Kalendarium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

26-28.04.2022 · Viscom, Duesseldorf

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

12-15.10.2022 · FESPA, Amsterdam

Pomnażanie zastosowań. HP Designjet.

Data publikacji: luty 2012

Firma HP przedstawiła dwa nowe plotery lateksowe z serii HP Designjet, które oferują szerokie możliwości produkcyjne dla zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych. 9 tys. maszyn lateksowych zainstalowanych na całym świecie mówi same za siebie. Urządzenia, które pod względem jakości zadruku i neutralności dla środowiska mogą konkurować z ploterami eko-solwentowymi, umacniają swoją pozycję na rynku. 

 
Tekst: Michael Seidl
 
Model HP Designjet L25500 to maszyna dla firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku druku wielkoformatowego.

HP przytacza ciągle te same dwa argumenty, dla których rozwija swoją technologię lateksową i oczekuje, że odniesie ona rynkowy sukces. Przede wszystkim producent chce przejąć rynek należący do urządzeń eko-solwentowych, co jednocześnie podbudowuje ekologiczną argumentacją. „Latex jest przyjazny środowisku i tym samym po prostu lepszy dla branży druku”, postuluje koncern. W tym samym tonie wypowiada się Santiago Morera, pełniący w HP funkcję wiceprezesa i kierownika generalnego działu Large Format Printing Business: „Dzięki około 9 tys. systemów lateksowych zainstalowanych na całym świecie HP oferuje przekonującą alternatywę dla rozwiązań eko-solwentowych. Spełnia ona oczekiwania klientów, którzy chcą produktów przyjaznych środowisku, elastycznych i łatwych w obsłudze”.

 
Konie pociągowe
 
Plotery HP Designjet L28500 i L26500 to idealne rozwiązania do produkcji POP-ów, aplikacji soft signage, backlitów i oznakowań pojazdów.

Ploter HP Designjet L28500 o szerokości 264 cm i cenie oscylującej wokół 62 tys. dolarów amerykańskich to potwierdzenie strategii HP. Maszyna, która trafi na rynek w styczniu 2012 roku, pracuje do 70 proc. szybciej niż model HP Designjet L25500. Druga nowość w ofercie HP – dostępny już w sprzedaży ploter HP Designjet L26500 o szerokości 155 cm i cenie wynoszącej 24 800 dolarów – to z kolei rozwiązanie dla klientów, którzy stawiają pierwsze kroki na stale rosnącym rynku soft signage.

Oba systemy drukują przy pomocy nowych tuszy z serii HP 792 Latex Designjet, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie bardziej nasyconych kolorów w druku aplikacji na podłożach banerze i winylu. Dodatkową funkcją jest druk dwustronny, którego uruchomienie nie nastręcza problemów. Nowe tusze HP 792 Latex Designjet są kompatybilne z ponad 500 różnymi mediami do zadruku, w tym z nowym podłożem HP Double-sided HDPE Reinforced Banner.

Plotery HP Designjet L28500 i L26500 to idealne rozwiązania do produkcji POP-ów, aplikacji soft signage, backlitów i oznakowań pojazdów. Systemy zadrukowują szerokie spektrum materiałów, włącznie z podłożami niepowlekanymi oraz mediami do druku eko-solwentowego. Nowe urządzenia drukują w rozdzielczości 1200 dpi. Wydruki schną szybko, co jest szczególnie ważne przy zadruku dwustronnym oraz dalszej obróbce aplikacji. Producent gwarantuje trwałość wydruków zewnętrznych do trzech lat bez laminacji lub do pięciu lat po zalaminowaniu.

 
Zielony druk
 
HP przekonuje, że zastosowania technologii lateksowej są dziś niemal nieograniczone.

Takie firmy, jak Marks & Spencer, Tesco, Swisscom czy Unilever oraz wielu innych właścicieli dużych marek, którzy są wierni filozofii zrównoważonego rozwoju, oczekują od swoich partnerów podobnego systemu wartości i podejścia do interesów. Jak wiadomo, HP stara się spełnić te oczekiwania, co widać w technologii, jaką produkuje. Tusze lateksowe umożliwiają druk bezzapachowych aplikacji, co pozwala zaliczyć je do rozwiązań przyjanych środowisku naturalnemu. Substraty na bazie wody nie są palne, a co więcej – w przeciwieństwie do wielu tuszy eko-solwentowych – nie zawierają żadnych szkodliwych substancji. Ich zastosowanie nie wymaga korzystania ze specjalnych systemów wentylacyjnych w halach produkcyjnych, ani zaangażowania zewnętrznych modułów suszących. W ogólnym rozrachunku pozwala to na obniżenie poboru energii elektrycznej.

Kartridże HP 792 Designjet uzyskały certyfikat organizacji Japan Environment Association Eco Mark, który potwierdza, że w całym swoim cyklu życia wywierają znikomy wpływ na środowisko naturalne. W ramach darmowego programu recyklingowego prowadzonego przez HP użytkownicy mogą zwrócić firmie zużyte kartridże, głowice drukujące i kasety czyszczące. Oddawać można także podłoża HP, w tym: HDPE, PET i nowy materiał HP Double-sided HDPE Reinforced Banner.

 
Zostań specjalistą

Firma HP postanowiła zaoferować swoim klientom możliwość dokładnego poznania technologii druku lateksowego. W związku z tym producent uruchomił program szkoleniowy HP Capture, który dostarcza użytkownikom wiedzy z zakresu druku aplikacji wewnętrznych i zewnętrznych. Po zarejestrowaniu się na podstronie HP Latex University (www.hp.com/go/hplatexuniversity) dostawcy usług druku mogą korzystać z darmowych szkoleń online pod kierunkiem specjalistów HP.

Użytkownicy technologii lateksowej HP mogą również wziąć udział w darmowym programie HP Ecosolutions Trained Printing Company. Jest to pakiet wirtualnych szkoleń do pobrania na stronie www.hp.com/ecosolutions/tpc, dostępny w dziesięciu językach. Firmy, które przejdą szkolenie, otrzymają od HP certyfikat oraz prawo do używania symbolu HP Ecosolutions Trained Printing Company w swoich materiałach reklamowych.

 
 
 
 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

W trybie kryzysowym...

Drodzy Czytelnicy... Czy coś zauważyliście? Tak, przechodzimy od jednego kryzysu do kolejnego... dwa lata temu covid miał Świat całkowicie pod kontrolą, teraz tematem numer jeden jest inwazja wojsk rosyjskich na Ukrainę. Głęboko nieludzki akt próby przejęcia władzy, którego konsekwencje Europa odczuwać będzie przez bardzo długi czas. Stawiane są znów stare mury... a do tego znowu stare lęki. I jak to często bywa, ludność cywilna cierpi… na Ukrainie z powodu skutków ataków, a w Rosji z powodu sankcji. Ubogich zawsze dosięga najbardziej... I niestety, jak widzieliśmy, może się to zdarzyć bardzo szybko.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty