Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Golden Pixel Award 2010

Data publikacji: grudzień 2010

 

11 listopada po raz dziesiąty przyznane zostały prestiżowe nagrody Golden Pixel Award, które stanowią wyróżnienie dla postępowych i innowacyjnych produktów poligraficznych w Austrii. Gala rozdania nagród, w połączeniu z obchodami 20. urodzin czasopisma PRINT & PUBLISHING, zgromadziła w wiedeńskim Hübner Kursalon około 220 gości.

 

Konkurs Golden Pixel Award zalicza się do najbardziej renomowanych wydarzeń w austriackiej branży poligraficznej i medialnej, ciesząc się równocześnie niekwestionowanym uznaniem na arenie międzynarodowej. Podczas targów drupa 2008, Golden Pixel Award znalazł się w gronie prestiżowych konkursów z całego świata, prezentowanych w Drupa Cube.

Wśród gości honorowych tegorocznej edycji konkursu, znalazły się takie osobistości branży poligraficznej, jak: Adriana Nuneva, Senior Vice President Global Marketing & Communications firmy Heidelberger Druckmaschinen AG; Thomas Hauser, Vice President of Corporate Marketing & Communications firmy manroland AG; Moritz Rogger, Regional President Europe Central Agfa Graphics Systems; dr Dieter Simon, wiceprezes Związku Druku i Mediów oraz Gustav Linnert, dyrektor Höhere Graphische Bundes-Lehr- und Versuchsanstalt, wiedeńskiej uczelni wyższej kształcącej w zakresie fotografii, mediów i poligrafii.

„Dziesięciolecie Golden Pixel Award jest dla naszego wydawnictwa niezwykle ważnym wydarzeniem, zwłaszcza że zbiega się ono z 20. rocznicą czasopisma PRINT & PUBLISHING” - powiedział Michael Seidl, Dyrektor Generalny wydawnictwa. - „Wchodząc przed dwudziestu laty na rynek Europy Wschodniej, położyliśmy kamień węgielny pod pełen sukcesów międzynarodowy rozwój, z którego – jako austriacka firma – jesteśmy niezwykle dumni”.

 

Obiekty pożądania: Statuetki Golden Pixel rozdano w jedenastu kategoriach. W kategorii Kalendarz przyznano wyróżnienie.

Odliczanie do dziesiątej edycji Golden Pixel Award rozpoczęło się 30 czerwca tego roku. Firmy z branży poligraficznej i medialnej, które chciały wziąć udział w konkursie, mogły zgłaszać prace najpóźniej do 27 września (wyznaczono w sumie dwanaście kategorii). Organizatorzy wydarzenia, PRINT & PUBLISHING oraz Verein Forschung für die Graphischen Medien (austriacki instytut prowadzący badania w zakresie mediów graficznych), bazując na doświadczeniach w poprzednich lat, dali sobie więcej czasu na odpowiednie przygotowania.

W skład jury, któremu przewodził prof. dr Werner Sobotka, weszło wiele uznanych osobistości: dr Peter Bauer, Martin Drexler, prof. dr Wolfgang Faigle, Christian Kornherr, Erich Monitzer, Ulrike Pötschke, Rolf F. Rehe, dr Peter Stasny, Aidan Swanton, Gerhard Wasshuber oraz dr Gabriele Zuna-Kratky. W sumie zapoznali się oni z blisko 200 projektami. Warto zaznaczyć, że w konkursie nie był oceniany jedynie produkt końcowy, ale pod uwagę brano cały proces jego powstawania, włączając pracę klienta, agencji czy projektanta, drukarni, samą jakość druku i wykończenia, zastosowane materiały i technologie.

„Ostatnich dwanaście miesięcy, które nadeszły po kryzysowym roku 2009 były szczególnie interesujące, jeśli chodzi o rozwój komunikacji drukowanej“ – powiedział dr Werner Sobotka. – „Sztandarem branży w dalszym ciągu są takie kategorie, jak Książki czy Plakaty. Z kolei Akcydensy, Broszury, Magazyny i Printer’s Best z pewnością nie mogą zaliczać się do rynków rozwojowych. Jak mogliśmy się przekonać, w zeszłym roku budżety w branży poligraficznej były znacznie okrojone”.

Z okazji dziesięciolecia konkursu, organizatorzy postanowili wprowadzić pewną nowość. Po raz pierwszy, obok nagród w poszczególnych kategoriach, przyznano również wyróżnienie dla najlepszego produktu poligraficznego w całym konkursie. Statuetka będzie przechodzić z rąk do rąk – w przyszłym roku zostanie przekazana zwycięzcy Golden Pixel Award 2011. W tegorocznej edycji konkursu nowo ustanowioną nagrodę otrzymała drukarnia Paul Gerin GmbH & Co KG za broszurę „Universal Music”, uhonorowaną oddzielnie w kategorii Akcydensy.

Jubileuszowa edycja Golden Pixel Award nie mogłaby się odbyć bez wsparcia – także finansowego – czołowych firm branży poligraficznej i medialnej. W tym roku sponsorami głównymi konkursu byli: Antalis, EFI oraz Xerox. Jako sponsorzy kategorii zaangażowały się firmy: Agfa, Ammerer, Burgo, Canon, HP Indigo, Kodak, Konica Minolta, manroland, Océ, Putz Drucktechnik, Sappi oraz Xeikon. Tegoroczne wydarzenie wspierali ponadto jako partnerzy eventu: Wiedeńska Izba Gospodarcza oraz Messe Düsseldorf ze swoją nową imprezą targową digi:media.

 

Kategoria: Produkt Ekologiczny
Projekt: „Esterházy Nachhaltigkeitsbericht 2008/2009“
Zleceniodawca: Esterházy Betriebe GmbH
Agencja: Bohatsch & Partner GmbH
Producent: Grasl Druck & Neue Medien GmbH
Kategoria: Akcydensy
Projekt: Broszura „Universal Music“
Zleceniodawca: Universal Music GmbH
Agencja: Castor-Pollux Communication GmbH
Producent: Paul Gerin GmbH & Co KG
Kategoria: Sprawozdanie Firmowe
Projekt: Sprawozdanie finansowe „Mobilkom Austria“
Zleceniodawca: Mobilkom Austria AG
Agencja: Blue Tango Wien Werbegesellschaft mbH
Producent: Paul Gerin GmbH & Co KG
Kategoria: Plakat i Komunikacja Wizualna
Projekt: Designklassiker

Zleceniodawca: Rewe Group Austria, Ja! Natürlich Naturprodukte GmbH

Agencja: Demner, Merlicek & Bergmann Werbegesellschaft mbH

Producent: Rötzer Druck Ges.m.b.H.
Kategoria: Książka
Projekt: Darwins Palast
Zleceniodawca: Edition Lammerhuber – Lammerhuber KG
Agencja: Edition Lammerhuber – Lammerhuber KG
Producent: Grasl Druck & Neue Medien GmbH
Kategoria: Direkt Mail & TransPromo
Projekt: Mailing Online Tarife
Zleceniodawca: Wien Energie Vertrieb GmbH & Co KG

Agencja: Demner, Merlicek & Bergmann Werbegesellschaft mbH

Producent: Goldstein Druck
Kategoria: Produkt Hybrydowy
Projekt: ACV – Starter kit
Zleceniodawca: Austria Center Vienna
Agencja: D-Seven
Producent: Druckerei Odysseus
Kategoria: Opakowanie i Uszlachetnienia
Projekt: Neloti Verpackungsdesign
Zleceniodawca: Rammel GmbH
Agencja: D-Seven
Producent: Gradwohl GmbH
Kategoria: Magazyn
Projekt: Monki - Magazin
Zleceniodawca: Plastic Media
Producent: „agensketterl“ Druckerei GmbH
Kategoria: Printer’s Best
Projekt: HD-Print
Zleceniodawca: Alpina Druck GmbH
Producent: Alpina Druck GmbH
Kategoria: Projekt Studencki
Projekt: UNI:VERSE
Zleceniodawca: Kunstuniversität Linz
Design: Julian Weidenthaler
Producent: Gutenberg-Werbering GmbH
Wyróżnienie:
Kategoria: Kalendarz
Projekt: Ötztaler Radmarathon
Zleceniodawca: Unisono Werbeagentur
Agencja: Unisono Werbeagentur
Producent: Ferdinand Berger & Söhne Gesellschaft m.b.H.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty