Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Bogatsze portfolio. Konica Minolta na targach Ipex.

Data publikacji: kwiecień 2014

Konica Minolta była największym wystawcą tegorocznych targów Ipex w Londynie. Firma umiejętnie wykorzystała wyjątkową szansę, by zdominować całą imprezę, z udziału w której zrezygnowali jej konkurenci, między innymi HP i Xerox. Podczas targów Konica Minolta zaprezentowała szereg rozwiązań dla nowoczesnego rynku poligraficznego. Wśród prezentowanych urządzeń znalazły się między innymi maszyny, które doskonale sprawdzą się w niskonakładowej produkcji opakowań.

 

Konica Minolta miała największe stoisko na targach Ipex 2014 w Londynie. Wśród prezentowanych produktów znalazła się maszyna do druku komercyjnego KM-1 B2+ UV.

Dzięki systemowi KM-1 B2+ UV drukarnie komercyjne mogą wykorzystywać większe rozmiary arkuszy do produkcji trzy- i czteroczęściowych broszur, folderów z kieszeniami, plakatów, obwolut, okładek jednoczęściowych, czy opakowań na żarówki, a wszystko z szybkością do 3300 arkuszy na godzinę. Na stoisku firmy można było również poznać sposób działania Konica Minolta bizhub PRESS C70RLC oraz zobaczyć prezentację druku etykiet typu roll-to-roll (szybkość druku 18 m/min). Uczestnicy Ipex jako pierwsi poznali także możliwości systemu bizhub PRESS C1100. Według danych infoSource podsumowujących rok finansowy 2013 Konica Minolta ponownie wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku druku produkcyjnego. W Europie Zachodniej firma uzyskała udział w rynku na poziomie 54 proc. (MIF), a w Europie Wschodniej wskaźnik ten wynosi aż 65 proc. (MIF).

Podczas Ipex Konica Minolta zaprezentowała również innowacyjne rozwiązanie MGI Digital Graphic Technology (MGI). Firma posiada obecnie 10 proc. udziałów tej firmy. Urządzenie do lakierowania strumieniowego MGI za pomocą głowic atramentowych tworzy powłokę UV 3D lub tradycyjną płaską powłokę punktową. Może być stosowane do druków offsetowych lub cyfrowych nie tylko na zwykłym papierze, ale także na plastiku, banerach czy kopertach (więcej o rozwiązaniach MGI prezentowanych na targach Ipex piszemy na kolejnych stronach tego wydania).

„Branża związana zarówno z drukiem komercyjnym, jak i przemysłowym przechodzi z druku analogowego na cyfrowy” - powiedział Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH. „Tworzy to nowe możliwości rozwoju biznesu. Obecnie rynek offsetowy generuje 107 mld euro przychodów, podczas gdy rynek cyfrowy to zaledwie 7,7 mld euro. Zgodnie z prognozami do 2017 roku cyfrowy druk kolorowy osiągnie wzrost na poziomie około 4 proc. Na podstawie tych danych Konica Minolta postanowiła zwiększyć ofertę produktów i otworzyć się na nowe rynki”.

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty