Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Włoskie randez-vous - Sposób na szlachetne wykończenie

Data publikacji: lipiec 2016

Subtelne złocenia, tłoczenia, lakierowanie – to częste efekty wykorzystywane przez producentów zewnętrznych opakowań na kosmetyki i perfumy. Półki perfumerii i drogerii niemalże uginają się pod ciężarem ogromnej ilości wspaniale uszlachetnianych opakowań. Ich cel jest jeden – mają przyciągnąć uwagę konsumenta; sprawić, by wziął produkt do ręki, a następnie – umieścił w swoim koszyku. Jednym z grona wiodących przedsiębiorstw, dzięki którym kosmetyczne opakowania prezentują się tak okazale, jest firma API Group. To producent oraz dystrybutor folii i laminatów, które chętnie wykorzystywane są przez twórców opakowań dedykowanych produktom luksusowym, w tym kosmetykom i perfumom.

 

Firma posiada ponad 90-letnie doświadczenie w produkcji rozwiązań opakowaniowych. Posiadając aż 15 oddziałów w Europie, Ameryce i Azji, API Group dostarcza swoje produkty przedsiębiorstwom z całego świata, działającym w różnych sektorach rynku – m.in. producentom napojów alkoholowych, słodyczy, papierosów, a także kosmetyków i perfum. Jedną z ostatnich realizacji, którą może się pochwalić firma, jest nowe opakowanie dla zapachu marki Bois - producenta luksusowych perfum. To owoc współpracy włoskiego oddziału API Group oraz tamtejszej drukarni. Perfumy Bois 1920 Dolce Di Giorno zostały wprowadzone na rynek już w 2013 roku i od tamtej pory cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Dlatego ich producent zdecydował się na stworzenie limitowanej serii zapachu w nowych, artystycznych, bogato zdobionych opakowaniach.

 

Wyczuwalny luksus

Perfumy marki Bois to kolekcja ponadczasowych, ekskluzywnych włoskich aromatów o zmysłowym charakterze. Odzwierciedlenie tych unikatowych wartości w nowym opakowaniu dla limitowanej edycji zapachu było dla producenta niezwykle istotne, dlatego design powstawał w ścisłej współpracy z projektantami marki. Efektem wspólnej pracy jest wyjątkowe, kartonowe pudełko o eleganckim wykończeniu. Jego zadrukowaniem zajęła się włoska drukarnia Cartotecnica Speroni specjalizująca się w produkcji kartoników dedykowanych kosmetykom. Do wykończenia opakowania użyto dociskowej maszyny firmy Saroglia drukującej w formacie 50x70, o standardowych parametrach technicznych dla hot-stampingu oraz folii dostarczonych przez włoski oddział API Group.

Luksusowy charakter zapachu Bois 1920 Dolce Di Giorno został odzwierciedlony na kartoniku dzięki precyzyjnym tłoczeniom i wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów.

Eleganckie, wykonane z wyjątkową dbałością o szczegóły i przykuwające wzrok uszlachetnienia to efekt zastosowania folii do hot-stampingu MV Plus wyprodukowanej przez API Group. Materiał ten powstał z myślą o uszlachetnianiu opakowań dla produktów luksusowych. Gwarantuje on przyciągające wzrok, matowe, złote wykończenie, które uwydatnia zmysłowy charakter zamkniętego w pudełku produktu. Precyzyjne tłoczenia zapewniają ciekawe wrażenia dotykowe, które dodatkowo podkreślają unikatowy charakter opakowania. Tak dopracowane pudełko jednoznacznie sugeruje konsumentowi, że ma do czynienia z produktem typu premium.

 

 

 

Precyzyjny finisz

Laminaty i folie oferowane przez firmę API Group oferują wyjątkowe rozwiązania dla marek stosujących w opakowaniach swoich produktów niepowtarzalne uszlachetnienia i precyzyjne dekoracje. Folie do tłoczenia oferowane przez przedsiębiorstwo umożliwiają uzyskanie doskonałych, połyskliwych wykończeń na różnych materiałach i podłożach. Taki efekt to zasługa nie tylko samej folii, ale też metody jej aplikacji, a zwłaszcza temperatury i ciśnienia, które w procesie nakładania folii rozprasowują wszelkie nierówności na powierzchni podłoża. Folie do hot-stampingu składają się z cienkiej warstwy metalu pokrytego powierzchnią załamującą światło – np. cienką warstwą lakieru. Dzięki temu ich odcień oraz poziom krycia pozostają niezmienne. Folie do hot-stampingu produkowane przez API Group można stosować dla szerokiej gamy podłoży oraz aplikować za pomocą różnych typów urządzeń, m.in. wykorzystując maszyny dociskowe czy rotacyjne.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Strzelić sobie w cyfrowe kolano…

Cyfrowa transformacja obejmuje również media drukowane i cyfrowe. Media drukowane, a w szczególności magazyny takie jak PRINT & PUBLISHING, żyją z dobrego contentu. Zatem alternatywą dla wersji drukowanej jest wersja cyfrowa lub on-line. Część budżetów z wersji drukowanych przenoszone jest do świata cyfrowych mediów. Jednak kompensacja obrotu jeden do jednego z druku do wersji cyfrowej jest na tą chwilę raczej nierealna. W obliczu tego, rzecz jasna, również i my, prasa drukowana, zmieniamy trend i uzupełniamy portfolio o cyfrowe narzędzia.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty