Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Precyzja w każdym calu

Data publikacji: maj 2011

 

InfoPrint Solutions, spółka zależna koncernu Ricoh, odkrywa karty: firma nie chce przekonywać swoich klientów o konieczności druku transpromo, kończąc jednocześnie z używaniem tego „modnego” określenia. Zamiast tego tworzy na nowo swoje portfolio usług i oferuje atrakcyjne Precision Marketing Services.

 
© InfoPrint Solutions

Przykład wykorzystania Precision Marketing w efektywnej i atrakcyjnej komunikacji.

Cel pozostaje niezmieniony: Precision Marketing ma docierać do odpowiednich klientów, w odpowiednim czasie i z odpowiednią ofertą. „Podczas gdy druk transpromo w zbyt dużym stopniu skupiał się na druku rachunków, Precision Marketing wykorzystuje wszystkie formy reklamy i kanały przekazu marketingowego”, mówi Thomas Haas, który koordynuje projekty Precision Marketing firmy InfoPrint Solutions w regionie EMEA. Dlaczego propozycja InfoPrint Solutions miałaby przynieść dobre efekty? Haas wyjaśnia: „Środowisko, w jakim poruszają się dziś marketingowcy, drastycznie się zmieniło. Obecnie liczy się przede wszystkim mierzalność rezultatów... i również to spowodowało, że w ciągu dwóch lat kryzysu ekonomicznego wielu specjalistów w dziedzinie marketingu zdecydowało się na wzmocnienie działań online poprzez Google AdWords czy bannery, których efektywność z łatwością można mierzyć i kontrolować. Precision Marketing także oferuje taką możliwość – ROI (Return on Investment) jest całkowicie mierzalny”.

Ale w jaki sposób przekonać klientów, którzy wcześniej unikali jak ognia tematu transpromo? InfoPrint Solutions ma na to całkiem pragmatyczny sposób: zarówno dostawcy druku, jak i klienci końcowi (banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, dostawcy mediów etc.) mogą skorzystać z doświadczenia jedenastoosobowego zespołu Precision Marketing InforPrint Solutions, który przykładowo może zaproponować na początek jednodniowe warsztaty dotyczące analizy potrzeb. Podczas takiego szkolenia specjaliści zajmujący się marketingiem i IT wyjaśnią wszystkie kwestie związane z wdrożeniem Precision Marketing. Bazując na tym, klient może również skorzystać z indywidualnych usług InfoPrint Solutions, które obejmują m.in. tworzenie własnej dokumentacji czy analizę danych.

 

Pierwsza przymiarka

Większość obecnych projektów Precision Marketing jest związana z branżą telekomunikacyjną, zwłaszcza sektorem telefonii komórkowej. Do ważnych klientów należą również firmy z sektora finansów i bankowości. InfoPrint Solutions współpracuje także nad projektami dla dostawców mediów, przede wszystkim firm energetycznych, jak również świadczy usługi dla przedsiębiorstw z branży hotelarskiej. Z Precision Marketing korzystają zarówno firmy o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowi dostawcy druku.

„Niestety wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że InfoPrint Solutions oferuje konkretne wsparcie w tworzeniu modeli analizy danych”, mówi Haas. „Zatrudnieni przez nas matematycy współpracują w tym zakresie ściśle z klientami, a wart podkreślenie jest fakt, że efektywny model analityczny stanowi istotny czynnik w powodzeniu kampanii”. Jeśli firma żąda proof-of-concept, czyli dowodu na to, że model się sprawdzi, InfoPrint Solutions opracowuje wspólnie z klientem tzw. model pilotażowy. Obejmuje on cały cykl pracy: począwszy od briefingu, poprzez selekcję danych, ich analizę, określenie grup docelowych, aż po produkcję i raportowanie. Klienci dostarczają InfoPrint Solutions bazę porównywalnych, zakodowanych profili konsumenckich (gdzie np. nazwa klienta albo adres są nieczytelne). Baza podzielona jest na dwie części: połowa otrzymuje informację marketingową w mniej lub bardziej tradycyjny sposób, a do drugiej połowy wysyłane są pełnowartościowe materiały Precision Marketing. „Efekty wykorzystania naszego rozwiązania mówią same za siebie, co sprawia, że Precision Marketing nabiera coraz większego znaczenia”, podsumowuje Haas.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty