Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Widoczna poprawa sytuacji

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

W wynikach finansowych Domino, obejmujących półrocze zakończone 30 kwietnia 2010 roku, widać wyraźne polepszenie sytuacji firmy na rynku w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009. Klienci zwiększyli swoje nakłady inwestycyjne, co zaowocowało większym popytem na urządzenia oraz części zamienne Domino.

 

Wartość sprzedaży w omawianym okresie wzrosła o 17 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. 2-procentowy wkład we wzrost sprzedaży miały konsolidacje, przeprowadzone w drugiej połowie 2009 roku. Jak podaje producent, tendencja wzrostowa dała się zaobserwować w przypadku całego portfolio produktów, oferowanych przez Domino, także jeśli chodzi o najnowsze technologie wprowadzone na rynek stosunkowo niedawno. Zysk bazowy przed opodatkowaniem wyniósł w omawianym okresie 25,1 mln funtów brytyjskich, co przekłada się na wzrost w wysokości 65 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei wysokość dywidendy zaliczkowej wzrosła o 20 proc.

Firma zwiększyła swoje nakłady na badania i rozwój technologiczny o 20 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku. Planuje się w tym zakresie kolejne inwestycje w drugiej połowie tego roku. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy producent zamierza wprowadzić na rynek serię nowych rozwiązań. Pierwsze z planowanych premier już się odbyły: nowa cyfrowa maszyna drukująca N600 dedykowana rynkowi etykiet oraz kolejny system inkjetowy serii K.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty