Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Punkt przecięcia. Współpraca Heidelberg i Ricoh.

Data publikacji: luty 2012

„Połączenie druku cyfrowego i offsetowego daje zupełnie nowe możliwości. Dobranie odpowiedniej technologii do konkretnego zlecenia pozwala zaoszczędzić pieniadze i spełnić wymagania klientów. Druk cyfrowy i offset nie wykluczają się, za to mogą wzajemnie się uzupełniać” – powiedział Adam Ambrożkiewicz, kierownik sprzedaży maszyn cyfrowych w firmie Heidelberg Polska. Okazją do wygłoszenia takiego stwierdzenia była wspólna konferencja firm Ricoh Polska i Heidelberg Polska, zorganizowana na początku grudnia w Warszawie.

 
Tekst: Jacek Golicz
 
Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska (z lewej) i Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska.

Seminarium pod hasłem „HEI Flexibility – druk cyfrowy i offset. Rozwiązania dla niskich nakładów” zainaugurowało strategiczne partnerstwo Heidelberga i Ricoh w Polsce. Obie firmy ogłosiły swoją współpracę na szczeblu międzynarodowym podczas kwietniowych targów digi:media w Düsseldorfie. Zarówno na niemieckich targach poligraficznych, jak i podczas warszawskiej konferencji zaprezentowano urządzenie Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, które w połączeniu z technologią offsetową Heidelberg Anicolor stanowi elastyczne rozwiązanie dla drukarń.

 
Przesuwanie granicy

Jak stwierdził Tomasz Nazaruk, prezes zarządu Ricoh Polska, drukarnie offsetowe powinny zainteresować się drukiem cyfrowym z uwagi na zmniejszające się nakłady i jednoczesny wzrost liczby publikacji. Według Adama Ambożkiewicza, poziomem, na którym zastosowanie technologii offsetowej i cyfrowej można realnie ze sobą porównywać, jest nakład 250-350 egzemplarzy. Ponieważ maszyny cyfrowe potrafią już drukować niemal tak dobrze jak offsetowe, już nie jakość, ale wolumen produkcji decyduje o tym, jaką technologię wykorzystać do realizacji konkretnego zlecenia. Pytaniem, jakie powinny sobie postawić drukarnie offsetowe nie jest zatem to, czy w ogóle wchodzić na rynek druku cyfrowego, ale jaki system cyfrowy wybrać.  

 
Przełamywanie barier
 Firma Heidelberg, w której portfolio znajduje się obecnie seria maszyn cyfrowych Ricoh Pro C651EX/C751EX/C751 oraz system Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, integruje urządzenia swojego partnera strategicznego z własnym oprogramowaniem do zarządzania przepływem pracy. W niedalekiej przyszłości integracja produktów obu firm ma posunąć się o krok dalej, Heidelberg nie wyklucza bowiem większego udziału w tworzeniu wspólnej technologii. Krzysztof Pindral, prezes zarządu Heidelberg Polska, podkreśla: „Zakładamy, że w najbliższej przyszłości żadna z klasycznych drukarń nie odmówi sobie szansy wejścia na rynek druku cyfrowego. Obecnie wspólnie z Ricoh przełamujemy ostatnią barierę, jaką jest stosunek ceny produkcji cyfrowej do jakości otrzymywanych produktów”.


 

 

 
 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty