Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Rok na podbicie świata

Data publikacji: luty 2011

 

Po tym, jak manroland rozpoczął globalną współpracę z Océ, nadszedł czas na kolejną firmę z wielkiej trójki producentów maszyn offsetowych*. Z branżą druku cyfrowego postanowił związać się także Heidelberg, którego wybór padł na firmę Ricoh. Jak zapowiadają świeżo upieczeni partnerzy, do targów drupa 2012 ich współpraca ma mieć zasięg globalny. Póki co, przystępują do pierwszego kroku, czyli dystrybucji systemów cyfrowych Ricoh przez firmę Heidelberg.

 

© Heidelberg/Ricoh

Prezes i CEO firmy Ricoh, Shiro Kondo oraz Bernhard Schreier, prezes Heidelberga, podpisali strategiczną umowę partnerską.

W ramach umowy Heidelberg będzie mógł sprzedawać m.in. najnowszą cyfrową maszynę z portfolio produktów Ricoh – Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, wykorzystującą toner PxP. W kontrakcie przewidziano również sprzedaż w przyszłości kolejnych cyfrowych systemów produkcyjnych firmy Ricoh. Globalna współpraca, obejmująca serwis i wsparcie ze strony Ricoh, rozpocznie się w kwietniu tego roku. Pierwszymi rynkami, na których obie firmy będą wspólnie działać, będą Wielka Brytania i Niemcy. Następnie współpraca obejmie kolejne kraje, a do targów drupa 2012 ma mieć zasięg globalny.
Jak podkreślają obie firmy, rynek druku cyfrowego wciąż się rozwija, ponieważ coraz więcej drukarń akcydensowych szuka możliwości rozwinięcia swojego klasycznego modelu biznesowego i zaoferowania usług marketingowych, drukowania małych nakładów i szybkich terminów dostaw. „W dzisiejszym otoczeniu rynkowym dla drukarni akcydensowych ważne jest, aby miały narzędzia do elastycznego drukowania zarówno małych, jak i dużych nakładów” - komentuje prezes i CEO firmy Ricoh, Shiro Kondo. - „Heidelberg jest światowym liderem w zakresie drukowania akcydensów i opakowań. Partnerstwo podkreśla jego zaufanie do naszej technologii druku cyfrowego i zdolności firmy Ricoh do zaspokojenia potrzeb branży poligraficznej. Wspólnie jesteśmy dobrze przygotowani, aby wspierać klientów chcących rozszerzać swój park maszynowy i usługi o rozwiązania druku cyfrowego”. Drukarnie offsetowe poszukują rozwiązań dla druku cyfrowego, które można by zintegrować z ich istniejącym środowiskiem offsetu wysokiej jakości. Partnerstwo Ricoh i Heidelberga ma wesprzeć drukarnie w rozwijaniu ich podstawowej działalności offsetowej oraz umożliwić im zaoferowanie większej elastyczności wobec ich klientów dzięki najnowszej technologii druku cyfrowego. „Dzięki uzupełnieniu naszego portfolio maszyn offsetowych, w tym technologii Anicolor, o nowy system do druku cyfrowego, zaoferujemy wkrótce naszym klientom połączenie najnowocześniejszej technologii offsetu z technologią druku cyfrowego. Zastosowanie obu technologii umożliwi naszym klientom drukowanie danych zmiennych oraz małych nakładów, obok sprawdzonego, ekonomicznego i najwyższej klasy druku offsetowego” - mówi Bernhard Schreier, prezes Heidelberga.
Firmy Heidelberg i Ricoh zapraszają na targi digi:media, które odbędą się w dniach 7-9 kwietnia w Düsseldorfie. Goście zobaczą tam kompletny proces produkcyjny, od przyjęcia zamówienia za pośrednictwem internetu, poprzez integrację procesów przez system Prinect, do łączonej produkcji z wykorzystaniem technologii offsetowej Heidelberg Anicolor i technologii druku cyfrowego z systemem Ricoh Pro C901. Pokaz zakończy produkcja wysokiej jakości książki i mailingu na złamywarce Stahlfolder i oklejarce Eurobind. Na targach digi:media odbędzie się także pierwsza wspólna konferencja prasowa Ricoh i Heidelberga. Partnerzy zapraszają na spotkanie 6 kwietnia, w godz. 12:00-14:00.

 

 

*KBA i RR Donnelley
Trzeci producent, firma KBA, podpisał umowę partnerską z RR Donnelley, ale szczegóły współpracy nie są jeszcze znane. Przedsiębiorstwa zajmą się wspólnie tworzeniem, produkcją i sprzedażą nowej generacji cyfrowych systemów druku inkjetowego, opartych na technologii piezoelektrycznej i przeznaczonych na rynki: opakowaniowy, druków zabezpieczonych, akcydensowy i gazetowy. Porozumienie zakłada, że KBA – korzystając z licencji firmy RR Donnelley na opracowane przez nią technologie cyfrowego obrazowania (m.in. system Apollo) – będzie je integrować w produkowanych przez siebie maszynach drukujących. Nowa maszyna cyfrowa firmy KBA zostanie po raz pierwszy przedstawiona podczas najbliższych targów drupa w Düsseldorfie, zaplanowanych na maj przyszłego roku.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty