Adres strony:  http://printernet.pl/pg/pl/content/ludzie_i_wydarzenia/wyroznienie_dla_stora_enso.html

Wyróżnienie dla Stora Enso

CDP to organizacja non-profit, prowadząca globalny program informacyjny skierowany do inwestorów, przedsiębiorców, włodarzy miast, regionów i krajów, wspierający ich w zarządzaniu celami środowiskowymi.

© Stora Enso

Firma Stora Enso po raz drugi uzyskała tytuł Supplier Engagement Leader, przyznawany za zaangażowanie w przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu ze strony CDP - organizacji non-profit, zajmującej się problematyką zrównoważonego rozwoju i wspierającej przedsięwzięcia z nią związane. Ogłoszony na początku marca ranking CDP Supplier Engagement Rating (SER) uwzględnia szereg parametrów, pozwalających na ocenę efektywności działań danego przedsiębiorstwa bądź organizacji w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Tym razem status „Leader” otrzymało 8% wszystkich firm spośród tych, które wypełniły specjalny kwestionariusz, dotyczący podejmowanych przez nie działań klimatycznych w 2020 roku. Ambicją firmy jest oferowanie jeszcze przed rokiem 2050 wyłącznie produktów i rozwiązań w 100% „regenerowalnych”. Zmiany klimatyczne to jeden z trzech głównych obszarów, jakie zostały tu uwzględnione, wraz z bioróżnorodnością i działalnością w obiegu zamkniętym. W ocenie Stora Enso bycie „regenerowalną” oznacza dostarczanie na rynek produktów oraz rozwiązań odnawialnych i zgodnych z zasadami GOZ, przy jednoczesnym zachowaniu bioróżnorodności oraz zbilansowaniu ilości emitowanego i redukowanego z atmosfery dwutlenku węgla. Poza celami długoterminowymi, koncern ogłosił też nowe wytyczne korporacyjne sięgające roku 2030 i zgodne z wytycznymi tzw. „scenariusza 1,5 stopnia”. Do tego czasu firma zamierza obniżyć o 50% bezwzględną emisję gazów cieplarnianych, powstających podczas realizowanych przez nią działań operacyjnych w stosunku do 2019 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć