Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Rendez-vous z poligrafią. Meet Kodak Polska 2012.

Data publikacji: październik 2012

Nie trzeba chyba przekonywać o tym, że nikt tak dobrze nie wyjaśni zawiłości technologii druku jak specjaliści, którzy mają z nią do czynienia na co dzień. Nie ma również lepszego potwierdzenia jakości oferowanych produktów niż opinie zadowolonych użytkowników.

 
Podczas tegorocznej konferencji omówiono także nowości, jakie Kodak prezentował na targach drupa. Wśród nich znalazł się system Kodak Flexcel Direct System, w którym wykorzystano innowacyjną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. 

Firma Kodak Polska zdaje sobie z tego sprawę, dlatego już kilka lat temu stworzyła ciekawą formułę spotkań z klientami – konferencję Meet Kodak Polska, która każdego roku przyciąga mnóstwo osób zainteresowanych technologicznymi nowinkami w zakresie druku opakowań, druku komercyjnego i obrazowania.

Podczas tegorocznego spotkania, które odbyło się we wrześniu w Otwocku, Jolanta Wiśniewska – dyrektor zarządzający Kodak Polska – omówiła sukcesy, jakie firma odnotowała na tegorocznych targach drupa, przede wszystkim w odniesieniu do rynku polskiego: „Targi drupa 2012 były z pewnością punktem zwrotnym dla całej branży poligraficznej oraz dla firmy Kodak, którą podczas imprezy odwiedziły tysiące gości. Rynek druku, wydawniczy oraz opakowań cechują dynamiczne przemiany. Cieszy nas fakt, że firma Kodak może w nich współuczestniczyć, dostarczając najobszerniejsze portfolio rozwiązań offsetowych, cyfrowych i hybrydowych”. Podsumowując, prelegentka podkreśliła fakt, że rynek odpowiedział na prezentację w Düsseldorfie bardzo pozytywnie. Również w Polsce Kodak odnotował po targach drupa 2012 ogromne zainteresowanie prezentowanymi rozwiązaniami.

 
Na każdy temat

Spotkanie Meet Kodak Polska obejmowało trzy bloki tematyczne (odbywające się równolegle w osobnych salach wykładowych), podczas których przedstawiciele firmy Kodak Polska i współpracujących z nią przedsiębiorstw, a także zaproszeni do wystąpień klienci zaprezentowali informacje na temat najnowszych rozwiązań Kodak. Opowiedzieli oni także o swoich sukcesach oraz nowych możliwościach, jakie dają im produkty Kodak. W bloku dotyczącym opakowań Jacek Galiński z firmy Netflex SA zaprezentował rozwiązania dla fleksografii, jakie pojawiły się na drupie od edycji 2008 po tegoroczną. Natomiast Marcin Jastrzębski z firmy Multidruk s.c. opowiedział o swoich pozytywnych doświadczeniach z hybrydową przygotowalnią do produkcji offsetowej i fleksograficznej. Z kolei o produkcji wysokiej jakości opakowań możliwej dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii mówił Grzegorz Borkowski z Zakładu Poligraficznego Offset Druk. W bloku dotyczącym druku komercyjnego Sławomir Iwanowski, regionalny menedżer sprzedaży Kodak Polska, zaprezentował kompleksowe rozwiązania w tym zakresie. Z kolei Bartosz Mateja z Prografix omówił koncepcję druku hybrydowego w swojej firmie. Paweł Walerczak z Zakładów Graficznych Taurus mówił natomiast o wpływie automatyzacji prepressu na wydajność produkcji w swojej drukarni. W bloku tematycznym dotyczącym urządzeń i oprogramowania do obrazowania, rozwiązania Kodaka w procesie obiegu dokumentów przedstawił Maciej Witkowski – specjalista do spraw handlowo-technicznych w dziale DI Kodak Polska.

Na konferencji wystąpił także Olivier Claude – dyrektor regionalny biznesu komercyjnego Kodak (Europa, Bliski Wschód i Afryka), który dostarczył uczestnikom wielu informacji na temat koncepcji firmy Kodak. Jak stwierdził Claude, o sukcesie każdego przedsiębiorstwa w najbliższej przyszłości zadecyduje wartość dodana, która wygeneruje zwiększenie jego wydajności. Tą wartością mogą być systemy WebtoPrint (jako rozwiązania dla usług marketingowych), ale również stabilne i zautomatyzowane rozwiązania w zakresie CtP (w tym również bezprocesowe), modułowe systemy cyfrowe, a także zintegrowany workflow do automatycznego sterowania drukiem cyfrowym i offsetowym. Wszystkie te rozwiązania można znaleźć – jak podkreślał prelegent – w szerokim portfolio firmy Kodak.

 
 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty