Adres strony:  http://printernet.pl/pg/pl/content/biznes/spada_sprzedaz_prasy_drukowanej.html

Spada sprzedaż prasy drukowanej. Kiosków Ruchu coraz mniej

© Photogenica

Należący do grupy kapitałowej Ruch zmniejszył w roku 2022 ilość kiosków i salonów prasowych. Do Ruchu należy 814 punktów sprzedaży w całej Polsce, co daje spadek o 20,8 procent w stosunku do roku poprzedniego (w 2021 roku liczba ta wynosiła 1027).

                               

Bezpośrednim powodem zmniejszającej się ilości punktów sprzedaży Ruchu jest niewątpliwie kurczący się rynek prasy drukowanej, a także zwiększająca się ilość sklepów spożywczych, czy wielobranżowych oferujących swoim klientom najbardziej popularne tytuły prasowe. W 2021 roku przychody grupy Ruch ze sprzedaży detalicznej poszły w górę z 248,56 do 543,97 mln zł, przy czym w kategorii prasy i książek nastąpił spadek z 222,1 do 214,7 mln zł. Wiele wydawnictw jak np. Ringier Axel Springer Polska czy Wydawnictwo Bauer i Burda Media Polska zamknęły część tytułów w całości bądź częściowo. Będąc częścią grupy Orlen Ruch rozwija usługę przesyłkową Orlen Paczka.

« poprzedni   |   następny » « wróć