Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Golden Pixel Award 2010

Data publikacji: grudzień 2010

 

11 listopada po raz dziesiąty przyznane zostały prestiżowe nagrody Golden Pixel Award, które stanowią wyróżnienie dla postępowych i innowacyjnych produktów poligraficznych w Austrii. Gala rozdania nagród, w połączeniu z obchodami 20. urodzin czasopisma PRINT & PUBLISHING, zgromadziła w wiedeńskim Hübner Kursalon około 220 gości.

 

Konkurs Golden Pixel Award zalicza się do najbardziej renomowanych wydarzeń w austriackiej branży poligraficznej i medialnej, ciesząc się równocześnie niekwestionowanym uznaniem na arenie międzynarodowej. Podczas targów drupa 2008, Golden Pixel Award znalazł się w gronie prestiżowych konkursów z całego świata, prezentowanych w Drupa Cube.

Wśród gości honorowych tegorocznej edycji konkursu, znalazły się takie osobistości branży poligraficznej, jak: Adriana Nuneva, Senior Vice President Global Marketing & Communications firmy Heidelberger Druckmaschinen AG; Thomas Hauser, Vice President of Corporate Marketing & Communications firmy manroland AG; Moritz Rogger, Regional President Europe Central Agfa Graphics Systems; dr Dieter Simon, wiceprezes Związku Druku i Mediów oraz Gustav Linnert, dyrektor Höhere Graphische Bundes-Lehr- und Versuchsanstalt, wiedeńskiej uczelni wyższej kształcącej w zakresie fotografii, mediów i poligrafii.

„Dziesięciolecie Golden Pixel Award jest dla naszego wydawnictwa niezwykle ważnym wydarzeniem, zwłaszcza że zbiega się ono z 20. rocznicą czasopisma PRINT & PUBLISHING” - powiedział Michael Seidl, Dyrektor Generalny wydawnictwa. - „Wchodząc przed dwudziestu laty na rynek Europy Wschodniej, położyliśmy kamień węgielny pod pełen sukcesów międzynarodowy rozwój, z którego – jako austriacka firma – jesteśmy niezwykle dumni”.

 

Obiekty pożądania: Statuetki Golden Pixel rozdano w jedenastu kategoriach. W kategorii Kalendarz przyznano wyróżnienie.

Odliczanie do dziesiątej edycji Golden Pixel Award rozpoczęło się 30 czerwca tego roku. Firmy z branży poligraficznej i medialnej, które chciały wziąć udział w konkursie, mogły zgłaszać prace najpóźniej do 27 września (wyznaczono w sumie dwanaście kategorii). Organizatorzy wydarzenia, PRINT & PUBLISHING oraz Verein Forschung für die Graphischen Medien (austriacki instytut prowadzący badania w zakresie mediów graficznych), bazując na doświadczeniach w poprzednich lat, dali sobie więcej czasu na odpowiednie przygotowania.

W skład jury, któremu przewodził prof. dr Werner Sobotka, weszło wiele uznanych osobistości: dr Peter Bauer, Martin Drexler, prof. dr Wolfgang Faigle, Christian Kornherr, Erich Monitzer, Ulrike Pötschke, Rolf F. Rehe, dr Peter Stasny, Aidan Swanton, Gerhard Wasshuber oraz dr Gabriele Zuna-Kratky. W sumie zapoznali się oni z blisko 200 projektami. Warto zaznaczyć, że w konkursie nie był oceniany jedynie produkt końcowy, ale pod uwagę brano cały proces jego powstawania, włączając pracę klienta, agencji czy projektanta, drukarni, samą jakość druku i wykończenia, zastosowane materiały i technologie.

„Ostatnich dwanaście miesięcy, które nadeszły po kryzysowym roku 2009 były szczególnie interesujące, jeśli chodzi o rozwój komunikacji drukowanej“ – powiedział dr Werner Sobotka. – „Sztandarem branży w dalszym ciągu są takie kategorie, jak Książki czy Plakaty. Z kolei Akcydensy, Broszury, Magazyny i Printer’s Best z pewnością nie mogą zaliczać się do rynków rozwojowych. Jak mogliśmy się przekonać, w zeszłym roku budżety w branży poligraficznej były znacznie okrojone”.

Z okazji dziesięciolecia konkursu, organizatorzy postanowili wprowadzić pewną nowość. Po raz pierwszy, obok nagród w poszczególnych kategoriach, przyznano również wyróżnienie dla najlepszego produktu poligraficznego w całym konkursie. Statuetka będzie przechodzić z rąk do rąk – w przyszłym roku zostanie przekazana zwycięzcy Golden Pixel Award 2011. W tegorocznej edycji konkursu nowo ustanowioną nagrodę otrzymała drukarnia Paul Gerin GmbH & Co KG za broszurę „Universal Music”, uhonorowaną oddzielnie w kategorii Akcydensy.

Jubileuszowa edycja Golden Pixel Award nie mogłaby się odbyć bez wsparcia – także finansowego – czołowych firm branży poligraficznej i medialnej. W tym roku sponsorami głównymi konkursu byli: Antalis, EFI oraz Xerox. Jako sponsorzy kategorii zaangażowały się firmy: Agfa, Ammerer, Burgo, Canon, HP Indigo, Kodak, Konica Minolta, manroland, Océ, Putz Drucktechnik, Sappi oraz Xeikon. Tegoroczne wydarzenie wspierali ponadto jako partnerzy eventu: Wiedeńska Izba Gospodarcza oraz Messe Düsseldorf ze swoją nową imprezą targową digi:media.

 

Kategoria: Produkt Ekologiczny
Projekt: „Esterházy Nachhaltigkeitsbericht 2008/2009“
Zleceniodawca: Esterházy Betriebe GmbH
Agencja: Bohatsch & Partner GmbH
Producent: Grasl Druck & Neue Medien GmbH
Kategoria: Akcydensy
Projekt: Broszura „Universal Music“
Zleceniodawca: Universal Music GmbH
Agencja: Castor-Pollux Communication GmbH
Producent: Paul Gerin GmbH & Co KG
Kategoria: Sprawozdanie Firmowe
Projekt: Sprawozdanie finansowe „Mobilkom Austria“
Zleceniodawca: Mobilkom Austria AG
Agencja: Blue Tango Wien Werbegesellschaft mbH
Producent: Paul Gerin GmbH & Co KG
Kategoria: Plakat i Komunikacja Wizualna
Projekt: Designklassiker

Zleceniodawca: Rewe Group Austria, Ja! Natürlich Naturprodukte GmbH

Agencja: Demner, Merlicek & Bergmann Werbegesellschaft mbH

Producent: Rötzer Druck Ges.m.b.H.
Kategoria: Książka
Projekt: Darwins Palast
Zleceniodawca: Edition Lammerhuber – Lammerhuber KG
Agencja: Edition Lammerhuber – Lammerhuber KG
Producent: Grasl Druck & Neue Medien GmbH
Kategoria: Direkt Mail & TransPromo
Projekt: Mailing Online Tarife
Zleceniodawca: Wien Energie Vertrieb GmbH & Co KG

Agencja: Demner, Merlicek & Bergmann Werbegesellschaft mbH

Producent: Goldstein Druck
Kategoria: Produkt Hybrydowy
Projekt: ACV – Starter kit
Zleceniodawca: Austria Center Vienna
Agencja: D-Seven
Producent: Druckerei Odysseus
Kategoria: Opakowanie i Uszlachetnienia
Projekt: Neloti Verpackungsdesign
Zleceniodawca: Rammel GmbH
Agencja: D-Seven
Producent: Gradwohl GmbH
Kategoria: Magazyn
Projekt: Monki - Magazin
Zleceniodawca: Plastic Media
Producent: „agensketterl“ Druckerei GmbH
Kategoria: Printer’s Best
Projekt: HD-Print
Zleceniodawca: Alpina Druck GmbH
Producent: Alpina Druck GmbH
Kategoria: Projekt Studencki
Projekt: UNI:VERSE
Zleceniodawca: Kunstuniversität Linz
Design: Julian Weidenthaler
Producent: Gutenberg-Werbering GmbH
Wyróżnienie:
Kategoria: Kalendarz
Projekt: Ötztaler Radmarathon
Zleceniodawca: Unisono Werbeagentur
Agencja: Unisono Werbeagentur
Producent: Ferdinand Berger & Söhne Gesellschaft m.b.H.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty