Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Najlepsi z najlepszych. Golden Pixel Award 2012.

Data publikacji: grudzień 2012

Na początku listopada w Wiedniu odbyła się gala rozdania nagród w dwunastej edycji konkursu Golden Pixel Awards organizowanego przez czasopismo „PRINT & PUBLISHING AUSTRIA”. Co roku o statuetkę walczą najlepsze projekty poligraficzne. Poniżej prezentujemy zwycięzców tegorocznej odsłony konkursu.

 

W tym roku liczba zgłoszeń była rekordowa. Do biura konkursowego nadesłano 198 projektów z całej Austrii, co zapewniło jury pod kierunkiem dr. Wernera Sobotki niemało pracy. Po długich obradach spośród tak wielu niezwykłych projektów wybrano zwycięzców w czternastu kategoriach: Ekologia, Akcydens, Raport Biznesowy, Plakat i Komunikacja Wizualna, Książka i Album, Druk Mailingu i Transpromo, Projekt Crossmediowy, Druk Hybrydowy, Czasopismo, Printer’s Best (własne projekty drukarń), Projekt Studencki, Opakowanie i Uszlachetnianie, Etykieta, Druk Flekso Bezpośrednio na Tekturze.

W tegorocznej edycji pojawiły się dwie nowe kategorie: Etykieta i Druk Flekso Bezpośrednio na Tekturze, wspierane przez organizację Forum Wellpappe Austria. Decyzja o stworzeniu nowych kategorii jest odpowiedzią organizatorów na intensywny rozwój sektora druku opakowań i etykiet. W tym roku, podobnie jak w poprzednich edycjach, zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali statuetki Golden Pixel, a zwycięzcy całego konkursu wręczono puchar przechodni. Tym razem trafił on do firmy Grasl Druck & Neue Medien GmbH za projekt „Raum für die Zukunft – BIG Nachhaltigkeitsbericht 2011”.

W konkursie Golden Pixel Award liczy się nie tylko produkt końcowy, ale stojąca za nim koncepcja i proces jego powstania. „Cieszymy się z naprawdę wysokiej jakości nadesłanych w tym roku projektów” – powiedział dr Werner Sobotka. „To dowód na to, że branża druku jest bardzo twórcza i dynamiczna”. Michael Seidl, redaktor naczelny czasopisma „PRINT & PUBLISHING AUSTRIA”, stwierdził: „Konkurs Golden Pixel Award 2012 pokazał, że austriacki przemysł poligraficzny doskonale się rozwija. Nasze przedsięwzięcie ma za zadanie promować druk; w tym roku udało się to po raz kolejny”.

 

Akcydens

Think! Kolektionskatalog Frühjahr/Somer 2012

Zgłaszający: Habesohn, Doucha Werbeagentur

Zleceniodawca: Think Schuhwerk

Agencja: Habesohn, Doucha Werbeagentur

Drukarnia: Paul Gerin 

Książka i Album

Ein Garten für das 21. Jahrhundert

Zgłaszający: Edition Lammerhuber – Lammerhuber

Zleceniodawca: Edition Lammerhuber – Lammerhuber

Design: Edition Lammerhuber – Lammerhuber

Drukarnia: Grasl Druck & Neue Medien 

Projekt Crossmediowy

Prospect Mailing Sterntalerhof

Zgłaszający: Mindworker

Zleceniodawca: Sterntalerhof – Kinderhospiz

Design: Mindworker

Drukarnia: digidruck.at

Druk Mailingu i Transpromo

Gradus Mailing

Zgłaszający: Gugler

Zleceniodawca: Gradus Assekuranzkontor

Design: Gugler

Drukarnia: Gugler 

Etykieta

Madeira Collection

Zgłaszający: Marzek Group

Agencja: Alessandri

Drukarnia: Marzek Group

Druk Flekso Bezpośrednio na Tekturze

Spar „wie früher”

Zgłaszający: Smurfit Kappa Interwell

Zleceniodawca: Fa. Url & Co

Agencja: Atelier Raos Design

Drukarnia: Smurfit Kappa Interwell 

Raport Biznesowy

Bionic Sense

Zgłaszający: Heidlmair

Zleceniodawca: Umdasch

Agencja: Heidlmair

Drukarnia: Gutenberg-Werbering 

Druk Hybrydowy

Linzlabyrinth

Zgłaszający: agensketterl

Zleceniodawca: Linzlabyrinth

Design: 100und1 media OG

Drukarnia: agensketterl 

Czasopismo

Falstaf

Zgłaszający: Leykam Druck

Zleceniodawca: Falstaff Verlags

Drukarnia: Leykam Druck 

Ekologia

Raum für die Zukunft – BIG Nachaltigkeitsbericht 2011

Zgłaszający: Grasl Druck & Neue Medien

Zleceniodawca: BIG Bundesimmobiliengesellschaft

Agencja: Nofrontiere Design

Drukarnia: Grasl Druck & Neue Medien 

Plakat i Komunikacja Wizualna

Julia Meinl

Zgłaszający: Demner, Merlicek & Bergmann Werbeges.

Zleceniodawca: Julius Meinl Austria

Agencja: Demner, Merlicek & Bergmann Werbeges.

Drukarnia: Plandruck + Gesellschaft 

Printer’s Best

Wir machen uns die Hände schmutzig

Zgłaszający: Gutenberg-Werbering Gesellschaft

Zleceniodawca: Gutenberg-Werbering Gesellschaft

Agencja: mooi-design

Drukarnia: Gutenberg-Werbering Gesellschaft 

 

Projekt Studencki

Gra karciana „Press Ahead”

Zgłaszający: Hochschule der Medien

Zleceniodawca: Hochschule der Medien

Opakowanie i Uszlachetnianie

Astelas Origamikalender 2012

Zgłaszający: Spreitzerdrei Werbeagentur

Zleceniodawca: Astellas Pharma

Agencja: Spreitzerdrei Werbeagentur

Drukarnia: Styria Print 

 

 

 


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty