjny bez wpływów dodatkowych na poziomie 213 mln euro, przepływy gotówkowe wynoszące 305 mln euro, wskaźnik ROCE na poziomie 10,5 proc. – to wyniki finansowe za drugi kwartał 2010 roku ogłoszone przez koncern Stora Enso. Mimo że firma osiągnęła najwyższy od trzech lat zysk kwartalny, nadal pozostaje wiele znaków zapytania.

 

„Pomimo dobrych wyników w drugim kwartale, straty poniesione przez nasz dział gazetowy wskazują jednak jasno, że problem związany z nadprodukcją w niektórych segmentach nie zniknął” – komentuje Jouko Karvinen, CEO Stora Enso. – „A to oznacza, że nasza decyzja o permanentnym wyłączeniu dwóch maszyn do produkcji papieru gazetowego w zakładach Varkaus nie rozwiązała całkowicie naszych problemów. W związku z tym będziemy stale monitorować zyski generowane przez wszystkie należące do koncernu podmioty i w razie konieczności podejmować stosowne działania”.

Oczekuje się, że w Europie popyt na papiery gazetowe pozostanie na poziomie zbliżonym do odnotowanego w trzecim kwartale 2009 i w drugim kwartale 2010. Zapotrzebowanie na powlekane papiery magazynowe ma wzrosnąć w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz z Q2 2010. W przypadku papierów niepowlekanych popyt pozostanie na poziomie niezmienionym w porównaniu z Q3 2009, ale wyższym niż w ostatnich trzech miesiącach. Stora Enso przewiduje, że popyt na papiery graficzne wzrośnie z porównaniu z trzecim kwartałem 2009, choć będzie to poziom niższy od tego z drugiego kwartału br. Jeśli chodzi o tektury i opakowania przemysłowe, zakładany popyt ma przewyższyć poziom z Q3 2009 i być zbliżony do rezultatów z Q2 2010.

Na rynku europejskim trzeci kwartał ma przynieść niewielkie odbicie cenowe jeśli chodzi o papiery gazetowe, jednak ceny wciąż pozostaną na poziomie znacznie niższym od tych z roku 2009. Oczekiwany jest natomiast o wiele wyższy wzrost cen na papiery magazynowe, niż to miało miejsce w drugim kwartale 2010. Także ceny papierów graficznych w tym okresie będą rosły. W przypadku tektury ceny mogą wzrastać wyłącznie przy zamówieniach wcześniej niezakontraktowanych. Podwyżki cen mogą mieć także miejsce w przypadku wybranych gatunków opakowań przemysłowych oraz produktów drzewnych.

 

©Stora Enso

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty