Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Flekso a etykieta. Wyróżnić się.

Wyjątkowość wcale nie musi być kosztowna. Coraz częściej zależy jedynie od kreatywności – w przypadku etykiet – projektanta, twórcy i samego inwestora. Nowoczesne technologie druku etykiet samoprzylepnych umożliwiają produkcję nawet najbardziej skomplikowanych projektów.

 

Tradycyjnie, na szklanym opakowaniu pojawia się papierowa etykieta. Czy jednak tradycyjne myślenie pozwoli zdobyć nowych konsumentów? Opakowanie, oprócz przechowywania towaru, spełnia także funkcję marketingową, a wraz z nim także etykieta.

 

Papier wychodzi z mody

Alternatywą do tradycyjnych etykiet papierowych są ich samoprzylepne konkurentki drukowane głównie techniką fleksograficzną. Te etykiety pojawiają się zarówno na produktach premium, jak i opakowaniach piw, win i innych alkoholi. Powoli tendencja wykorzystywania etykiet samoprzylepnych staje się zauważalna również na rynku spożywczym. Droższe artykuły, takie jak: wykwintne marynaty, konfitury czy sosy sprzedawane w słoikach coraz częściej oznakowane są etykietą samoprzylepną, często przezroczystą. To prosty i wcale już nie tak drogi sposób, by wyróżnić produkty o wyższej jakości.

 
Efekty flekso

Etykiety samoprzylepne, ze względu na metodę druku i zastosowanie innych materiałów, stwarzają zupełnie nowe możliwości produkcyjne. Fleksografia oferuje różnorodność technik dekoracyjnych i wykorzystanie rozmaitych podłoży, np.: folii metalizowanych, czy folii ultra clear o wysokiej przezroczystości pozwalających uzyskać aktualnie bardzo pożądany efekt nadruku bezpośrednio na opakowaniu „no label look”. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą druk etykiet samoprzylepnych metodą flekso? Na pewno poprawę wyglądu poprzez zastosowanie intensywniejszych kolorów czy lakierów uszlachetniających. Ponadto, możliwe jest zmniejszenie rozmiarów etykiety – często etykiety klejone na mokro muszą być aplikowane jak owijka z zakładką, zaś samoprzylepna może być mniejsza i krótsza.

 

Etykieta równa się sukces

Wskazane możliwości w jasny sposób przekładają się na korzyści. Po pierwsze, etykiety znacznie poprawiają widoczność produktu na półce, a tym samym zwiększają jego shelf impact i konkurencyjność wobec sąsiednich artykułów. Po drugie, klasa opakowania i etykiety wpływa również na postrzeganie jakości samego produktu i marki. Ponadto, koszt etykiet w dłuższej perspektywie nie wpływa na wzrost jednostkowej ceny produktu, a może znacząco przyczynić się do zwiększenia jego sprzedaży.

 
Foto : Orion
 
Data publikacji: kwiecień 2010

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty