Kalendarium

08-09.11. 2017 · Kongres Branży Poligraficznej Art of Color

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.10.2017 · Viscom Düsseldorf

26-29.10.2017 · Międzynarodowe Targi Książki

14-16.11.2017 · InPrint

Treść dobrze opakowana. Nowe funkcje Adobe DPS.

Data publikacji: czerwiec 2012

Firma Adobe przedstawiła nowe, zaawansowane funkcje środowiska Adobe Digital Publishing Suite (DPS), które mają umożliwić firmom medialnym i wydawnictwom korporacyjnym zwiększenie zasięgu publikacji oraz zapewnić im nowe sposoby monetyzacji treści. Wśród nowych funkcji znajduje się przeglądarka treści Content Viewer for iPhone, udostępnianie materiałów w portalach społecznościowych, rozszerzone licencje na czcionki oraz ściślejsza integracja z pakietem Adobe Creative Suite 6.

 

© Fotolia

DPS jest rozwiązaniem wieloplatformowym, z którego korzysta 850 klientów na całym świecie.

DPS jest rozwiązaniem wieloplatformowym, z którego korzysta 850 klientów na całym świecie. Od kwietnia 2011 roku dostarczyli oni za pomocą tego rozwiązania ponad 1700 aktywnych aplikacji i ponad 25 milionów publikacji cyfrowych na urządzenia iPad, Kindle Fire i na tablety z systemem operacyjnym Android. Obecnie Adobe codziennie wysyła użytkownikom tabletów 120 tys.  publikacji i cały czas rozwija Digital Publishing Suite, aby dotrzymać kroku szybko zmieniającym się wymaganiom branży.

 
Nowe funkcje DPS:
 
Przeglądarka Content Viewer for iPhone. Umożliwia ona wysyłanie publikacji cyfrowych na urządzenia iPhone i iPod Touch (oprócz urządzeń iPad, Kindle Fire i tabletów z systemem operacyjnych Android), co pozwala przedsiębiorstwom medialnym i innym firmom szybko rozszerzyć zakres dystrybucji i zapewnić dostęp do treści ponad 220 mln posiadaczy urządzeń iPhone i iPod Touch na całym świecie.

 

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych. Nowe funkcje udostępniania treści w mediach społecznościowych zachęcają czytelników i klientów do publikowania artykułów na Facebooku i Twitterze oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio z aplikacji Digital Publishing Suite. Ułatwia to dystrybucję treści na szerszą skalę i dokonywanie jej pomiarów oraz udostępnianie próbek artykułów, co z kolei pomaga w budowaniu marek publikacji oraz pobieraniu opłat abonamentowych od czytelników. Za pomocą tej funkcji użytkownicy DPS mogą konfigurować artykuły gotowe do udostępnienia, docelowe kanały mediów społecznościowych oraz wybór i liczbę artykułów przeglądanych przed podjęciem decyzji o zakupie.

 
Rozszerzone prawa do używania czcionek. Użytkownicy Digital Publishing Suite mają teraz rozszerzone prawa do czcionek z biblioteki Adobe Type Library. Jeżeli otrzymali licencję na te czcionki bezpośrednio od Adobe i tworzą treści publikowane w formacie .folio (np. mapy bitowe, pliki PDF i HTML), mogą wykorzystywać te wybrane czcionki w swoich publikacjach bez konieczności uzyskiwania dodatkowych licencji i ponoszenia związanych z tym kosztów. W rezultacie zyskują bogatą, w pełni licencjonowaną paletę typograficzną obejmującą 800 wysokiej jakości, wyróżnianych nagrodami czcionek Adobe, które mogą wykorzystać w dowolnej kreatywnej pracy. W przypadku urządzeń z wyświetlaczem Retina, takich jak nowy iPad, umożliwia to projektantom zapewnienie wyrazistości i przejrzystości czcionek oraz ich dostosowanie do charakteru publikacji bez naruszania praw własności intelektualnej.
 
Funkcja Alternate Layout w Adobe InDesign CS6. Zespoły projektowe i produkcyjne mogą przyspieszyć pracę i zaoszczędzić czas dzięki funkcji Alternate Layout dostępnej w oprogramowaniu InDesign CS6. Umożliwia ona dostosowywanie pierwotnego układu strony InDesign do publikacji na urządzeniach różnej wielkości, takich jak iPhone, iPad, Kindle Fire oraz na inne urządzenia mobilne i tablety. InDesign może w inteligentny sposób zmieniać układ i rozmiary treści bez konieczności ręcznego wprowadzania modyfikacji. Wystarczy, że projektant skorzysta z elastycznych reguł dotyczących układu oraz wizualnych wskazówek dostępnych na stronach. Funkcja Alternate Layout modyfikuje również przepływy pracy dotyczące publikacji. W rezultacie twórcy mogą znacznie szybciej publikować treści na urządzeniach z ekranami o różnych proporcjach i rozdzielczościach, a wydawcy i przedsiębiorstwa – szybko i efektywnie generować publikacje na wielu urządzeniach.
 
Integracja z Adobe Edge. Adobe Edge służy do przeglądania i umożliwia tworzenie animowanych treści w formacie HTML5 zgodnych ze standardami internetowymi. Treści te można łatwo umieszczać w aplikacjach środowiska Digital Publishing Suite za pomocą oprogramowania InDesign. W połączeniu z interaktywnymi nakładkami dostępnymi w Digital Publishing Suite, Adobe Edge umożliwia intuicyjne określanie czasu i kodowanie. Dzięki temu projektanci mogą tworzyć niestandardowe funkcje interaktywne, które zachęcają czytelników treści redakcyjnych i reklamowych do większego zaangażowania. Oprogramowanie Adobe Edge jest częścią niedawno wprowadzonego rozwiązania Adobe Creative Cloud i oferuje nową funkcję „publikacji do DPS” przeznaczoną dla rozwiązań InDesign CS6. Zostanie udostępnione w wersji komercyjnej w drugiej połowie bieżącego roku.
 
Digital Publishing Suite jest środowiskiem hostowanych usług „pod klucz” oraz przeglądarek, które są ściśle zintegrowane z oprogramowaniem Adobe Creative Suite 6. W połączeniu z oprogramowaniem Adobe InDesign CS6 umożliwia tradycyjnym wydawcom, przedsiębiorstwom, agencjom, małym firmom projektowym i niezależnym projektantom publikowanie, dystrybucję, monetyzację i optymalizację nowatorskich magazynów cyfrowych, gazet, reklam i publikacji wewnątrz firmowych na najpopularniejszych tabletach, takich jak Apple iPad, Apple iPhone, Kindle Fire, Samsung Galaxy oraz inne urządzenia z systemem operacyjnym Android. Digital Publishing Suite jest oferowany w wersjach Enterprise, Professional i Single Editions.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty