Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Spotkanie dwóch światów. Mailingtage 2012.

Data publikacji: lipiec 2012

Tegoroczna wystawa mailingtage 2012, zorganizowana przez NürnbergMesse (Norymberskie Centrum Wystawiennicze), była wydarzeniem, które dało wyraźny impuls do dalszego dialogu pomiędzy branżą poligraficzną a rynkiem mediów elektronicznych. Impreza, której hasłem jest crossmedialność, wiąże się z takimi zagadnieniami, jak tworzenie, druk i wysyłka mailingu.

 
Tekst: Michael Seidl
 

Spotkanie druku i mediów elektronicznych rodzi wiele napięć, ale i skutkuje innowacyjnymi rozwiązaniami. 

Na początku lata wystawa mailingtage przyciągnęła do Norymbergi ponad 7 tys. odwiedzających, którzy chcieli zapoznać się z bogatą ofertą 354 wystawców. Organizatorzy przeprowadzili wśród gości ankietę, z której wynika, że aż 92 proc. z nich było bardzo zadowolonych z organizacji, formuły i przebiegu tej fachowej imprezy. Również wystawcy zdają się w pełni podzielać tę opinię. Cieszy ich przede wszystkim to, że mailingtage odwiedzili głównie fachowcy i osoby decyzyjne, co przekładało się na konkretne rozmowy z wystawcami i poskutkowało nawiązaniem licznych, cennych kontaktów. „Rynek marketingu dialogowego staje się w coraz większym stopniu wieloaspektowy, dochodzi do jego wewnętrznego zróżnicowania i wyspecjalizowania”, stwierdził Claus Rättich, członek kadry zarządzającej NürnbergMesse. „Targi mailingtage pozwalają na przegląd aktualnej oferty, znalezienie indywidualnych rozwiązań i zdobycie odpowiedniego know-how. Tworząc praktycznie zorientowaną ofertę targową, udało nam się trafić w samo sedno potrzeb branży. Potwierdzenie tego znajdujemy w wypowiedziach tak wystawców, jak i osób odwiedzających mailingtage”.

Do najgoręcej komentowanych punktów imprezy należał program wykładów prowadzonych przez 130 referentów – specjalistów z branży medialnej. W swoich prezentacjach mówili oni o szansach i zagrożeniach, jakie stoją przez komunikacją cyfrową, jak również o efektywnym połączeniu różnych kanałów marketingowych i aktualnych wymaganiach dotyczących ochrony danych. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wystąpienia takich sław branży medialnej i komunikacyjnej, jak Malte Hasse (A&B One Digital), Stefan Hentschel (Google), Rudolf Jahns (Jahns and Friends), Ulf-Jost Kossol (T-Systems Multimedia Solutions), Mirko Lange (talkabout communications) czy Torsten Schwarz (Absolit Consulting). Ich inspirujące prezentacje można obejrzeć na stronie internetowej www.mailingtage.de/filme.

„Tendencja, aby indywidualnie dotrzeć do każdego klienta przy wykorzystaniu wielu różnych kanałów przekazu, jest coraz wyraźniejsza” - komentuje Bettina Focke, szefowa projektu mailingtage. „Takie tematy, jak marketing mobilny, geomarketing czy reklama multisensoryczna, cieszą się olbrzymim wzięciem. Właśnie w tym sektorze rynku wiele będzie się działo. Kolejna edycja mailingtage, która odbędzie się w 2013 roku, posłuży do przedstawienia rozwoju branży komunikacyjnej i – miejmy nadzieję – zainicjuje kolejne ciekawe przedsięwzięcia”. Znamy już termin przyszłorocznej wystawy mailingtage – odbędzie się ona w dniach 19-20 lipca w Norymberdze.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty