Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Precyzja w każdym calu

Data publikacji: maj 2011

 

InfoPrint Solutions, spółka zależna koncernu Ricoh, odkrywa karty: firma nie chce przekonywać swoich klientów o konieczności druku transpromo, kończąc jednocześnie z używaniem tego „modnego” określenia. Zamiast tego tworzy na nowo swoje portfolio usług i oferuje atrakcyjne Precision Marketing Services.

 
© InfoPrint Solutions

Przykład wykorzystania Precision Marketing w efektywnej i atrakcyjnej komunikacji.

Cel pozostaje niezmieniony: Precision Marketing ma docierać do odpowiednich klientów, w odpowiednim czasie i z odpowiednią ofertą. „Podczas gdy druk transpromo w zbyt dużym stopniu skupiał się na druku rachunków, Precision Marketing wykorzystuje wszystkie formy reklamy i kanały przekazu marketingowego”, mówi Thomas Haas, który koordynuje projekty Precision Marketing firmy InfoPrint Solutions w regionie EMEA. Dlaczego propozycja InfoPrint Solutions miałaby przynieść dobre efekty? Haas wyjaśnia: „Środowisko, w jakim poruszają się dziś marketingowcy, drastycznie się zmieniło. Obecnie liczy się przede wszystkim mierzalność rezultatów... i również to spowodowało, że w ciągu dwóch lat kryzysu ekonomicznego wielu specjalistów w dziedzinie marketingu zdecydowało się na wzmocnienie działań online poprzez Google AdWords czy bannery, których efektywność z łatwością można mierzyć i kontrolować. Precision Marketing także oferuje taką możliwość – ROI (Return on Investment) jest całkowicie mierzalny”.

Ale w jaki sposób przekonać klientów, którzy wcześniej unikali jak ognia tematu transpromo? InfoPrint Solutions ma na to całkiem pragmatyczny sposób: zarówno dostawcy druku, jak i klienci końcowi (banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawcy mediów etc.) mogą skorzystać z doświadczenia jedenastoosobowego zespołu Precision Marketing InforPrint Solutions, który przykładowo może zaproponować na początek jednodniowe warsztaty dotyczące analizy potrzeb. Podczas takiego szkolenia specjaliści zajmujący się marketingiem i IT wyjaśnią wszystkie kwestie związane z wdrożeniem Precision Marketing. Bazując na tym, klient może również skorzystać z indywidualnych usług InfoPrint Solutions, które obejmują m.in. tworzenie własnej dokumentacji czy analizę danych.

 

Pierwsza przymiarka

Większość obecnych projektów Precision Marketing jest związana z branżą telekomunikacyjną, zwłaszcza sektorem telefonii komórkowej. Do ważnych klientów należą również firmy z sektora finansów i bankowości. InfoPrint Solutions współpracuje także nad projektami dla dostawców mediów, przede wszystkim firm energetycznych, jak również świadczy usługi dla przedsiębiorstw z branży hotelarskiej. Z Precision Marketing korzystają zarówno firmy o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowi dostawcy druku.

„Niestety wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że InfoPrint Solutions oferuje konkretne wsparcie w tworzeniu modeli analizy danych”, mówi Haas. „Zatrudnieni przez nas matematycy współpracują w tym zakresie ściśle z klientami, a wart podkreślenie jest fakt, że efektywny model analityczny stanowi istotny czynnik w powodzeniu kampanii”. Jeśli firma żąda proof-of-concept, czyli dowodu na to, że model się sprawdzi, InfoPrint Solutions opracowuje wspólnie z klientem tzw. model pilotażowy. Obejmuje on cały cykl pracy: począwszy od briefingu, poprzez selekcję danych, ich analizę, określenie grup docelowych, aż po produkcję i raportowanie. Klienci dostarczają InfoPrint Solutions bazę porównywalnych, zakodowanych profili konsumenckich (gdzie np. nazwa klienta albo adres są nieczytelne). Baza podzielona jest na dwie części: połowa otrzymuje informację marketingową w mniej lub bardziej tradycyjny sposób, a do drugiej połowy wysyłane są pełnowartościowe materiały Precision Marketing. „Efekty wykorzystania naszego rozwiązania mówią same za siebie, co sprawia, że Precision Marketing nabiera coraz większego znaczenia”, podsumowuje Haas.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty