Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Kodak nagrodzony

Data publikacji: październik 2010

 

Wśród sześciu nagród, przyznanych w tegorocznej edycji konkursu InterTech Technology Awards, dwie przypadły produktom firmy Kodak: systemowi drukującemu Kodak Prosper S10 i rastrowi Kodak Digicap NX. Pierwsze z nagrodzonych rozwiązań – Kodak Prosper S10 – to monochromatyczny system drukujący oparty na technologii continuous inkjet, łączący w sobie wysoką jakość obrazowania i wydajność ze stabilnością procesu i niskimi kosztami użytkowania. System może zostać zintegrowany z różnymi zwojowymi maszynami drukującymi i wykończeniowymi. Prosper S10 drukuje z rozdzielczością 600 x 600 dpi i prędkością do 305 m/min, będąc – zdaniem producenta – bardziej ekonomicznym rozwiązaniem w porównaniu z tradycyjnym, dwuetapowym procesem, obejmującym wykonanie poddruków w technice offsetowej i personalizację w wolnostojącym urządzeniu cyfrowym. Z kolei raster Digicap NX, stanowiący część systemu Flexcel NX, w znaczący sposób poprawia przenoszenie farby w druku fleksograficznym, zwłaszcza przy zastosowaniu podłoży foliowych. Jak zapewnia Kodak, przy produkcji opakowań miękkich pozwala on fleksografii skutecznie konkurować z rotograwiurą pod względem jakościowym, zapewniając druk o wyższej gęstości optycznej, subtelniejszym kryciu farbą przy drukowaniu tint i rozszerzonej palecie kolorystycznej. Konkurs organizowany jest przez stowarzyszenie Printing Industries of America. O przyznaniu nagród InterTech decyduje niezależne jury, oceniające zgłoszone produkty: od oprogramowania, poprzez materiały eksploatacyjne, na systemach drukujących skończywszy. W konkursie wyróżniane są te rozwiązania, które – zdaniem jurorów – będą miały znaczący wpływ na rozwój całej branży poligraficznej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty