Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Punkt przecięcia. Współpraca Heidelberg i Ricoh.

Data publikacji: luty 2012

„Połączenie druku cyfrowego i offsetowego daje zupełnie nowe możliwości. Dobranie odpowiedniej technologii do konkretnego zlecenia pozwala zaoszczędzić pieniadze i spełnić wymagania klientów. Druk cyfrowy i offset nie wykluczają się, za to mogą wzajemnie się uzupełniać” – powiedział Adam Ambrożkiewicz, kierownik sprzedaży maszyn cyfrowych w firmie Heidelberg Polska. Okazją do wygłoszenia takiego stwierdzenia była wspólna konferencja firm Ricoh Polska i Heidelberg Polska, zorganizowana na początku grudnia w Warszawie.

 
Tekst: Jacek Golicz
 
Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska (z lewej) i Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska.

Seminarium pod hasłem „HEI Flexibility – druk cyfrowy i offset. Rozwiązania dla niskich nakładów” zainaugurowało strategiczne partnerstwo Heidelberga i Ricoh w Polsce. Obie firmy ogłosiły swoją współpracę na szczeblu międzynarodowym podczas kwietniowych targów digi:media w Düsseldorfie. Zarówno na niemieckich targach poligraficznych, jak i podczas warszawskiej konferencji zaprezentowano urządzenie Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, które w połączeniu z technologią offsetową Heidelberg Anicolor stanowi elastyczne rozwiązanie dla drukarń.

 
Przesuwanie granicy

Jak stwierdził Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska, drukarnie offsetowe powinny zainteresować się drukiem cyfrowym z uwagi na zmniejszające się nakłady i jednoczesny wzrost liczby publikacji. Według Adama Ambożkiewicza, poziomem, na którym zastosowanie technologii offsetowej i cyfrowej można realnie ze sobą porównywać, jest nakład 250-350 egzemplarzy. Ponieważ maszyny cyfrowe potrafią już drukować niemal tak dobrze jak offsetowe, już nie jakość, ale wolumen produkcji decyduje o tym, jaką technologię wykorzystać do realizacji konkretnego zlecenia. Pytaniem, jakie powinny sobie postawić drukarnie offsetowe nie jest zatem to, czy w ogóle wchodzić na rynek druku cyfrowego, ale jaki system cyfrowy wybrać.  

 
Przełamywanie barier
 Firma Heidelberg, w której portfolio znajduje się obecnie seria maszyn cyfrowych Ricoh Pro C651EX/C751EX/C751 oraz system Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, integruje urządzenia swojego partnera strategicznego z własnym oprogramowaniem do zarządzania przepływem pracy. W niedalekiej przyszłości integracja produktów obu firm ma posunąć się o krok dalej, Heidelberg nie wyklucza bowiem większego udziału w tworzeniu wspólnej technologii. Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska, podkreśla: „Zakładamy, że w najbliższej przyszłości żadna z klasycznych drukarń nie odmówi sobie szansy wejścia na rynek druku cyfrowego. Obecnie wspólnie z Ricoh przełamujemy ostatnią barierę, jaką jest stosunek ceny produkcji cyfrowej do jakości otrzymywanych produktów”.


 

 

 
 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty