Adres strony:  http://printernet.pl/pg/pl/content/druk_cyfrowy/mozliwosci_digital_pro_3.html

Możliwości Digital Pro 3

Na zdjęciu współwłaściciele drukarni Craig & Parsons: Steve Craig, Jo Craig i Nikki Gordon przy nowej maszynie cyfrowej Mark Andy Digital Pro 3.

© Mark Andy

Drukarnia etykiet Craig & Parsons zakupiła drugą cyfrową maszynę drukującą z oferty Mark Andy - Digital Pro 3. Po blisko czterech latach użytkowania maszyny Mark Andy Digital One, właściciele drukarni podjęli decyzję o inwestycji w kolejne rozwiązanie producenta, również bazujące na technice tonerowej. Główną przesłanką do jego zakupu była chęć zwiększenia potencjału drukarni w zakresie etykiet realizowanych w technologii cyfrowej. Drugiej generacji maszyna Digital Pro 3 to rozbudowana wersja modelu Digital One, oferująca wyższą prędkość i potencjał produkcyjny. Digital Pro drukuje z prędkością 23 m/min. i rozdzielczością 1200 dpi. Jest wyposażona w prosty w obsłudze RIP, który umożliwia drukowanie z plików PDF, a cały proces uruchamia się zwykłym dotknięciem odpowiedniego przycisku. Maszyna obsługuje szerokie spektrum podłoży i nie wymaga ich wcześniejszego przygotowania (np. za pomocą primera), co przekłada się na oszczędności czasowe i finansowe. Nowa maszyna jest również wyposażona w funkcję pre-registra, która pozwala produkować etykiety typu peel-off, jak też stosować wstępnie zadrukowane rolki z podłożem z myślą o personalizacji. Obecnie na park sprzętowy drukarni składa się sześć maszyn fleksograficznych i dwóch linii Mark Andy do druku cyfrowego. Jak ocenia współwłaścicielka Craig & Parsons, te ostatnie generują ok. 20% realizowanych w skali roku przychodów ze sprzedaży. Nikki Gordon, współwłaściciel drukarni, określa obie użytkowane przez firmę maszyny  mianem „idealnych rozwiązań w kontekście zleceń, jakie wykonują”. Jak dodaje, obie są też niezwykle proste w obsłudze. Dzięki temu za ich pracę odpowiada w sumie dwóch operatorów, trzecia osoba zajmuje się procesami prepress. Obecnie większość zleceń realizowanych przez Craig & Parsons uwzględnia biel podkładową, w ślad za którą realizowany jest druk w trybie CMYK; po nim zaś aplikowana jest folia w trybie cold stamping. Jedynym etapem, który nie jest realizowany w trybie online, jest cięcie wzdłużne. „Nasze ceny ustalamy w oparciu o typowy, średni nakład wynoszący 500 metrów bieżących podłoża, ale niektóre prace, także te wymagające personalizacji, osiągają wielkość 8 tys. metrów, a nawet więcej” - dodaje.

« poprzedni   |   następny » « wróć