Adres strony:  http://printernet.pl/pg/pl/content/papier_i_materialy/mniej_znaczy_wiecej_wyniki.html

Mniej znaczy więcej. Wyniki konkursu Chromolux.

Data publikacji: maj 2013

Firma Metsä Board ogłosiła wyniki konkursu More with Less. W tym roku do udziału w nim zgłoszono prawie 300 projektów, które napłynęły od agencji reklamowych, grafików, projektantów opakowań, drukarń oraz właścicieli marek. Wszystkie nadesłane prace w zaskakujący sposób realizowały motto konkursu, czyli „mniej znaczy więcej”.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W konkursie mógł wziąć udział każdy projekt, który pokazywał redukcję do minimum: materiału, formy, elementów graficznych. W rezultacie pięć zwycięskich prac stanowi bardzo zróżnicowane grono. Znajdziemy w nim zarówno czarujący plakat salonu fryzjerskiego, jak i urocze ubranka dla dzieci, a nawet innowacyjny biznesowy raport roczny. Oprócz konkursowej statuetki pięciu zwycięzców otrzymało także specjalną nagrodę rzeczową – również stworzoną w klimacie minimalistycznym – kompaktowy aneks kuchenny miniki.

 

Prostota dla bobasa

Spośród nadesłanych do konkursu prac jury wybrało dziewiętnaście, które zostały nominowane do nagrody głównej. Z tego grona wyłoniono z kolei pięć najlepszych projektów, pokazujących jak efektywne może być minimalistyczne podejście do designu i wyboru materiałów.

Viktor Balko, współzałożyciel wydawnictwa Album Edition, porwał czteroosobowe jury swoim najnowszym projektem – albumem poświęconym fotografowi-minimaliście, Japończykowi Kyohei Abe. Publikacja ta została doceniona przede wszystkim za zachowanie harmonii pomiędzy treścią, designem i użytym materiałem.

Projekt zgłoszony przez Eberl Print pokazuje z kolei, że nawet raport biznesowy może być innowacyjny. W dokumencie stworzonym przez Zumtobel Group tekst i grafika są od siebie konsekwentnie oddzielone. „Koncepcja i jej realizacja w druku, jak również świetne zdjęcia, rysunki i typografia, przekonały nas natychmiast” – skomentował przewodniczący jury, prof. Klaus Hesse z Uniwersytetu Sztuki i Designu w Offenbach.

Wśród pięciu zwycięzców znalazła się również Karin Lucas z firmy Iconic za projekt serii ubranek dla dzieci oraz przeznaczonych na nie opakowań. Śpioszki, koszulki i śliniaczki marki Enfant Gate to minimalistyczna alternatywa dla produkowanych masowo, kolorowych ubranek dla dzieci. Biały materiał i prosty w formie logotyp marki – to połączenie od razu przekonało jury.

 

Uczesz plakat

Równie niestandardowym podejściem do tematu wykazała się agencja Carlitos y Patricia, która zaprojektowała plakat reklamujący hiszpański zakład fryzjerski. Jest to prawdopodobnie pierwszy na świecie plakat, który można… czesać. Grupą docelową kampanii byli studenci, do których dostosowano formę przekazu. Reklama jest bardzo osobliwa, przez co przyciąga uwagę.

Ostatnim zwycięskim projektem jest broszura drukarni Gallery Print, zaprojektowana przez Borisa Brumnjaka. Praca ujęła jury nietuzinkową grafiką i przejrzystą typografią. „Ten projekt pokazuje, że reklama może być prosta i piękna zarazem” – podsumował prof. Hesse.  

„Jesteśmy zdumieni liczbą i jakością nadesłanych zgłoszeń” – dodaje Christian Drissler, marketing manager w firmie Metsä Board Zanders, która produkuje papier Chromolux. „Nasz konkurs podąża za trendem efektywniejszego wykorzystywania surowców i działań przyjaznych dla środowiska. Nowy minimalizm to coś więcej niż tylko styl – to wyraz bardziej zrównoważonej gospodarki”. 

« poprzedni   |   następny » « wróć