Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Napęd na cztery koła

Data publikacji: grudzień 2010

 

W ciągu trzech lat od wprowadzenia na rynek, system DriveTronic SPC stał się popularną opcją, wybieraną przez liczne drukarnie akcydensowe i opakowaniowe z całego świata. Jego producent, firma KBA, zakontraktował ostatnio setną maszynę pełnoformatową, wyposażoną w tę technologię.

 
© KBA

We francuskiej drukarni Imprimerie Montligeon, posiadającej trzy maszyny KBA Rapida 106, w tym dwie ośmiokolorowe, wydajność jednej z nich – wyposażonej w system DriveTronic SPC – jest o 43 proc. wyższa niż w przypadku modelu bez tego rozwiązania.

Nabywca „jubileuszowej” maszyny, belgijska drukarnia arkuszowa Cartamundi specjalizująca się w produkcji kart do gry, rozpocznie pracę na nowej maszynie w marcu 2011 roku.  Innowacyjny system niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC pojawił się w ofercie KBA we wrześniu 2007 roku. Jego pierwsza prezentacja dla szerokiej publiczności miała miejsce na targach drupa 2008 – wówczas rozwiązanie to demonstrowano na pracującej na stoisku KBA maszynie KBA Rapida 106. System DriveTronic SPC, umożliwiający niezwykle szybką zmianę form drukowanych i zleceń, pozwolił jej osiągnąć tytuł „mistrza świata w narządzaniu w klasie urządzeń pełnoformatowych”. Rapidy 106 w różnych konfiguracjach, wyposażone w system DriveTronic SPC, zaczęły znajdować nabywców wśród drukarń z całego świata. Z uwagi na fakt, że formy drukowe są w nich zmieniane podczas mycia i innych czynności związanych z narządem maszyny, rzeczywisty czas związany z tą fazą procesu produkcyjnego równa się zeru. Co istotne, system DriveTronic SPC jest kompatybilny z innym stworzonym przez KBA systemem, dedykowanym dla maszyn arkuszowych – KBA Flying JobChange, umożliwiającym zmianę zleceń „w locie” bez konieczności zatrzymywania urządzenia. Ponad połowa spośród stu sprzedanych do tej pory maszyn z rodziny KBA Rapida 106, wyposażonych w dedykowany system niezależnego napędu cylindrów płytowych, to modele ośmio- i dziesięciokolorowe (a także dłuższe) z systemem odwracania arkusza i jednym lub większą liczbą zespołów lakierujących. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie także w maszynach z mniejszą liczbą agregatów drukujących. Na jego zakup decydują się zarówno drukarnie akcydensowe, jak i opakowaniowe.

Pomimo iż DriveTronic SPC stanowi kluczowe rozwiązanie w procesie narządzania maszyny, jest on tylko jednym z wielu modułów wchodzących w skład kompleksowego systemu DriveTronic. Na przykład 75 proc. wszystkich nowych linii produkcyjnych KBA Rapida 106 posiada system nakładania bez marki bocznej DriveTronic SIS – unikalną funkcję, będącą idealnym rozwiązaniem w przypadku wysokowydajnych maszyn arkuszowych pracujących z prędkością 18 tys. ark./godz., zapewniającą większą ilość czasu na odpowiednie pozycjonowanie arkusza. Innym rozwiązaniem oferowanym przez KBA jest samonakładak DriveTronic Feeder, będący standardem w przypadku wszystkich modeli pełno- i wielkoformatowych. Elektronicznie sterowane pojedyncze napędy przejmują wszystkie funkcje transportu arkusza aż do pierwszego zespołu drukującego. W przypadku zatrzymania maszyny, DriveTronic Feeder umożliwia transport arkuszy ze stołu spływowego z powrotem na stos. Funkcja ta jest niedostępna w konwencjonalnych systemach nakładania. Co oczywiste, wyeliminowanie zbędnych elementów mechanicznych wiąże się z możliwością zastosowania tu wielu funkcji wstępnego ustawiania parametrów maszyny.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty