Kalendarium

24-26.11.2020 · InPrint Munich, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

25.02-03.03.2021 · Interpack, Düsseldorf

20-30.04.2021 · drupa, Düsseldorf

Widoczna poprawa sytuacji

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

W wynikach finansowych Domino, obejmujących półrocze zakończone 30 kwietnia 2010 roku, widać wyraźne polepszenie sytuacji firmy na rynku w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009. Klienci zwiększyli swoje nakłady inwestycyjne, co zaowocowało większym popytem na urządzenia oraz części zamienne Domino.

 

Wartość sprzedaży w omawianym okresie wzrosła o 17 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. 2-procentowy wkład we wzrost sprzedaży miały konsolidacje, przeprowadzone w drugiej połowie 2009 roku. Jak podaje producent, tendencja wzrostowa dała się zaobserwować w przypadku całego portfolio produktów, oferowanych przez Domino, także jeśli chodzi o najnowsze technologie wprowadzone na rynek stosunkowo niedawno. Zysk bazowy przed opodatkowaniem wyniósł w omawianym okresie 25,1 mln funtów brytyjskich, co przekłada się na wzrost w wysokości 65 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei wysokość dywidendy zaliczkowej wzrosła o 20 proc.

Firma zwiększyła swoje nakłady na badania i rozwój technologiczny o 20 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku. Planuje się w tym zakresie kolejne inwestycje w drugiej połowie tego roku. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy producent zamierza wprowadzić na rynek serię nowych rozwiązań. Pierwsze z planowanych premier już się odbyły: nowa cyfrowa maszyna drukująca N600 dedykowana rynkowi etykiet oraz kolejny system inkjetowy serii K.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej).

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty