Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Żwawa staruszka

Data publikacji: lipiec 2011

 

W maju legendarna drupa świętowała swoje 60. urodziny. Wystawa, która wyznacza rytm światowej poligrafii już od ponad pół wieku, cały czas jest w znakomitej formie i wszystko wskazuje na to, że za rok, podczas piętnastej edycji dwutygodniowych targów, nie przeżyjemy rozczarowania. W drupie „pokryzysowej” jak w lustrze odbije się oblicze współczesnej poligrafii. Czy będzie to zaskakujący widok?

 
Tekst: Jacek Golicz
 

© Messe Düsseldorf

Jeśli wierzyć zapewnieniom Messe Düsseldorf, za niespełna rok doświadczymy czegoś, z czym branża poligraficzna jeszcze się nie spotkała.

Rozpoczynamy wielkie odliczanie: w kolejnych numerach PRINT & PUBLISHING – jako patron medialny drupy 2012 – będziemy prezentować najważniejsze tematy, na których w przyszłym roku skupią się targi.Chociaż do największego wydarzenia branży poligraficznej pozostało jeszcze sporo czasu, niecierpliwi już dzisiaj mogą się dowiedzieć, na czym skoncentruje się drupa 2012, która otworzy swoje podwoje 3 maja 2012 roku. Dostępny jest już – wydany w 13 tys. egzemplarzy – papierowy „drupa report” poruszający aktualne tematy, którymi żyje branża, omawiający światowe trendy i relacjonujący najważniejsze wydarzenia oraz nowości związane z drukiem. „Raport odgrywa kluczową rolę w naszej strategii komunikacji. To łącznik, który pozwala nam budować społeczność i utrzymywać nasz wizerunek w czasie pomiędzy kolejnymi edycjami targów” – mówi Manuel Mataré, dyrektor drupy. Raport pełni nie tylko rolę komunikacyjną i informacyjną. Jest także świadectwem możliwości technologii druku. „Rok przed drupą 2012 świadomie zdecydowaliśmy się na uwypuklenie roli papieru w poligrafii. W konkurencji, jaka toczy się pomiędzy różnymi mediami, papier wiedzie prym”, podkreśla Martin Weickenmeier, prezes targów drupa 2012. Trzecie wydanie raportu wydrukowano na siedmiu rodzajach papieru dostarczonego przez Paper Union. Podłoża mają różną gramaturę, kolor, fakturę i przezroczystość. 62-stronicowa publikacja zaskakuje również różnorodnością formatów poszczególnych stron oraz z rozmysłem zaplanowanych rozkładówek. Całości dopełnia perfekcyjne wykończenie wnętrza, a przede wszystkim okładki. Świętowanie urodzin drupy uprzyjemni również – tradycyjnie – „drupa song”, którego można już posłuchać online na oficjalnej stronie internetowej targów.

 

© Messe Düsseldorf

Jednym z najważniejszych przedsięwzięć będzie drupa innovation park (dip) 2012 zapowiadany już podczas wystawy digi:media.

Święto innowacji

Organizatorzy przyszłorocznej imprezy zdradzili już, jakie atrakcje szykują dla nas na czas trwania targów. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć będzie drupa innovation park (dip) 2012 zapowiadany już podczas wystawy digi:media. dip skoncentruje się na najbardziej godnych uwagi innowacjach i najgorętszych tematach druku cyfrowego oraz przemysłu medialnego. „drupa innovation park 2012 jest konsekwentną kontynuacją sukcesu idei dip. O ile w minionych latach to przedsięwzięcie koncentrowało się głównie na prezentach technologicznych innowacji, o tyle kolejny dip podejmie temat relacji pomiędzy treścią, technologią a modelami biznesowymi”, mówi Manuel Mataré. drupa innovation park 2012 zajmie powierzchnię ponad 3 tys. m2 i będzie ulokowany w hali nr 7.0. Organizatorzy podzielili cały dip na dziewięć odrębnych segmentów podporządkowanych najistotniejszym zagadnieniom współczesnej poligrafii i przemysłu medialnego:

 
  • Print Automation Park – optymalizacja procesów i osiąganie największej możliwej efektywności w produkcji poligraficznej wspomagane przez systemy do planowania i zarządzania.
  • Asset Management Park – z bazy danych na papier lub inne medium. Wykorzystanie cyfrowej treści oraz dokumentów.
  • Dynamic Publishing Park – strategie i rozwiązania dla wielokanałowego publishingu. Aplikacje dla druku i mediów elektronicznych: Web-to-Print, Print-to-Web, Print on Demand.
  • Print meets Mobile Park – aplikacje dla urządzeń mobilnych, kody QR, mobile tagging, rozszerzona rzeczywistość.
  • Digital Imaging Park – innowacje w świecie obrazów cyfrowych.
  • Marketing Solutions Park – narzędzia dla marketingu bezpośredniego, transpromo i white space marketing.
  • Print Product Innovation Park – innowacyjne aplikacje drukowane, przykłady finishingu oraz druku z zabezpieczeniami.
  • Printed Electronics/Functional Printing Park – związek druku i nowoczesnej inżynierii.
  • Green Printing Park – innowacje w zakresie zrównoważonej i ekologicznej produkcji poligraficznej.
 

Krokiem w rozwoju koncepcji dip jest bezpośrednie powiązanie tego przedsięwzięcia z inną inicjatywą – drupacube – stanowiącą forum dla sektora komunikacji. drupacube, w 2008 roku ulokowany na świeżym powietrzu, przenosi się za rok do hali 7A. Przeprowadzka w bezpośrednie sąsiedztwo hali 7.0., gdzie zlokalizowany zostanie dip, ma podkreślić relację obu sektorów. „Poprzez utworzenie takiej przestrzennej konstelacji chcemy umocnić interakcję pomiędzy odwiedzającymi a wystawcami, jak również wśród samych gości”, podkreśla Manuel Mataré.

 

© Messe Düsseldorf

Tradycyjnie druk będzie centralnym punktem wystawy.

Połączyć rynki

Aranżując po raz pierwszy w 2008 roku przestrzeń drupacube, organizatorzy targów drupa postawili sobie za cel przesunięcie punktu ciężkości z „czystej” technologii na praktyczne zastosowania. Zgodnie z tym zamierzeniem drupacube prezentowany podczas tegorocznych, pierwszych targów digi:media miał charakter obszernego, interaktywnego portfolio prezentującego spektakularne aplikacje. Jak podkreśla Manuel Mataré, „rozwój koncepcji drupacube był logicznym posunięciem stanowiącym odpowiedź na wymagania rynku druku i sektora medialnego, które chcą połączenia w jedno treści, technologii i biznesu”.

Podobnie jak we wszystkich dziewiętnastu halach, w których rozgoszczą się targi drupa 2012, także w drupacube głównym tematem będzie produkt poligraficzny. Jest jednak zasadnicza różnica: wszystko, co zobaczymy w hali 7A będzie się odnosiło do wykorzystania druku w komunikacji marketingowej. Zyskają na tym wszystkie zainteresowane strony: zarówno marketingowcy, jak i drukarze, specjaliści w zakresie technologii druku i komunikacji oraz agencje reklamowe i wydawcy. drupacube ma za zadanie pokazać możliwości współpracy pomiędzy tymi sektorami, w centrum stawiając druk.

W drupacube nie zabraknie konferencji i wykładów, podczas których zostaną omówione najbardziej aktualne tematy, jak: Green Printing, Functional Printing czy Social Media. Każdy dzień będzie miał swoje motto, które określi charakter bieżącej wystawy i związanych z nią inicjatyw, jak np.: Magazine Day, Dialogue Marketing Day, Packaging Day czy Corporate Communication Day.

Jak podkreśla Manuel Mataré, „intencją organizatorów drupy 2012 jest to, by być razem z ludźmi i towarzyszyć im w zmaganiu się z problemami, na jakie napotykają każdego dnia”. Jeśli wierzyć zapewnieniom Messe Düsseldorf, za niespełna rok doświadczymy czegoś, z czym branża poligraficzna jeszcze się nie spotkała. A w międzyczasie… życzymy sześćdziesięciolatce kolejnych lat w dobrej formie.

 
 
 

 

 
 
 
 

 

 
 

 

 
 
 
 
 
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty