Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący. Czy to ma być ten nowy świat konferencji prasowych lub wywiadów w formie wideokonferencji? Czy tego właśnie chcą odpowiedzialne media? Czy chcemy zaakceptować takie ograniczenia pomimo presji ekonomicznej?

Nasza redakcja uczestniczyła w wielu wideokonferencjach prasowych w branży poligraficznej, w ciągu ostatnich kilku tygodni, i zadawaliśmy pytania na piśmie, podczas tych konferencji online. Zawsze mówiono nam, że jeśli na pytania nie odpowie się nam natychmiast, ze względu na ograniczenia czasowe, odpowiedzi zostaną udzielone później. Z ubolewaniem stwierdzam, że dobrze znane firmy z branży, wciąż nam są odpowiedzi na te pytania winne. A ponieważ były one krytyczne, więc z pewnością dlatego tak długo czekamy na odpowiedzi. Wideokonferencje ułatwiają firmom unikanie niewygodnych pytań. Nie jest to takie łatwe na „prawdziwych” konferencjach prasowych, na których są zadawane pytania na żywo, a jeśli ktoś nie odpowie, to wygląda to dość głupio. Może z wyjątkiem Donalda Trumpa, który natychmiast obraża krytycznych dziennikarzy. Ale to inny poziom rozważań.

Pierwotne zadanie mediów, a więc także czasopism specjalistycznych, to konsekwentne, sprawdzone i oczywiście również krytyczne relacje. Nie zawsze jest to łatwe, szczególnie w takich trudnych czasach jak obecnie. Ale właśnie dlatego ważne jest, aby specjalistyczne media przestrzegały tej zasady na wszystkich swoich kanałach i zdobywały szacunek poprzez rolę opiniotwórczą.

W przypadku wideokonferencji, które są łatwe do zorganizowania, wymagają stosunkowo niewielkiego wysiłku i są proste do cyfrowego wyemitowana, opinie są dystrybuowane szybko do opinii publicznej, niezależnie od tego, czy wiedza jest sprawdzona, czy nie. Bez wątpienia »wirus« zmusza wydawców mediów do ponownego przemyślenia koncepcji działania. Co w zasadzie nie jest złe, ponieważ trudna sytuacja może stworzyć coś nowego, kreatywnego i wspaniałego. Ważne jest, aby rozważyć, w jaki sposób specjalistyczne media będą się pozycjonować w przyszłości. Firmy z branży, toczą obecnie niemal histerycznie inflacyjną wojnę w ilości seminariów internetowych, wideokonferencji lub cyfrowych targów handlowych, aby zastąpić interpack, drupę, Fespę lub ograniczyć budżety. Jeden z dostawców produktów Mimaki, praktykował to przez pięć tygodni! Te działania, niczym katiuszę - stalinowską wyrzutnię rakietową kalibru 82mm - uzupełniał wywiadami wideo, seminariami online oraz szaleństwem prezentacji produktów za pośrednictwem Linkedin&Co. Pytanie, kto może to znieść, taką inflację cyfrowego PR? Zwłaszcza, gdy jest on skierowany do przedsiębiorstw, które obecnie zajmują się głównie ratowaniem swoich firm lub utrzymywaniem ich przy życiu. Ale podsumowanie ilości oglądających i statystyki lajków, pochodzących bardzo często od samych pracowników organizatorów, nasuwają każdemu zdrowo myślącemu homo sapiens druzgocącą odpowiedź.

Wszyscy już mają nieodpartą nadzieję, że sytuacja uspokoi się w nadchodzących miesiącach. Nie tylko w naszym życiu i relacjach społecznych, ale także w świecie mediów. Miejmy nadzieję, że firmy, które oszczędzają, dojdą do wniosku, że 100 procent mediów społecznościowych nie jest dobrym rozwiązaniem, a tylko rozsądny miks różnych mediów. I tu specjalistyczne media chętnie pomogą ze swoimi różnorodnymi kanałami komunikacji. W tym duchu, życzę Państwu miłej lektury i dużo pozytywnej energii w Nowym Roku!

Wasza

Izabela E. SEIDL-Kwiatkowska

izabella@printernet.pl

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty