Kalendarium

25-29.09.2018 · Polagra-Tech

1.10.2018 · Art of Color

1-4.10.2018 · Taropak, Poznań

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

 

Hiperpersonalizacja versus świat analogowy

Stwierdzono, iż w wielu przypadkach trendy mówią o sprzecznych kierunkach rozwoju. Z jednej strony konsumenci będą ciągle on-line, przerzucając duże ilości danych. Z drugiej strony rośnie tęsknota za analogowymi, zgodnymi z naturą, ekologicznymi i etycznymi działaniami.  Smart fabryki, sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość pozwalają na hiperpersonalizację.

Dzięki takim metodom jak open invitation można dokładniej rozpoznać pomysły swoich klientów i partnerów - tym samym dopasować do nich swoje modele biznesowe. Natomiast ze względu na rozwiązania typu „solutions as a service”, płaci się nie za maszyny, urządzenia, pojazdy, ale za korzystanie z nich.

 

Prognozy na  2040 rok

Drukować się będzie na i różnymi materiałami. Od papieru i kartonu  począwszy, na tkance ludzkiej, w trzech lub czterech wymiarach, zakończywszy. Produkty będą kompletnie zindywidualizowane. Personalizowany druk na tekstyliach, ceramice czy urządzeniach elektronicznych lub całych pomieszczeniach już teraz świadczy o daleko posuniętej hiperpersonalizacji druku. Drupowi eksperci na wrześniowym spotkaniu byli zgodni co do jednego – druk i jego wyroby nadal będą grały znaczącą rolę w cyfrowym świecie.

Ostatecznie zarysowuje się następujący trend – druk, obok funkcji czysto informacyjnej, będzie spełniał w przyszłości nową rolę - dekoracji przekazującej konsumentowi emocje. Premium to cecha druku, która odgrywać będzie coraz większą rolę.  W 2040 roku branża poligraficzna nastawiona będzie na produkcję druków ekskluzywnych. Do tego dojdzie bardzo intensywny rozwój druku cyfrowego, 3D i drukowanej elektroniki. Oznacza to, że dalej dwa światy, cyfrowy i analogowy, będą ze sobą współpracować i się uzupełniać. Tak więc, kto postawi na personalizowany i ekskluzywny druk, może do roku 2040 odczuć pozytywne skutki swoich decyzji.

 

 

Zapraszam do lektury niniejszego wydania

Redaktor Naczelna

Izabela E. Kwiatkowska

izabella@printernet.pl

 

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty