Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Manga w druku 3D

Fani mangi pod tytułem One Piece z pewnością ucieszą się na widok gigantycznych, drukowanych w 3D replik swoich ulubionych postaci, które powstały z okazji obchodów 20. rocznicy publikacji komiksu. One Piece to najlepiej sprzedająca się seria mangi wszechczasów. Fani mogli podziwiać wszystkie postaci stworzone z okazji show w Tajpej na Tajwanie. One Piece, napisane i zilustrowane przez Eiichiro Odę - znanego artystę - odnotowało najwyższy początkowy nakład drukowany ze wszystkich książek w Japonii. Na całym świecie wydrukowano bowiem ponad 450 milionów egzemplarzy. Niezwykle popularne postacie zostały ożywione za pomocą maszyny drukującej 3D Massivit 3D 1800 Pro. Fani wydarzenia podziwiali modele o wysokości 1,8–5 m, udostępniając następnie własne nagrania wideo rzeczywistości rozszerzonej w mediach społecznościowych za pośrednictwem aplikacji. Wcześniej SID Installation Art pracowało głównie ze styropianem i włóknem szklanym do produkcji rekwizytów związanych z grami i mangą. Okazało się jednak, że proces ten jest bardzo uciążliwy, wymagający dużej ilości wykwalifikowanej siły roboczej i czasu. Druk 3D jest szybszy, daje bardziej kreatywne możliwości. Jest on też efektywniejszy pod względem całkowitego czasu realizacji, dokładności, wielkości produkcji i nowych możliwości. Oznacza to, że możliwe jest przyjęcie większej liczby zleceń - maszyna Massivit 3D jest używana bowiem aż przez 18 godzin dziennie. Druk 3D pozwolił ożywić postacie, dzięki czemu fani One Piece mogą dosłownie spotykać się, dotykać i wchodzić w interakcje z bohaterami, których pokochali.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty