Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Pozytywna energia z Düsseldorfu

Już od ponad roku, zarówno media jak i wypowiedzi przedstawicieli branży poligraficznej wskazywały na wzrost koniunktury w branży. Jeśli do tej pory ktoś nie chciał lub nie mógł w to uwierzyć, to drupa była najlepszym przykładem i oficjalnym potwierdzeniem tego faktu.

Tegoroczna drupa udowodniła, że nasza branża stała się absolutnie branżą High-Tech. Przechodząc się po 19 halach wystawienniczych, można było to bezapelacyjnie zauważyć. Szkoda jednakże, że o tym wiedzą tylko uczestnicy branży, a nie szersza publiczność. Dlatego nad tym punktem należałoby intensywnie popracować tak, aby zwrócić percepcję osób spoza branży na branżę poligraficzną i opakowaniową. Tak, aby postrzeganie tych branż było o wiele lepsze niż dotychczas. Powód jest zupełnie prosty. Nasza branża nie jest przypadkowym, mało potrzebnym, działaniem dla wsparcia produktów rynkowych, ale kreatywnym dostawcą niezbędnych usług i produktów, bez których nie moglibyśmy funkcjonować, a nasz świat wyglądałby zupełnie inaczej.

Dlatego nie bez znaczenia jest fakt, aby przedstawiciele kręgów politycznych również odwiedzali takie targi jak drupa, aby w ten sposób przekonali się do postępu i rozwoju w naszej branży oraz aby swoją obecnością okazali jej szacunek.

 

Kolejna drupa w 2020

Dzięki Bogu, podczas targów, została podjęta przez kierownictwo targów trafna decyzja o przywróceniu czteroletniego rytmu targów. Decyzja ta podyktowana była dość dużą presją wystawców. Nowy termin targów to 23 czerwiec do 3 lipca 2020 roku. Biorąc pod uwagę pogodę tegorocznych targów, przyszła drupa może okazać się ”gorącym” eventem w branży. Być może furorę zrobią indywidualnie zadrukowane stroje kąpielowe…

 

Tegoroczna drupa

Targi drupa 2016 zakończyły się wielkim sukcesem. Można było zobaczyć bardzo dużo nowych technologii, które jednocześnie były gotowe do sprzedaży. Dobrym przykładem może być drukarnia Chan‘s z Hong Kongu, która na targach zakupiła drukarkę 3D firmy Massivit. Monica Chan, prezes firmy, powiedziała: „Kiedy dowiedzieliśmy się o Massivit, postanowiliśmy obejrzeć tę technologię na targach. Po czym, kiedy ją zobaczyliśmy, postanowiliśmy od razu zakupić”.

Fantastycznie, tak właśnie funkcjonuje światowy biznes. Pod warunkiem, że ma się dostępną technologię. A tych na drupie nie brakowało i to w dużych ilościach. Szczególnie można było wybierać wśród technologii cyfrowych.

Ta drupa pokazała również jak szybko dochodzi do kooperacji różnych firm. Często firmy, które wcześniej postrzegały się jako konkurencyjne, pracują obecnie ze sobą jak nigdy wcześniej. Dobrym przykładem jest KBA i Xerox czy HP.

Na drupie pokazano również setki różnych aplikacji i tysiące różnych materiałów drukowanych, które można było podziwiać. Lepszej reklamy dla branży poligraficznej nie można sobie wyobrazić. Poza tym, pokazano również wiele nowych tematów w segmencie druku 3D i drukowanej elektroniki, sektorach, w których upatruje się duży potencjał wzrostu. Dlatego, nie bez powodu, zainteresowanie nimi na drupie było bardzo duże.

Mimo wszystkich cyfrowych trendów, całość kreują osoby i osobistości z branży, które rozumieją, czego oczekuje rynek i klienci. Wiele takich osób spotkałam na targach, z czego się bardzo cieszę oraz z faktu, iż wśród nich było dużo młodych osób, co jest dobrym sygnałem dla branży.

 

Miłej drupowej lektury!

 

Izabela E. Kwiatkowska

izabella@printernet.pl

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty