Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Nauka & przemysł

Data publikacji: wrzesień 2011

 

Konferencja „Nowe zastosowania druku w innowacyjnej produkcji poligraficznej” zorganizowana przez firmę Heidelberg w Print Media Academy (PMA) przyciągnęła tłumy. Zainteresowanie wzbudził druk elektroniki organicznej, którego możliwości zaprezentował kierownik ds. badań i rozwoju firmy Heidelberg Manfred Jurkewitz.

 
© Heidelberg
Podczas konferencji „Nowe zastosowania druku w innowacyjnej produkcji poligraficznej” Günter Thomas z firmy GT Trendhouse 42 zaprezentował nowoczesne metody uszlachetniania.

Tym intrygującym tematem zajął się w swojej prezentacji także prof. Edgar Dörsam, kierownik Instytutu Maszyn i Urządzeń Drukujących Uniwersytetu Technologicznego w Darmstadcie. Naukowiec spróbował wyjaśnić, jakie efekty wizualne można uzyskać dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii druku elektroniki organicznej, stanowiącej kontynuację tradycyjnej poligrafii.

Prof. Dörsam upatruje przyszłą wartość użytkową druku przede wszystkim w rozwoju kolejnych technik poligraficznych, które stworzyłyby możliwość opracowywania zupełnie nowych produktów. Na tym polu niezbędna jest współpraca sektora badawczo-rozwojowego oraz przemysłu poligraficznego, które wspólnie są zdolne do rozwinięcia i wdrożenia metod druku elektroniką organiczną. Kolejnym aspektem, o którym wspomniał prof. Dörsam, jest tzw. druk funkcjonalny, którym zajmują się wspólnie Uniwersytet Technologiczny w Darmstadcie i firma Heidelberg. Ich trwająca już od pewnego czasu współpraca została niedawno przedłużona do 2012 roku.

 

Przyszłość jest teraźniejszością

O pierwszych osiągnięciach zespołu badawczego opowiedział dr Martin Schmitt-Lewen, kierownik Działu Technologii Przyszłości firmy Heidelberg, zajmujący się badaniami i rozwojem. Obecnie opracowywane są nowe technologie uszlachetniania, które znacznie przekraczają możliwości uchodzących dziś za nowoczesne metod lakierowania, takich jak drip-off. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, jak na przykład powlekanie podłoża lakierem dającym efekt 3D czy tworzącym ciekawą fakturę, produkty poligraficzne stają się jeszcze bardziej atrakcyjne. Innym przykładem są ekrany zbudowane z organicznych diod elektroluminescencyjnych (OLED). Technologia ta jest stale ulepszana. Schmitt-Lewen przepowiada, że w niedalekiej przyszłości będziemy zdolni do stworzenia interaktywnego opakowania z wyświetlaczem, klawiaturą i autonomicznym systemem zaopatrzenia w energię elektryczną. 

 

Futurystyczne wizje zrealizowane

 

© Heidelberg

Firma Heidelberg współpracuje z Uniwersytetem Technologicznym w Darmstadcie pod kątem badań nad drukiem elektroniki organicznej.

Żywe zainteresowanie uczestników konferencji w Print Media Academy wzbudziła prezentacja pierwszych praktycznych rozwiązań, które przedstawił Günter Thomas z firmy GT Trendhouse 42 GmbH. Innowacyjne przedsiębiorstwo już od ponad 40 lat tworzy niezwykłe produkty poligraficzne i designerskie przedmioty, które wyróżniają się precyzyjnym, wysokiej klasy wykończeniem. „Musimy nadać drukowi nowy charakter i efektywnie komunikować się za jego pośrednictwem z konsumentami” – stwierdził Thomas. „Opakowanie to instrument marketingowy, który musi przekonać klienta do zakupu produktu w ciągu zaledwie 1,6 sekundy. Jeśli opakowanie nie przyciągnie w tym czasie wzroku konsumenta, kupujący przejdzie obok niego obojętnie”. By tak się nie stało, potrzeba kolejnych technik druku i uszlachetniania, które uczynią produkt atrakcyjniejszym.

 


 
 

 

 
 
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty