Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Etykieta uczuciowa. HP Indigo dla Coca-Cola.

Data publikacji: czerwiec 2013

Spersonalizowane etykiety Coca-Cola, które podbijają serca konsumentów w Europie od 1 maja 2013 r., powstały za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo z serii WS6000. Projekt ten był związany z największą w historii spersonalizowaną kampanią marki pod nazwą „Podziel się Coca-Colą”, której celem było zastąpienie tradycyjnego logo firmy 150 najpopularniejszymi w 32 krajach imionami, pseudonimami i słowami wyrażającymi uczucia.

 

Dzięki wykorzystaniu HP Indigo WS6000 udało się wyprodukować 800 milionów spersonalizowanych etykiet Coca-Cola w 32 krajach w Europie.

W projekcie tym połączono dwie technologie druku – tradycyjną i cyfrową HP Indigo, aby wyprodukować 800 milionów wysokiej jakości spersonalizowanych etykiet na butelkach napojów Coca-Cola, Coca-Cola Light i Coca-Cola Zero. „W nowej kampanii fizyczna butelka została powiązana z kanałami komunikacyjnymi online, takimi jak media społecznościowe i treści internetowe generowane przez użytkowników. Dzięki zdolności do personalizacji tak wielkiej liczby etykiet z zachowaniem jakości i spójności wymaganej przez Coca-Colę, cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo otwierają nowe perspektywy w zakresie kampanii kreatywnych” – powiedziała Marit Kroon, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie Coca-Cola.

 

Zawsze HP

Projektem kierował Peter Overbeek dyrektor zarządzający w firmie ESHUIS, który koordynował produkcję spersonalizowanych etykiet na 12 cyfrowych maszynach drukarskich HP Indigo WS6000 w ośmiu drukarniach w całej Europie. Maszyny pracowały 24 godziny na dobę przez około trzy miesiące, dzięki czemu udało się wydrukować prawie 800 milionów etykiet, co jest największym jak dotąd zadaniem zrealizowanym przez urządzenia tego typu. Najpierw wydrukowano stałą treść etykiet metodą tradycyjną na folii BOPP o grubości 38 mikronów, a następnie spersonalizowano te etykiety, nanosząc na nie imiona za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo WS6000. Wszystkie maszyny użyte w tym projekcie zostały skonfigurowane jednakowo, co zapewniło spójność procesów produkcyjnych. „Urządzenia HP Indigo WS6000 potwierdziły swoją wyjątkową niezawodność, osiągając rekordową produktywność i wskaźnik czasu pracy bez przestojów równy 86 proc.” – powiedział Peter Overbeek. Ponadto, aby firmowy kolor marki był zawsze identyczny, dział HP Indigo stworzył specjalny czerwony atrament Coca-Cola Red Ink, który jest standardem dla wszystkich materiałów drukowanych metodą tradycyjną oraz cyfrową w ramach kampanii „Podziel się Coca-Colą” i ma posłużyć również jako wzorzec dla materiałów reklamowych firmy w przyszłości. „Cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo sprawdziły się znakomicie w długich cyklach drukowania. Umożliwiły terminową realizację projektu na tak wielką skalę, spełniając równocześnie wysokie wymagania standardów marki Coca-Cola” – powiedział Alon Bar-Shany, wiceprezes i dyrektor generalny działu maszyn drukarskich Indigo w HP.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty