Kalendarium

18-21.05.2017 · Targi Książki

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe

25-28.09.2017 · Pakfood

10-12.10.2017 · World Publishing Expo

18-20.11.2017 · Viscom Düsseldorf

Treść dobrze opakowana. Nowe funkcje Adobe DPS.

Data publikacji: czerwiec 2012

Firma Adobe przedstawiła nowe, zaawansowane funkcje środowiska Adobe Digital Publishing Suite (DPS), które mają umożliwić firmom medialnym i wydawnictwom korporacyjnym zwiększenie zasięgu publikacji oraz zapewnić im nowe sposoby monetyzacji treści. Wśród nowych funkcji znajduje się przeglądarka treści Content Viewer for iPhone, udostępnianie materiałów w portalach społecznościowych, rozszerzone licencje na czcionki oraz ściślejsza integracja z pakietem Adobe Creative Suite 6.

 

© Fotolia

DPS jest rozwiązaniem wieloplatformowym, z którego korzysta 850 klientów na całym świecie.

DPS jest rozwiązaniem wieloplatformowym, z którego korzysta 850 klientów na całym świecie. Od kwietnia 2011 roku dostarczyli oni za pomocą tego rozwiązania ponad 1700 aktywnych aplikacji i ponad 25 milionów publikacji cyfrowych na urządzenia iPad, Kindle Fire i na tablety z systemem operacyjnym Android. Obecnie Adobe codziennie wysyła użytkownikom tabletów 120 tys.  publikacji i cały czas rozwija Digital Publishing Suite, aby dotrzymać kroku szybko zmieniającym się wymaganiom branży.

 
Nowe funkcje DPS:
 
Przeglądarka Content Viewer for iPhone. Umożliwia ona wysyłanie publikacji cyfrowych na urządzenia iPhone i iPod Touch (oprócz urządzeń iPad, Kindle Fire i tabletów z systemem operacyjnych Android), co pozwala przedsiębiorstwom medialnym i innym firmom szybko rozszerzyć zakres dystrybucji i zapewnić dostęp do treści ponad 220 mln posiadaczy urządzeń iPhone i iPod Touch na całym świecie.

 

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych. Nowe funkcje udostępniania treści w mediach społecznościowych zachęcają czytelników i klientów do publikowania artykułów na Facebooku i Twitterze oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio z aplikacji Digital Publishing Suite. Ułatwia to dystrybucję treści na szerszą skalę i dokonywanie jej pomiarów oraz udostępnianie próbek artykułów, co z kolei pomaga w budowaniu marek publikacji oraz pobieraniu opłat abonamentowych od czytelników. Za pomocą tej funkcji użytkownicy DPS mogą konfigurować artykuły gotowe do udostępnienia, docelowe kanały mediów społecznościowych oraz wybór i liczbę artykułów przeglądanych przed podjęciem decyzji o zakupie.

 
Rozszerzone prawa do używania czcionek. Użytkownicy Digital Publishing Suite mają teraz rozszerzone prawa do czcionek z biblioteki Adobe Type Library. Jeżeli otrzymali licencję na te czcionki bezpośrednio od Adobe i tworzą treści publikowane w formacie .folio (np. mapy bitowe, pliki PDF i HTML), mogą wykorzystywać te wybrane czcionki w swoich publikacjach bez konieczności uzyskiwania dodatkowych licencji i ponoszenia związanych z tym kosztów. W rezultacie zyskują bogatą, w pełni licencjonowaną paletę typograficzną obejmującą 800 wysokiej jakości, wyróżnianych nagrodami czcionek Adobe, które mogą wykorzystać w dowolnej kreatywnej pracy. W przypadku urządzeń z wyświetlaczem Retina, takich jak nowy iPad, umożliwia to projektantom zapewnienie wyrazistości i przejrzystości czcionek oraz ich dostosowanie do charakteru publikacji bez naruszania praw własności intelektualnej.
 
Funkcja Alternate Layout w Adobe InDesign CS6. Zespoły projektowe i produkcyjne mogą przyspieszyć pracę i zaoszczędzić czas dzięki funkcji Alternate Layout dostępnej w oprogramowaniu InDesign CS6. Umożliwia ona dostosowywanie pierwotnego układu strony InDesign do publikacji na urządzeniach różnej wielkości, takich jak iPhone, iPad, Kindle Fire oraz na inne urządzenia mobilne i tablety. InDesign może w inteligentny sposób zmieniać układ i rozmiary treści bez konieczności ręcznego wprowadzania modyfikacji. Wystarczy, że projektant skorzysta z elastycznych reguł dotyczących układu oraz wizualnych wskazówek dostępnych na stronach. Funkcja Alternate Layout modyfikuje również przepływy pracy dotyczące publikacji. W rezultacie twórcy mogą znacznie szybciej publikować treści na urządzeniach z ekranami o różnych proporcjach i rozdzielczościach, a wydawcy i przedsiębiorstwa – szybko i efektywnie generować publikacje na wielu urządzeniach.
 
Integracja z Adobe Edge. Adobe Edge służy do przeglądania i umożliwia tworzenie animowanych treści w formacie HTML5 zgodnych ze standardami internetowymi. Treści te można łatwo umieszczać w aplikacjach środowiska Digital Publishing Suite za pomocą oprogramowania InDesign. W połączeniu z interaktywnymi nakładkami dostępnymi w Digital Publishing Suite, Adobe Edge umożliwia intuicyjne określanie czasu i kodowanie. Dzięki temu projektanci mogą tworzyć niestandardowe funkcje interaktywne, które zachęcają czytelników treści redakcyjnych i reklamowych do większego zaangażowania. Oprogramowanie Adobe Edge jest częścią niedawno wprowadzonego rozwiązania Adobe Creative Cloud i oferuje nową funkcję „publikacji do DPS” przeznaczoną dla rozwiązań InDesign CS6. Zostanie udostępnione w wersji komercyjnej w drugiej połowie bieżącego roku.
 
Digital Publishing Suite jest środowiskiem hostowanych usług „pod klucz” oraz przeglądarek, które są ściśle zintegrowane z oprogramowaniem Adobe Creative Suite 6. W połączeniu z oprogramowaniem Adobe InDesign CS6 umożliwia tradycyjnym wydawcom, przedsiębiorstwom, agencjom, małym firmom projektowym i niezależnym projektantom publikowanie, dystrybucję, monetyzację i optymalizację nowatorskich magazynów cyfrowych, gazet, reklam i publikacji wewnątrz firmowych na najpopularniejszych tabletach, takich jak Apple iPad, Apple iPhone, Kindle Fire, Samsung Galaxy oraz inne urządzenia z systemem operacyjnym Android. Digital Publishing Suite jest oferowany w wersjach Enterprise, Professional i Single Editions.
« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Kodak stawia na inkjet

Kodak stawia na inkjet

Kodak podjął strategiczną decyzję pozostania w biznesie inkjetowym i niesprzedawania jednak tego działu. Decyzja zapadła po szczegółowej analizie modelu biznesowego w strukturach firmy i po rozmowach z potencjalnymi kupcami. „Biznes maszyn Prosper wzrósł o 40 procent dzięki sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, co wzmocniło biznes inkjetowy, a to wpłynęło na podjęcie decyzji”, mówi Jeff Clarke, chief executive officer z Kodaka.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty