Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Wspólny język. Publikacja Arctic Paper.

Data publikacji: lipiec 2012

Czym jest jakość w kontekście druku? Jak zdefiniować coś, co w gruncie rzeczy jest kwestią gustu? Zdaniem Arctic Paper, z prawdziwą jakością mamy do czynienia, gdy rezultat druku spełnia określone wstępnie oczekiwania. Jest to w dużej mierze kwestia właściwej komunikacji.

 

100-stronicowy przewodnik „Art Workshop” ma pogłębić wiedzę na temat drukowania na papierze niepowlekanym. 

Miejsce akcji – drukarnia gdzieś w Europie. Drukarz i zamawiający spotykają się, aby dokonać wyboru papieru i ustalić, jaki efekt należy uzyskać. Nowy produkt nabiera właściwego kształtu podczas spotkania między dwoma specjalistami. W celu stworzenia wspólnego języka pozwalającego na rozmowę o jakości druku, firma Arctic Paper opracowała przewodnik „Art Workshop” pogłębiający wiedzę na temat drukowania na papierze niepowlekanym. Przewodnik liczy sobie ponad 100 stron i jest już dostępny w sklepie internetowym na stronie www.arcticpaper.com/munkenshop.

Papier to fantastyczny materiał. Jest naturalny, odnawialny, można go powtórnie wykorzystywać – jest niezrównanym nośnikiem dla kreatywnych pomysłów. Ponadto, od stuleci stanowi podstawowy materiał do przelewania myśli dla pokoleń pisarzy w wielu kulturach świata. O przewodniku tak opowiada Michał Büthner-Zawadzki, specjalista ds. rozwoju sprzedaży w Arctic Paper Polska:
„W firmie Arctic Paper papier jest naszą pasją. Produkując papiery o różnym odcieniu, stopniu spulchnienia czy gramaturze, wiemy, jak duży wpływ mają one na ostateczną jakość druku. Z tego powodu konieczna jest właściwa komunikacja już na etapie wyboru papieru przez grafika czy klienta końcowego. Często jest tak, że z pozoru małe rzeczy przynoszą duże korzyści. Chcemy podzielić się wszystkim tym, co wiemy o papierze Munken oraz całą naszą wiedzą na temat papieru niepowlekanego w ogóle. Uważamy, że każdy etap procesu produkcji jest jednakowo ważny ze względu na jego wpływ na ostateczną jakość wydrukowanej pracy. Przewodnik zawiera informacje, które pomogą uniknąć podejmowania zbędnego ryzyka podczas drukowania materiałów na papierach niepowlekanych. Jeden, wspólny punkt odniesienia usprawni komunikację na każdym etapie produkcji, dzięki czemu wszyscy uczestnicy procesu będą mieli takie same oczekiwania co do końcowego efektu druku”.
Przewodnik podzielony jest na cztery rozdziały. Dowiemy się z nich o właściwościach papieru, przygotowaniu do druku, drukowaniu oraz post-produkcji. Każdy zawiera szczegółowe informacje ułatwiające zadawanie właściwych pytań i pomoże uzyskać na nie odpowiedzi. Można traktować to jako swego rodzaju listę kontrolną, która przeprowadzi przez dany proces, przy okazji udzielając dodatkowych wyjaśnień i pomocnych wskazówek. Przewodnik napisano z perspektywy druku na papierze niepowlekanym. Celem Artcic Paper jest opisanie wszystkich czynników mających wpływ na dobór papieru. Autorzy poruszają kwestie związane z jakością obrazu oraz reprodukcją, opisują szczegółowo profile ICC i wpływ ilości zastosowanej farby na jakość odbitki. „Mamy nadzieję, że nasz Przewodnik poprawi stan wiedzy oraz jakość komunikacji w kontekście druku na papierze. Liczymy także na wzrost zainteresowania materiałami drukowanymi oraz jakością produktu finalnego” - podsumowuje Michał Büthner-Zawadzki.

 
Oferta papierów Munken Design. Sześć rodzajów papieru w trzech odcieniach i o dwóch stopniach spulchnienia, zaprojektowanych 
z myślą o wielobarwnym druku offsetowym. Papier dostępny jest z certyfikatem FSC i PEFC.
- Papier o szorstkiej powierzchni – Munken Polar Rough, Munken Lynx Rough 
i Munken Pure Rough – Wolumen 1.4;
- Papier o gładkiej powierzchni – Munken Polar, Munken Lynx i Munken Pure - Wolumen 1.13;
- Odcienie – biały, naturalny biały i kremowobiały.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty