Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Punkt przecięcia. Współpraca Heidelberg i Ricoh.

Data publikacji: luty 2012

„Połączenie druku cyfrowego i offsetowego daje zupełnie nowe możliwości. Dobranie odpowiedniej technologii do konkretnego zlecenia pozwala zaoszczędzić pieniadze i spełnić wymagania klientów. Druk cyfrowy i offset nie wykluczają się, za to mogą wzajemnie się uzupełniać” – powiedział Adam Ambrożkiewicz, kierownik sprzedaży maszyn cyfrowych w firmie Heidelberg Polska. Okazją do wygłoszenia takiego stwierdzenia była wspólna konferencja firm Ricoh Polska i Heidelberg Polska, zorganizowana na początku grudnia w Warszawie.

 
Tekst: Jacek Golicz
 
Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska (z lewej) i Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska.

Seminarium pod hasłem „HEI Flexibility – druk cyfrowy i offset. Rozwiązania dla niskich nakładów” zainaugurowało strategiczne partnerstwo Heidelberga i Ricoh w Polsce. Obie firmy ogłosiły swoją współpracę na szczeblu międzynarodowym podczas kwietniowych targów digi:media w Düsseldorfie. Zarówno na niemieckich targach poligraficznych, jak i podczas warszawskiej konferencji zaprezentowano urządzenie Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, które w połączeniu z technologią offsetową Heidelberg Anicolor stanowi elastyczne rozwiązanie dla drukarń.

 
Przesuwanie granicy

Jak stwierdził Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska, drukarnie offsetowe powinny zainteresować się drukiem cyfrowym z uwagi na zmniejszające się nakłady i jednoczesny wzrost liczby publikacji. Według Adama Ambożkiewicza, poziomem, na którym zastosowanie technologii offsetowej i cyfrowej można realnie ze sobą porównywać, jest nakład 250-350 egzemplarzy. Ponieważ maszyny cyfrowe potrafią już drukować niemal tak dobrze jak offsetowe, już nie jakość, ale wolumen produkcji decyduje o tym, jaką technologię wykorzystać do realizacji konkretnego zlecenia. Pytaniem, jakie powinny sobie postawić drukarnie offsetowe nie jest zatem to, czy w ogóle wchodzić na rynek druku cyfrowego, ale jaki system cyfrowy wybrać.  

 
Przełamywanie barier
 Firma Heidelberg, w której portfolio znajduje się obecnie seria maszyn cyfrowych Ricoh Pro C651EX/C751EX/C751 oraz system Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, integruje urządzenia swojego partnera strategicznego z własnym oprogramowaniem do zarządzania przepływem pracy. W niedalekiej przyszłości integracja produktów obu firm ma posunąć się o krok dalej, Heidelberg nie wyklucza bowiem większego udziału w tworzeniu wspólnej technologii. Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska, podkreśla: „Zakładamy, że w najbliższej przyszłości żadna z klasycznych drukarń nie odmówi sobie szansy wejścia na rynek druku cyfrowego. Obecnie wspólnie z Ricoh przełamujemy ostatnią barierę, jaką jest stosunek ceny produkcji cyfrowej do jakości otrzymywanych produktów”.


 

 

 
 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty