Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Ricoh i Managed Print Services

Data publikacji: grudzień 2010

 

W ostatnich latach, zwłaszcza w dobie kryzysu gospodarczego, wiele firm zmuszonych było wdrożyć programy oszczędnościowe. Redukcja kosztów na wszystkich możliwych obszarach stała się normą i przedsiębiorstwa zdążyły już do tego przywyknąć. Jednocześnie, coraz większego znaczenia zaczęła nabierać kwestia podnoszenia produktywności, która dla przedsiębiorstw europejskich stała się wyjątkowo palącym tematem.

 

Tekst: dr Werner Sobotka

 
© Fotolia

Odkryć i wykorzystać potencjał. Rynek usług zarządzania drukiem (MPS) może okazać się źródłem sukcesu i prawdziwą żyłą złota.

Każde przedsiębiorstwo ma na celu uzyskanie większej wydajności i produktywności. Jest to warunek, który pozwala w dalszym ciągu sprawnie funkcjonować i być konkurencyjnym. Niedawno grupa Ricoh Europe zleciła firmie IDC zbadanie rynku usług zarządzania drukiem (Managed Print Services, w skrócie MPS), który w przeciągu następnych sześciu lat ma wzrosnąć o 1,6 mld dolarów, powiększając swoją wartość do 4 mld dolarów.

Uogólniając, MPS jest strategią, która polega na redukcji kosztów przy jednoczesnym zachowaniu rosnącej produktywności. Na chwilę obecną, około 20 proc. europejskich przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 500 pracowników, stosuje zasady MPS. Prognozuje się jednak, że na przestrzeni następnych kilku lat odsetek ten będzie się systematycznie zwiększał. Badanie IDC pokazało również, jakie są priorytety europejskich firm. Okazuje się, że przedsiębiorcy w roku finansowym 2011 zamierzają zwiększyć wydajność swoich pracowników. Pomoc w osiągnięciu tego celu może zaoferować im właśnie MPS.

 

Czas pomyśleć

Takie koncerny jak Ricoh nie skupiają się dziś wyłącznie na produkcji urządzeń, coraz większy nacisk kładąc również na rozwiązania IT. W tym kierunku idą również małe i średnie przedsiębiorstwa, które – bazując na outsourcingu – mają szansę osiągnąć lepsze efekty na obszarze zarządzania dokumentami oraz usługami druku, a wszystko to przy zachowaniu tej samej liczby pracowników. Nie ma jednak nic za darmo – firmy muszą wyraźnie zwiększyć swoje nakłady, także finansowe, związane z zarządzaniem wiedzą.

„Procesy, związane z zarządzaniem przepływem dokumentów, uważa się zazwyczaj za jeden z najnowszych segmentów infrastruktury IT, w którym możliwy jest znaczny wzrost produktywności”, stwierdza Leigh Worthing, analityk Managed Print Services firmy IDC. Ważne jest zatem, aby producenci i klienci byli świadomi możliwości, ale także ewentualnego ryzyka, związanego z MPS. Nikt nie wątpi w ustawiczne zmiany, jakim podlega rynek pracy. Nie do podważenia jest również fakt, że konsekwentna optymalizacja działań przedsiębiorstwa związana z zarządzaniem kadrami stanowi istotny element sukcesu firmy. Przykładem jest tutaj Ricoh, które proponuje rozwiązania, wychodzące ponad aspekt technologiczny i uwzględniające przede wszystkim osoby oraz procesy.

Badanie rynku, przeprowadzone przez IDC, potwierdza powszechny już trend, który charakteryzuje europejskie przedsiębiorstwa. Chodzi tutaj o większą skłonność do korzystania z usług specjalistycznych firm, zajmujących się doradztwem, które oferują rozwiązania w zakresie zwiększenia wydajności, minimalizacji kosztów i optymalizacji procesów w firmie. Taki kierunek rozwoju z pewnością zaowocuje w przyszłości wymiernymi korzyściami ekonomicznymi.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty