Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Ringier i Axel Springer. Fuzja w Europie Wschodniej.

 

Ringier i Axel Springer połączą swoje firmy w Europie Wschodniej i założą nową spółkę, w której obydwa przedsiębiorstwa obejmą po 50 procent udziałów. Axel Springer wniesie do wspólnego przedsiębiorstwa swoje spółki zależne w Polsce, Czechach i na Węgrzech, a Ringier spółki w Serbii, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Szefem firmy zostanie Florian Fels, obecny dyrektor generalny (CEO) na Europę Centralną spółki Ringier AG. W skład rady nadzorczej pod przewodnictwem Ralpha Büchiego, prezesa Axel Springer International, wejdzie parytetowo po dwóch reprezentantów spółek Ringier AG i Axel Springer AG.
Wspólne przedsiębiorstwo z siedzibą w Zurychu i obrotem w wysokości blisko 414 milionów euro oraz wynikiem EBITDA na poziomie 62 milionów euro stanie się jednym z największych przedsiębiorstw medialnych w Europie Wschodniej. Będzie zatrudniać około 4800 pracowników, a poprzez swoje obszerne portfolio zajmie wiodącą pozycję na rynku prasy bulwarowej, stając się również jednym z największych wydawców czasopism. Ponadto wspólnicy zamierzają w ciągu trzech do pięciu lat wprowadzić wspólne przedsiębiorstwo na giełdę – podano w nocy z wtorku na środę w komunikacie prasowym.
To partnerstwo stanowi dla obydwu przedsiębiorstw idealną podstawę do dalszej rozbudowy ich głównego obszaru działalności wydawniczej poprzez pięć wiodących tytułów bulwarowych na atrakcyjnych rynkach Europy Wschodniej. „Porozumienie tworzy również optymalne warunki dla dalszej ekspansji w bardzo przyszłościowym segmencie cyfrowym” – powiedział Mathias Döpfner, prezes zarządu spółki Axel Springer AG.
Oba przedsiębiorstwa decydują się wspólnie wykorzystać szanse rozwoju związane z transformacją cyfrową, która stwarza nowe perspektywy dla spółek Ringier i Axel Springer w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Słowacji i w Serbii pod tym samym kierownictwem jak do tej pory. Transakcja dojdzie do skutku po zaakceptowaniu jej przez krajowe urzędy antymonopolowe.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty