Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Fioletowa rewolucja Fujifilm. Produkcja płyt offsetowych.

Data publikacji: wrzesień 2012

Jakość form drukowych wykonywanych w technologii CtP nie jest dziś dla nikogo zaskoczeniem. O technologii analogowej praktycznie mówi się już tylko w czasie przeszłym, gdyż środki unijne dały każdemu szansę na modernizację własnej przygotowalni. Ci, którzy przygodę z cyfrowymi systemami produkcji płyt offsetowych zaczęli już dawno temu, prawdopodobnie pracują już na którejś z kolei naświetlarce – lepszej, szybszej, może tańszej niż poprzednie. 

 
Popularny obecnie „fiolet” bardzo długo rozwijał się w cieniu technologii termicznej, aby wreszcie zatriumfować jako tanie, ekologiczne rozwiązanie.

Dziś inwestycja w system CtP, z faktu różnorodności oferty, wymaga przemyślenia. Nie chodzi jednak o to, czy w ogóle inwestować, ale w który system. Prawie nikt nie chce inwestować w coś, co już miał. Zwykle oczekujemy więcej za mniej i spodziewamy się, że kolejne pokolenie naświetlarek powali nas na kolana. Kryzys nie pozwala szastać pieniędzmi, dziś klient dwa razy ogląda każdą złotówkę, którą ma wydać. Dlatego inwestycja w CtP musi łączyć się z korzyściami na wielu poziomach.

 
Historia Kopciuszka

Koncern Fujifilm doskonale rozumie dzisiejsze potrzeby użytkowników, dostarczając im rozwiązania na każdą kieszeń oraz gwarantując, że zakupiony towar przyniesie oszczędność, zmniejszy negatywne oddziaływanie na środowisko, a przede wszystkim będzie tani. Takim rozwiązaniem jest wszystkim znana „fioletowa” technologia wykonywania offsetowych form drukowych. Popularny obecnie „fiolet” – do niedawna przez wielu określany jako ten gorszy – bardzo długo rozwijał się w cieniu technologii termicznej, aby wreszcie zatriumfować jako tanie, ekologiczne rozwiązanie. Zastosowanie głowic HD pozwala mu dorównać płytom termicznym pod względem jakości, a przy tym całkowity koszt inwestycji jest znacznie niższy. Co więcej, wytrzymałość mechaniczna płyt fioletowych jest wyższa ze względu na zastosowanie specjalnych powłok zabezpieczających polimer. Technologia fioletowa znalazła wielu zwolenników pośród firm outsourcingowych, gdzie czasem warunki realizacji zleceń bywają zastraszająco surowe.

 
Płyta płycie nierówna

Rozwój technologii fioletowej sprawił, że zaczyna ona przewyższać technologię termiczną. Firma Fujifilm już dawno ogłosiła dostępność płyty Brillia HD PRO-V wykonywanej w technologii fioletowej i należącej do grupy lo-chem. Oczywiście początków sukcesu tej płyty należy upatrywać w Europie Zachodniej, gdzie produkt święci triumfy jako ekonomiczny i ekologiczny. Brillia HD PRO-V to jedna z najnowszych płyt Fujifilm mająca na celu uproszczenie procesów prepressowych poprzez zużycie mniejszej ilości chemii. Dzięki temu wywoływarka wymaga rzadszej konserwacji, a produkcja odpadów jest niższa niż w przypadku konwencjonalnej technologii. Ponadto nie jest już potrzebna obecność regeneratora, a przez to nie występuje problem z codziennym monitorowaniem pH oraz konduktywnością kąpieli, ponieważ sprawność systemu lo-chem zapewnia zużycie jedynie kilku mililitrów czystej wody dziennie. Dzięki wysokiej polimeryzacji i czułości płyt Fujifilm Brillia HD PRO-V zapewnia również niesamowite wyniki jakościowe, gwarantując odwzorowanie stopnia pokrycia powierzchni z zakresie 1-99 proc. Jest ona w stanie skutecznie pracować z 20-mikronowym rastrem FM. Płyta Brillia HD PRO-V łączy w sobie zalety niskiego zużycia chemii ze sprawdzoną filozofią niskich kosztów eksploatacji systemów fioletowych, przynosząc niezrównaną jakość, spójność i wydajność w produkcji płyt.

Podobnie jak Brillia HD PRO-V, Brillia PRO-VN to płyta fioletowa z rodziny lo-chem. Została opracowana specjalnie dla rynku gazetowego i umożliwia drukarniom prasowym osiągnięcie takiego samego poziomu jakości, jaki uzyskują od dawna użytkownicy standardowych rozwiązań fioletowych. Rozwiązania te przynoszą korzyści uzyskane dzięki opartym o opatentowaną technologię Fujifilm elementom, które zapewniają optymalne parametry produkcji: równowagę farba/woda i stabilność w druku. Co najważniejsze, rozwiązania te nie wymagające użycia tradycyjnych środków chemicznych (regeneratorów), tylko zwykłej wody, którą należy uzupełniać, by utrzymać ciągłość procesu wytwarzania.

Płyty Brillia HD PRO-V i Brillia PRO-VN stanowią jedne z najbardziej ekologicznych rozwiązań, przy czym Fujifilm odseparowuje je od grupy płyt całkowicie bezprocesowych, jak termiczna płyta PRO-T. Do ekologicznych produktów Fujifilm zalicza się z kolei Brillia HD LH-PJE, która wywoływana jest za pomocą urządzenia FLH-Z z inteligentnym systemem zarządzania ZAC, gdzie zużycie wywoływacza jest nawet o 80 proc. mniejsze niż w przypadku alternatywnych procesów produkcji offsetowych form drukowych.

 

Inwestycja długoterminowa

Technologia fioletowa już dawno wyszła z cienia popularnej technologii termicznej. Jakość głowic HD pozwala swobodnie odwzorowywać skomplikowane przejścia tonalne oraz wysokie liniatury. Użytkowników systemów fioletowych nie trzeba namawiać do kolejnych inwestycji, gdyż doskonale znają jej zalety. Obecny postęp technologiczny przyniósł również korzyści ekologiczne w postaci eliminacji chemii, co ma duże znaczenie dla całkowitych kosztów eksploatacji.

Na dłuższą metę zastosowanie technologii fioletowej pozwala na oszczędność czasu i redukcję środków finansowych przeznaczanych na zakup wywoływacza i jego utylizację. Z drugiej strony większość użytkowników ucieszy fakt, że koszt inwestycji w fioletowy system CtP jest wyraźnie niższy niż w przypadku urządzeń termicznych.

Więcej szczegółów na temat fioletowych systemów CtP oraz innych „PRO-ekologicznych” i „PRO-ekonomicznych” rozwiązań firmy Fujifilm można uzyskać, wchodząc na stronę www.fujifilm.pl bądź kontaktując się bezpośrednio z przedstawicielem handlowym.

 
 

 

 
 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty