Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Widoczna poprawa sytuacji

Data publikacji: lipiec/sierpień 2010

W wynikach finansowych Domino, obejmujących półrocze zakończone 30 kwietnia 2010 roku, widać wyraźne polepszenie sytuacji firmy na rynku w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009. Klienci zwiększyli swoje nakłady inwestycyjne, co zaowocowało większym popytem na urządzenia oraz części zamienne Domino.

 

Wartość sprzedaży w omawianym okresie wzrosła o 17 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. 2-procentowy wkład we wzrost sprzedaży miały konsolidacje, przeprowadzone w drugiej połowie 2009 roku. Jak podaje producent, tendencja wzrostowa dała się zaobserwować w przypadku całego portfolio produktów, oferowanych przez Domino, także jeśli chodzi o najnowsze technologie wprowadzone na rynek stosunkowo niedawno. Zysk bazowy przed opodatkowaniem wyniósł w omawianym okresie 25,1 mln funtów brytyjskich, co przekłada się na wzrost w wysokości 65 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei wysokość dywidendy zaliczkowej wzrosła o 20 proc.

Firma zwiększyła swoje nakłady na badania i rozwój technologiczny o 20 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku. Planuje się w tym zakresie kolejne inwestycje w drugiej połowie tego roku. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy producent zamierza wprowadzić na rynek serię nowych rozwiązań. Pierwsze z planowanych premier już się odbyły: nowa cyfrowa maszyna drukująca N600 dedykowana rynkowi etykiet oraz kolejny system inkjetowy serii K.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty