Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Duesseldorf

16-18.02.2022 · Rema Days, Nadarzyn

15-17.03.2022 · InPrint, Monachium

26-29.04.2022 · Labelexpo, Bruksela

31.05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

„Exceeding Print”

Firma jest członkiem organizacji 4evergreen i ClimatePartner w celu promowania wysiłków zmierzających do kompensacji emisji poprzez wspieranie certyfikowanych projektów ochrony klimatu. Jest również partnerem inicjatywy zrównoważonego rozwoju „BlueCompetenceprowadzonej przez VDMA i jako pierwszy producent maszyn drukujących został członkiem stowarzyszenia „Healthy Printing”.

© Koenig & Bauer

Firma Koenig & Bauer zwiększyła zakres celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez nową strategię grupy i przedstawiła szczegóły dotyczące kontynuacji transformacji z tradycyjnego producenta maszyn wsprawnie działającą grupę technologiczną. Na podstawie trendów oraz rozmów z klientami i ekspertami firma określiła swój strategiczny kierunek na najbliższe lata. W ramach nowej strategiiExceeding Printgrupa zamierza zwiększyć wysiłki na rzecz realizacji swoich zobowiązań ekologicznych i społecznych.

 

Według niemieckiego producenta, zwiększona cyfryzacja i wyższy stopień modułowości rozwiązań technologicznych doprowadzi zarówno do większego sukcesu na rynkach podstawowej działalności firmy, jak i do zmniejszenia zużycia materiałów i energii w procesach drukowania, co uczyni je bardziej zrównoważonymi. „Do 2025 roku zamierzamy zredukować emisję dwutlenku węgla w naszych zakładach produkcyjnych o 75%, a od 2030 roku zamierzamy b całkowicie neutralni pod względem emisji dwutlenku węgla. Jako wiodący w branży dostawca zrównoważonych rozwiązań, wspieramy naszych klientów w zmniejszaniu ich śladu ekologicznego. Rozwiązania oparte na opracowanej przez nas technologii zmniejszają zużycie energii, ograniczają ilość odpadów oraz zmniejszają zużycie atramentów i powłok, przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla” - podkreśla prezes zarządu firmy Koenig & Bauer, dr Andreas Pleßke. Firma podkreśla również swoje zaangażowanie w cyfrową transformację, w ramach której usługi cyfrowe pozwalają gromadzić i analizować niezbędne dane w celu zwiększania efektywności procesów produkcyjnych, a modułowość technologii pozwala zapewnić klientom rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Jak podkreśla Ralf Sammeck, członek zarządu Sheetfed w firmie Koenig & Bauer, to właśnie usługi cyfrowe są znaczącą częścią transformacji z producenta maszyn w firmę technologiczną. Kolejnym krokiem w strategii firmy jest pełnokolorowy druk cyfrowy na opakowaniach kartonowych. „Druk cyfrowy będzie motorem napędzającym dla nowych modeli biznesowych. Wychodzimy z założenia, że większość firm, które w przyszłości będą naszymi klientami, jeszcze nie powstała- powiedział Christoph Müller, członek zarządu Digital & Webfed w firmie Koenig & Bauer. „Strategia Exceeding Print pozwali nam promować zrównoważony rozwój jako największe wyzwanie, przed którym przemysł opakowaniowy stanie w przyszłości, a także utrzymać pozycję lidera w dziedzinie digitalizacji. Oznacza to rozwój z wykorzystaniem naszych własnych modeli biznesowych i produktów, ale nie wyklucza wzrostu poprzez przejęcia- dodaje Andreas Pleßke.

 

 

Komentarz miesiąca

Podcinanie gałęzi na której się siedzi

Ostatnie podwyżki cen papieru, od 100 do 150 euro za tonę, spowodowane wzrostem cen energii, doprowadziły do przebrania się miarki. Zwłaszcza, że podwyżki te dotyczą również już istniejących umów. Obecne wzrosty cen, przyćmiewają wszystkie dotychczas znane podwyżki. Uderza nie tylko wysokość podwyżki ale również czas jej wejścia w życie.

Irytujące jest również to, że wzrost cen dotyka nie tylko towarów już zamówionych lub już wyprodukowanych ale dotyczy również istniejących kontraktów.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty