Kalendarium

20-23.04.2021 · drupa on-line

18-20.05.2021 · Viscom, Duesseldorf

22-24.06.2021 · InPrint, Monachium

12-15.09.2021 · Fespa, Amsterdam

21-24.09.2021 · Labelexpo, Bruksela

Dornscheidt po 37 latach odchodzi z targów

 

Po 37 latach pracy pełnej sukcesów i innowacji Werner M. Dornscheidt odchodzi z Messe Dusseldorf.

Werner M. Dornscheidt odchodzi z Messe Düsseldorf po prawie 17 latach na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego. Łącznie pracował w firmie przez około 37 lat. Dornscheidt miał ogromny wpływ na strategię korporacyjną firmy i kreowanie jej wizerunku na arenie międzynarodowej. Firma zawdzięcza mu także cyfrową transformację i przede wszystkim stabilność finansową. Zarządzanie przynoszące zyski i wolne od wszelkich dotacji były bowiem znakiem wyróżniającym erę Dornscheidta, co potwierdzają wyniki sprzedażowe. Pod jego kierownictwem Grupa Messe Düsseldorf zamknęła ostatni pełny rok finansowy ze wzrostem sprzedaży o 28,7 procent, z 294 do 378,5 mln euro, a zysk po opodatkowaniu w 2019 roku zwiększył się dwukrotnie z 24,3 do 56,6 mln euro. Po objęciu stanowiska dyrektora generalnego w 2004 roku, kiedy wskaźnik rentowności ROI wynosił 6,4 procent przy współczynniku kapitału podstawowego 34,4 procent, obecnie dzięki podjętym przez Dornsheida działaniom wskaźniki wynoszą odpowiednio 14,8 i 66 procent.
„Targi to moje życie” – mówi Dornscheidt. „To, co budowaliśmy wspólnie z moim zespołem przez te wszystkie lata, przynosi dziś firmie liczne korzyści. Chociaż obecne okoliczności są trudne, wiem, że zostawiam „swoją” firmę w dobrych rękach. Zespół pracuje obecnie nad ponownym uruchomieniem i opracowywaniem kolejnych cyfrowych rozwiązań, dzięki którym Messe Düsseldorf w przyszłości również będzie renomowaną, odnoszącą sukcesy firmą, jaką jest dziś. Ja także mam w tym swój wkład.”

Obowiązki Dornscheidta przejmie od 1 lipca 2020 roku Wolfram N. Diener, który od 2018 roku pełnił w firmie funkcję dyrektora zarządzającego ds. działalności operacyjnej.

„Cieszę się z zaufania, jakim mnie obdarzono. Możemy bez obaw stawiać czoła nadchodzącym wyzwaniom, opierając się na osiągnięciach Wernera Dornscheidta” - mówi Diener.

Komentarz miesiąca

Media w czasach koronawirusa...

Kryzys koronawirusowy dotarł do świata mediów. Co prawda jest wystarczająco dużo do relacjonowania, i nie tylko w tematach ekonomicznych, ale i cyfryzacja postępuje bardzo szybko, jak i również związany z nią rodzaj i forma przekazywania informacji. Czy będziemy chcieli przyzwyczaić się do tego nowego świata mediów? Ze względu na obwarowania rządowe, tylko telewizja publiczna lub krajowe agencje prasowe, mogą uczestniczyć w rządowych konferencjach prasowych, a za pośrednictwem tych kanałów mogą zadawać pytania osoby z innych mediów. Niektórym to bardzo na rękę… Można zasadnie zadać pytanie o czynnik filtrujący.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty