Kalendarium

19-22.03.2024 · Fespa, Amsterdam

19-21.03.2024 · LogiMat, Stuttgart

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Pozytywne fluidy

Producenci maszyn drukujących informują o pozytywnych widokach na przyszłość. Dodatkowo dwie największe firmy Heidelberg i KBA podają do publicznej wiadomości lepsze wyniki finansowe aniżeli w poprzednich kwartałach i latach. Obie firmy w tym tygodniu opublikowały swoje dane finansowe. Podczas gdy Heidelberg skupia się na urządzeniach cyfrowych, tegoroczny 200 letni jubilat KBA kładzie nacisk na szerokie spektrum urządzeń od offsetu, przez druk cyfrowy po maszyny do druku opakowań.

Tym samym Heidelberg poinformował o wzroście przychodów i wyniku na nowy 2017/2018 rok. Niezależnie od tego faktu, firma chce skupić się nadal na takich punktach ciężkości jak przewaga rynkowa w zakresie technologii, cyfrowa transformacja i jak zwykle operacyjna perfekcja. Wszystko pod hasłem „Heidelberg goes digital“ jako motto nowej kultury organizacyjnej. A propos cyfrowych technologii: jeśli chodzi o nową maszynę w technologii cyfrowej do druku opakowań „Primefire“, to Heidelberg, z powodu dużego popytu na te urządzenia, jest zabukowany na linii produkcyjnej na dwa lata wprzód. Tym samym polepszył się obrót i wynik firmy w pierwszym kwartale. Obrót wzrósł do wartości 495 mln euro. Szczególny wpływ na to miały rynki Europy Zachodniej i Chin. Zamówień w tym kwartale wpłynęło na wolumen 629 mln euro. Co stanowi 20 procent wzrostu w porównaniu do adekwatnego okresu roku poprzedniego. Po odciągnięciu podatków wynik firmy polepszył się o 20 mln euro w porównaniu do roku poprzedniego.

 

KBA rośnie w siłę dzięki inwestycji w serwis i druk opakowań

Również w KBA panują pozytywne fluidy. Po dobrym starcie dwusetnego roku działalności, zarząd cieszy się z dobrych wyników w drugim kwartale. Obecność na targach Print China w Pekinie, interpack w Düsseldorfie i Metpack w Essen, przyczyniły się do znaczącego wzrostu liczby zamówień z rynków producentów opakowań kartonowych, z blachy, szkła i oznakowań. Z tego powodu wpływ zamówień oscylował w granicach 601,9 mln euro, nieco poniżej granicy zeszłorocznej 618,8 milionów euro.  Na rok 2017 firma zapowiada wzrost obrotu do poziomu 1,25 mld euro poziomu EBITok 6 procent.

 

Tym optymistycznym akcentem, życzę przyjemnej lektury niniejszego wydania PRINT&PUBLISHING

 

Redaktor Naczelna

Izabela E. Kwiatkowska

Komentarz miesiąca

Witamy w roku drupy 2024…

Trudno w to uwierzyć. Po ośmioletniej przerwie w tym roku targi drupa ponownie odbędą się w Düsseldorfie. Oczekiwania są wielkie, ale w branży wciąż niewiele słychać.

 

Jeśli pamiętacie, jakie było typowe „uczucie mrowienia” w okresach poprzedzających poprzednie drupy w ostatnich latach, w porównaniu z tą drupą jest ono właściwie prawie zerowe. „Działanie jak zwykle” jest na porządku dziennym i tak postępują firmy. Niewiele już firm zaprasza przedstawicieli mediów na dobrze zorganizowane i merytoryczne konferencje prasowe i prezentacje z odpowiednim wyprzedzeniem przed targami, aby zaprezentować wspaniałe wieści o nowych produktach. Oszczędza to wysiłek organizacyjny, a przede wszystkim koszty podróży.

Reklama

Ankieta

Czy wojna na Ukrainie ma wpływ na działalność Twojej firmy?

Tak, ma zdecydowany wpływ
Tak, ma umiarkowany wpływ
Trudno stwierdzić
Nie, nie ma wpływu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty