Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Na początku była pasja. ArtSigma – usługi od A do Z.

Data publikacji: październik 2012

Jedna osoba nie może być specem od wszystkiego, dlatego zespół złożony ze specjalistów w różnych dziedzinach to klucz do sukcesu. Drukarnia cyfrowa, drukarnia offsetowa, studio graficzne i agencja reklamowa – tam zdobywali doświadczenie założyciele firmy ArtSigma. Zjednoczyli swoje siły, tworząc firmę, która świadczy kompleksowe usługi projektowania i druku. Połączyła ich pasja do grafiki. Teraz dzielą się nią z innymi.

 
W ArtSigma pracuje cyfrowa maszyna drukująca Xerox 1000, która obsługuje szeroką gamę nośników o gramaturze od 55 do 350 g/m2. Maksymalna prędkość urządzenia wynosi 80-100 str./min.

 

Do rozpoczęcia działalności przygotowywali się gruntownie, analizując trendy rynku poligraficznego i rewidując swoje spostrzeżenia w trakcie wizyt referencyjnych w Polsce i za granicą. „Pomysł na druk cyfrowy – nie ma co ukrywać – nie jest nowy”, mówi Marcin Klim, prezes zarządu ArtSigma. „Realizując nasz projekt, starliśmy się dobrać poszczególne zasoby tak, aby jakość naszych usług mogła sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Mam na myśli przede wszystkim doświadczonych pracowników oraz innowacyjne urządzenia tworzące zaplecze technologiczne naszego projektu”.    

 

Zespół do zadań specjalnych

Współczesny druk cyfrowy charakteryzuje wysoka jakość, szybkość i terminowość realizacji oraz redukcja kosztów. Obecnie w tej technologii opłacalny staje się również druk wysokonakładowy, zwłaszcza w przypadku publikacji personalizowanych. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia zróżnicowane wykończenie pojedynczych egzemplarzy, pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie introligatorni pozwalające na wykonanie na życzenie pojedynczych książek, z których każda może mieć inny format i grubość. Wykonuje się dziś także okładki do oprawy twardej dla pojedynczych egzemplarzy. „Druk na żądanie” przestaje być tylko hasłem marketingowym, a staje się nieodłącznym elementem rzeczywistości.

Specjaliści przekonują, że współczesne drukarnie cyfrowe muszą być wielozadaniowe i obsługiwać swoich klientów od A do Z, nie ograniczając się tylko do druku. „Klient wymaga rozwiązań kompleksowych”, stwierdza Marcin Klim. „Nie jest zainteresowany samym projektem graficznym, gdyż musi się później zmagać z wieloma problemami, takimi jak: zlecenie wydruku, modyfikacja plików do druku pod konkretną specyfikację techniczną maszyny drukującej, zlecenie obróbki introligatorskiej, negocjacje cen czy transport materiałów”. Odpowiedzią na to jest portfolio ArtSigma, w którym znajdują się usługi tworzenia projektu graficznego (studio graficzne), przygotowania do druku (dział DTP), druku (drukarnia) oraz obróbki wykończeniowej (własny park introligatorski). „Naszą kartą przetargową jest młody, kreatywny i dynamiczny zespół” – mówi Marcin Klim. „Połączenie wiedzy i doświadczenia ludzi z branży graficznej, fotograficznej, drukarskiej oraz konsultingowej pozwoliło nam na stworzenie spółki celowej, która przekonuje swoją wszechstronnością”.

Białostocka firma chce prowadzić swoje działania dwutorowo. Pierwsza płaszczyzna to rozwój drukarni internetowej oraz sprawna obsługa zamówień online od klientów indywidualnych. Druga to profesjonalna i kompleksowa obsługa podmiotów marketingowych, w tym polityka proeksportowa. Panel e-sklepu ma umożliwić sprawną obsługę zamówień na materiały reklamowe, począwszy od powszechnie znanych (wizytówki, teczki ofertowe, papier firmowy, ulotki, etykiety, foldery, broszury) po produkty i usługi niestandardowe oraz unikalne materiały wspierające sprzedaż. ArtSigma zdaje sobie sprawę z tego, że rozpiętość potrzeb w zakresie identyfikacji wizualnej oraz szeroko rozumianych działań reklamowych jest bardzo duża. „Oprócz inwestycji w typowe usługi poligraficzne chcemy również stworzyć profesjonalne studio graficzne. Studio, którego zadaniem nie będzie obsługa bieżących zleceń klientów drukarni (tym zajmie się dział DTP), ale nowatorskie kreowanie marki oraz obsługa całej identyfikacji wizualnej firm”.

 

Świetnym uzupełnieniem druku cyfrowego jest introligatornia wyposażona m.in. w oklejarkę do opraw miękkich na klej PUR Duplo Dubinder DPB-500 PUR. Firma ArtSigma jest pierwszym w Polsce użytkownikiem tego systemu.

Od teorii do praktyki

Nawet najśmielsza strategia marketingowa i najbardziej innowacyjny model biznesowy byłyby niczym bez odpowiedniego zaplecza technologicznego. W ArtSigma króluje cyfrowa maszyna drukująca Xerox 1000. „Rozważając zakup urządzenia drukującego, wiedzieliśmy, że musi być to system o najwyższej jakości druku, bardzo wydajny i zdolny spełniać coraz większe wymagania klientów” – mówi Marcin Klim. „Maszyna Xerox 1000 zaspokoiła w całości nasze oczekiwania. Duży wpływ na naszą decyzję miała także oferta serwisowa dostawcy. Mnóstwo wizyt referencyjnych w kraju i za granicą, które miały miejsce w trakcie podejmowania decyzji o zakupie, przekonało nas, że warto postawić na firmę Xerox”.

Jak mówi prezes zarządu ArtSigma, druk na maszynie Xerox 1000 ma liczne zalety, m.in. wysoką jakość, ostrość i jednorodność obrazu, płynne przejścia tonalne, wyraźny tekst oraz czyste barwy neutralne.

 
Druk to nie wszystko

ArtSigma jest również dobrze wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do obróbki, które w większości są obecne na rynku nie dłużej niż dwa lata. „Niedawno w naszej firmie nastąpiła pierwsza w Polsce instalacja oklejarki do opraw miękkich na klej PUR – Duplo Dubinder DPB-500 PUR” – mówi Marcin Klim. „Urządzenie świetnie sprawdza się zarówno przy mniejszych, jak i większych nakładach. Ponadto lada moment przyjedzie do nas gilotyna Polar N92 Plus z firmy Heidelberg. W parku maszyn introligatorskich mamy także foliarkę, urządzenia do oprawy spiralnej oraz inne systemy, takie jak perforatorki, wiertarki do papieru, bigówko-falcerki itp.”. Ponadto ArtSigma wdraża specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania drukarnią, które ma umożliwić automatyzację poszczególnych etapów obsługi zamówień, począwszy od ich przyjmowania poprzez przetwarzanie po druk i obróbkę introligatorską. Oprogramowanie łączy w sobie funkcjonalność wielu systemów klasy ERP, pozwalając na optymalizację procesów zamówień, produkcji, sprzedaży, księgowości, windykacji i analiz.

Dzięki wsparciu środków unijnych uzyskanych w ramach programu RPOWP 2007-2013, którego ArtSigma jest beneficjentem, firma może realizować swoje śmiałe pomysły. Jakie są plany na najbliższy rok? „Będzie to dla nas okres pracy równie intensywnej jak dotychczas. Nasze działania będą skupiały się na zmaksymalizowaniu nakładów oraz ciągłej optymalizacji produkcji. Chcemy zdywersyfikować naszą ofertę i wprowadzić nasze usługi na rynek europejski. Nie jest tajemnicą, że planujemy poszerzenie naszego przedsięwzięcia także o inne technologie druku” – podsumowuje Marcin Klim.

 
Xerox 1000 – cyfrowa perła
Urządzenie oferuje zestaw narzędzi zarządzających kolorem, który automatyzuje czasochłonne czynności. Piąta stacja drukująca obsługująca tzw. clear toner pozwala na uzyskanie efektu zbliżonego do lakierowania punktowego lub całościowego lakierowania arkusza. Równie istotne są media – szeroka gama nośników obejmuje podłoża o gramaturze od 55 do 350 g/m2. Maszyna pracuje z prędkością 80-100 str./min, dzięki czemu możliwy jest druk wszystkich typów użytków: od lekkich i ekonomicznych, przeznaczonych do wysyłki, po fotoksiążki i inne prace. Dzięki obsłudze różnych formatów (maks. 13 x 19,2 cala) Xerox 1000 radzi sobie z projektami wymagającymi impozycji oraz z drukiem od krawędzi do krawędzi. Suchy tusz EA o niskiej temperaturze topnienia nie wymaga stosowania oleju w procesie utrwalania, co pozwala na uzyskanie gładkiego, „offsetowego” wykończenia przy dużej prędkości druku.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty