Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Obchody rozpoczęte. 650 lat w służbie książki.

Data publikacji: styczeń 2014

Akt fundacyjny Studium Generale (dzisiejszy Uniwersytet Jagielloński) z 1364 roku zawiera pierwszą wzmiankę o powołaniu stanowiska stacjonariusza – wydawcy, księgarza i bibliotekarza w jednej osobie. 650 lat później branża książki wspomina to wydarzenie.

 

12 grudnia w warszawskim Klubie Księgarza miała miejsce inauguracja obchodów „650 lat w służbie książki”, które mają potrwać przez cały 2014 rok. Będzie im towarzyszyć wdrożenie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2014-2020, który obejmie promocję czytelnictwa, wsparcie wydawania wartościowej literatury i czasopism kulturalnych, szkolenia księgarzy i bibliotekarzy, modernizację bibliotek, działania w kierunku zwiększenia dostępności legalnych książek w Internecie oraz poprawę regulacji prawnych dotyczących rynku książki. Na realizację tych celów przeznaczono miliard złotych: 650 mln ze środków resortu kultury i 350 mln m.in. od samorządów i innych beneficjentów programu. Istotnym punktem spotkania inauguracyjnego w Klubie Księgarza było wręczenie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego odznaczeń państwowych i resortowych osobom zasłużonym dla polskiego rynku książki. Barbara Kaczarowska otrzymała Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Srebrnym Krzyżem Zasługi odznaczeni zostali: Anna Fijewska-Makowska, Wojciech Łysek, Jan Wojciech Orżewski, Jolanta Strzałkowski oraz Teresa Woźniak. Aleksander Rawski otrzymał Złoty Krzyż Zasługi, a Jarosław Wojtczak – Brązowy Krzyż Zasługi. Wręczono także odznaki honorowe Zasłużony dla Kultury Polskiej. Otrzymali je: Edward Dreszer (Polska Izba Druku), Anna Grzecznowska (Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich), prof. Dariusz Kuźmina (Uniwersytet Warszawski), Grażyna Szarszewska (Polska Izba Książki), Romuald Szumiłło (Stowarzyszenie Księgarzy Polskich) i Bożena Wójcik (Zrzeszenie Handlu i Usług). 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty