Kalendarium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

26-28.04.2022 · Viscom, Duesseldorf

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

12-15.10.2022 · FESPA, Amsterdam

Etykieta uczuciowa. HP Indigo dla Coca-Cola.

Data publikacji: czerwiec 2013

Spersonalizowane etykiety Coca-Cola, które podbijają serca konsumentów w Europie od 1 maja 2013 r., powstały za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo z serii WS6000. Projekt ten był związany z największą w historii spersonalizowaną kampanią marki pod nazwą „Podziel się Coca-Colą”, której celem było zastąpienie tradycyjnego logo firmy 150 najpopularniejszymi w 32 krajach imionami, pseudonimami i słowami wyrażającymi uczucia.

 

Dzięki wykorzystaniu HP Indigo WS6000 udało się wyprodukować 800 milionów spersonalizowanych etykiet Coca-Cola w 32 krajach w Europie.

W projekcie tym połączono dwie technologie druku – tradycyjną i cyfrową HP Indigo, aby wyprodukować 800 milionów wysokiej jakości spersonalizowanych etykiet na butelkach napojów Coca-Cola, Coca-Cola Light i Coca-Cola Zero. „W nowej kampanii fizyczna butelka została powiązana z kanałami komunikacyjnymi online, takimi jak media społecznościowe i treści internetowe generowane przez użytkowników. Dzięki zdolności do personalizacji tak wielkiej liczby etykiet z zachowaniem jakości i spójności wymaganej przez Coca-Colę, cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo otwierają nowe perspektywy w zakresie kampanii kreatywnych” – powiedziała Marit Kroon, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie Coca-Cola.

 

Zawsze HP

Projektem kierował Peter Overbeek dyrektor zarządzający w firmie ESHUIS, który koordynował produkcję spersonalizowanych etykiet na 12 cyfrowych maszynach drukarskich HP Indigo WS6000 w ośmiu drukarniach w całej Europie. Maszyny pracowały 24 godziny na dobę przez około trzy miesiące, dzięki czemu udało się wydrukować prawie 800 milionów etykiet, co jest największym jak dotąd zadaniem zrealizowanym przez urządzenia tego typu. Najpierw wydrukowano stałą treść etykiet metodą tradycyjną na folii BOPP o grubości 38 mikronów, a następnie spersonalizowano te etykiety, nanosząc na nie imiona za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo WS6000. Wszystkie maszyny użyte w tym projekcie zostały skonfigurowane jednakowo, co zapewniło spójność procesów produkcyjnych. „Urządzenia HP Indigo WS6000 potwierdziły swoją wyjątkową niezawodność, osiągając rekordową produktywność i wskaźnik czasu pracy bez przestojów równy 86 proc.” – powiedział Peter Overbeek. Ponadto, aby firmowy kolor marki był zawsze identyczny, dział HP Indigo stworzył specjalny czerwony atrament Coca-Cola Red Ink, który jest standardem dla wszystkich materiałów drukowanych metodą tradycyjną oraz cyfrową w ramach kampanii „Podziel się Coca-Colą” i ma posłużyć również jako wzorzec dla materiałów reklamowych firmy w przyszłości. „Cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo sprawdziły się znakomicie w długich cyklach drukowania. Umożliwiły terminową realizację projektu na tak wielką skalę, spełniając równocześnie wysokie wymagania standardów marki Coca-Cola” – powiedział Alon Bar-Shany, wiceprezes i dyrektor generalny działu maszyn drukarskich Indigo w HP.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty