Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Personalizacja ze smakiem

Nowa seria atramentów wychodzi naprzeciw obecnym trendom rynkowym: personalizacji artykułów spożywczych, większemu eksponowaniu marki, podnoszeniu atrakcyjności wizualnej i wprowadzaniu wartości dodanej w produktach żywnościowych.

© Sun Chemical

Sun Chemical rozszerza swoją ofertę jadalnych atramentów i farb o serię FSR, stworzoną z myślą o potrzebach przemysłu spożywczego i uwzględniającą możliwość bezpośredniego zadrukowywania żywności, w tym pieczywa. Producent podkreśla, że reprodukcje wykonane z ich udziałem cechują wyjątkowa kolorystyka i ostrość obrazu. Jednocześnie atramenty spełniają najwyższe wymogi jakościowe i formalne względem przepisów o bezpieczeństwie żywności. Seria FSR o średniej lepkości powstała w oparciu o syntetyczne koloranty, dostosowane do bezpośredniego drukowania na żywności przy użyciu cyfrowych głowic piezoeletrycznych takich jak Ricoh GH2200. Uzupełnia ona rodzinę cyfrowych atramentów jadalnych, do której należą linie o niskiej (FSE) i wysokiej (FSS) lepkości, poszerzając możliwości producentów artykułów spożywczych w zakresie dekorowania ich produktów przy użyciu druku cyfrowego. Seria atramentów FSR jest produkowana z zastosowaniem wyselekcjonowanych syntetycznych barwników do żywności, spełniających regulacje prawne FDA i EU. Można je również bezpośrednio nanosić na produkty żywnościowe, przy zachowaniu odpowiednich warunków, w jakich są one wytwarzane. Technologia ta może również znaleźć zastosowanie przy zadrukowywaniu farmaceutyków i odżywek, gdyż pozwala na aplikowanie atramentu na drażetkach czy kapsułkach. Sun Chemical współpracuje przy jej rozwijaniu z producentami maszyn drukujących, w szczególności skierowanych do branż spożywczej i farmaceutycznej. Firma podkreśla przy tym potrzebę wprowadzenia na rynek w pełni dojrzałej i innowacyjnej technologii zadrukowywania żywności.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty