Kalendarium

15-18.03.2018 · Lipskie Targi Książki, Lipsk

19-24.03.2018 · IPEX, Londyn

27.02-02.03.2018 · Embax, Brno

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

27-30.01.2018 · Paperworld, Frankturt n/Menem

W dążeniu do większej spójności. Strategia KBA CEE.

Data publikacji: grudzień 2012

Przypomnijmy: 1 listopada bieżącego roku funkcję tę przejął z rąk Olivera Beckera Jan Korenc, który dotychczas zarządzał przedstawicielstwem firmy w Pradze, obejmującym swoim zasięgiem Czechy i Słowację. Takie posunięcie jest zapowiedzią większej integracji spółki.

 

Tekst: Jacek Golicz

 

„Chcemy być przewidywalnym, stabilnym i wzbudzającym zaufanie partnerem dla branży poligraficznej” – powiedział Jan Korenc, nowy prezes zarządu firmy KBA CEE. 

Podczas konferencji prasowej, którą firma KBA CEE zorganizowała w połowie grudnia, Jan Korenc opowiadał o zmianach mających zajść w przedsiębiorstwie. KBA CEE działa w obecnym kształcie od marca 2011 roku i obejmuje trzy kraje: Polskę, Czechy i Słowację. Polski rynek obsługiwany przez KBA CEE jest podzielony na pięć regionów. Struktury serwisowe składają się z trzech oddziałów oraz sieci autoryzowanych firm partnerskich. „W sumie mamy na tym obszarze imponującą bazę prawie 300 maszyn małoformatowych i ponad 100 maszyn w formacie B1 i większym” – powiedział Jan Korenc. „Klienci z tego regionu obsługiwani są przez dwa zespoły, zlokalizowane w Warszawie i w Pradze, które przechodzą ciągły proces integracji. Od stycznia 2013 roku obejmie on także struktury serwisowe, dzięki czemu wszyscy klienci będący pod opieką KBA CEE będą obsługiwani w ramach wspólnej platformy usług posprzedażowych. Już dziś zdarza się, że – choćby ze względów logistycznych czy z uwagi na specjalizację – serwisanci z Polski zajmują się klientami z Czech i odwrotnie. Ten proces integracji i synergii działań z pewnością będzie się pogłębiał”.

 

Rozwojowy region

Od lutego 2011 roku KBA CEE sprzedała w obsługiwanym przez siebie regionie ponad 90 zespołów drukujących w formacie B3 i B2 oraz ponad 140 zespołów w formacie B1 i większym. Według założeń kierownictwa spółki jej udziały rynkowe w sprzedaży nowych maszyn w Polsce mają osiągnąć w 2013 roku 35 proc. Firmie zależy szczególnie na zwiększeniu sprzedaży maszyn B2, ale nie zamierza rezygnować ze swojej pozycji w obszarze maszyn wielkoformatowych.

Kierownictwo KBA CEE zapowiedziało również, że w nadchodzącym roku nie weźmie udziału w targach Poligrafia (Poznań) i Embax Print (Brno, Czechy). W planach jest za to zorganizowanie w pierwszym kwartale 2013 roku dni otwartych w Radebeul (Niemcy), do udziału w których zostaną zaproszeni klienci KBA CEE z Polski, Czech i Słowacji. Takie posunięcie jest zgodne z coraz powszechniejszym w branży poligraficznej przekonaniem, że wykorzystanie własnej infrastruktury bardziej sprzyja nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z klientami z konkretnych regionów niż udział w targach branżowych.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

EFI Connect 2018: 4.0 i opakowania

Już 19 raz, od 23 do 26 stycznia 2018, odbyła się w hotelu Wynn w Las Vegas konferencja EFI Connect. Impreza ta już tradycyjnie ma miejsce na początku roku i pokazuje ważne trendy z punktu widzenia EFI. Oprócz nich uczestnicy Connect mogą poznać nowe produkty i innowacje, które zostały wprowadzone na rynek w przeciągu ostatniego roku, oraz nad jakimi producent intensywnie pracuje i pojawią się w niedługim czasie w sprzedaży.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty