Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Uzależnieni od jakości. Drukarnia Drukpoznan.pl.

Data publikacji: maj 2013

Łukasz Chęciński pokazuje mi wielkoformatowy wydruk szykowany na wystawę fotografii w Warszawie. Oglądam go dokładnie z bliska i z daleka – z każdej perspektywy wygląda świetnie. „Musimy to jeszcze poprawić” – mówi właściciel drukarni Drukpoznan.pl, a ja zastanawiam się, kiedy ostatnio spotkałem takiego perfekcjonistę.

 

Tekst: Jacek Golicz

 

Ploter Agfa :Anapurna M2050 drukuje barwami CMYK, jasnym cyjanem, jasną magentą oraz bielą, którą można wykorzystać jako kolor podkładowy bądź kryjący.

Do drukarni położonej blisko centrum Poznania jadę tylko kilkanaście minut. Nowy budynek, do którego firma przeprowadziła się jesienią zeszłego roku, ma zatem – z punktu widzenia klienta – idealną lokalizację. Wpisuje się to w ogólną filozofię firmy: „Nie chcemy tylko obsługiwać naszych klientów, chcemy pomagać im w pełnym zakresie” – mówi Łukasz Chęciński. „Mają pewność, że przychodząc do nas, wydrukują to, czego potrzebują. Wiedzą, że potrafimy im doradzić, w razie potrzeby zmodyfikować, poprawić projekt, dobrać inne podłoże czy technikę druku”.

W drukarni króluje najnowszy nabytek Drukpoznan.pl – ploter Agfa :Anapurna M2050, który drukuje w poznańskiej firmie już od dwóch miesięcy. Gabaryty urządzenia robią wrażenie – można na nim bowiem zadrukowywać role o szerokości 2 m i płyty o wymiarach 2 x 3 m. Maszyna może drukować z prędkością 53 m2/godz., ale – jak podkreśla Łukasz Chęciński, przy zakupie plotera nie chodziło o szybkość, ale o jakość druku, a ta jest w przypadku systemu Agfy bez zarzutu. To efekt dobrego wyposażenia: głowic drukujących w sześciu kolorach (CMYK, jasny cyjan, jasna magenta) oraz dodatkowego modułu nanoszącego biel podkładową lub kryjąca. Maksymalna rozdzielczość plotera wynosi aż 1440 dpi. „W pełni wykorzystujemy możliwości tej maszyny” – mówi Łukasz Chęciński. „Mamy klientów, którzy potrzebują wydruków w maksymalnym formacie, jaki nasz ploter obsługuje. Zdarzają się też zlecenia z wykorzystaniem białego koloru”.

Wybór nowej maszyny nie był łatwy. Łukasz Chęciński testował urządzenia Agfy bardzo długo, zanim zdecydowali się na zakup nowego modelu. Przekonała go dopiero dwudniowa prezentacja ploterów w Belgii. „Przy wyborze plotera braliśmy pod uwagę również szybkość i jakość serwisu. Ważna jest nie tylko sama maszyna, ale też usługi ze strony producenta świadczone już po jej zakupie i instalacji”.

Firma Drukpoznan.pl powstała w 2002 i początkowo zajmowała się wyłącznie arkuszowym drukiem cyfrowym w małym formacie. „Z drukiem wielkoformatowym zaczęliśmy stosunkowo wcześnie, ale na początku zlecaliśmy tego typu prace na zewnątrz” – opowiada Łukasz Chęciński. „Kilka lat temu kupiliśmy naszą pierwszą maszynę do druku wielkoformatowego marki Mutoh. Obecnie posiadamy jeden ploter atramentowy UV i jeden ploter solwentowy, do tego ploter tnący. Mamy zróżnicowaną bazę klientów, zlecających prace zarówno w wielkim, jak i w małym formacie. Warto dodać, że nie zamykamy się tylko na dużych zleceniodawców, ale jesteśmy otwarci wobec klientów indywidualnych, którzy oczekują od nas wydruku na przykład jednego egzemplarza”.

Tuż po naszym spotkaniu właściciel drukarni musi przygotować się na wizytę studentów fotografii z poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego, którzy następnego dnia rano wezmą udział w szkoleniu. Drukarze będą uczyć ich, jak przygotować pliki do druku, a także opowiedzą o dostępnych podłożach i technologiach druku. To wspólne przedsięwzięcie drukarni i uczelni, dzięki któremu studenci mają nauczyć się, jak zrealizować swoje artystyczne projekty w druku. 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty