Kalendarium

24-26.09.2019 · FACHPACK, Norymberga

30.09-03.10.2019 · 4PrintWeek, Poznań

30.09-03.10.2019 · Taropak, Poznań

08-09.10.2019 · IFRA World Publishing Expo, Berlin

24-27.10.2019 · Międzynarodowe Targi Książki, Kraków

Poznań pod znakiem targów

Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak jak co roku zorganizowane był na terenie Międzynarodowych Targi Poznańskich. Podczas czterech dni imprezy (30.09.-3.10) zgromadziło się wielu gości z Polski, ale również z zagranicy jak Białorusi czy Wielkiej Brytanii, w tym spoza Europy, np. Chin. Rozwijane były nowe obszary tematyczne dotyczące opakowań dla e-commerce, czego dowodem była m.in. zorganizowana przez Grupę MTP w partnerstwie z Allegro i DPD Konferencja E – Commerce. Logistyka i magazynowanie w E –Commerce, podczas której liczne grono ekspertów poruszyło takie tematy jak zarządzania zwrotami, jako element optymalizacji logistyki czy też związki u między opakowaniami a bezpieczeństwem i stabilnością ładunku w transporcie. Wydarzeniem, które przyciągnęło sporą uwagę, zarówno mediów, jak i gości, było uroczyste otwarcie połączone z przyznaniem nagród Złote Medale. W tym roku dostrzegalna była tendencja do stawiania na ekologię i zrównoważony rozwój. Wielu wystawców właśnie tymi hasłami reklamowało swoje produkty. Ponadto ta edycja targów stała pod znakiem konferencji i jubileuszów. Polska Izba Opakowań, świętująca w tym roku swoje 25-lecie zorganizowała wystawę, ale też konferencję dotyczącą gospodarki obiegu zamkniętego i jej roli w branży. Na swoje wydarzenia zaprosił również Heidelberg, który w drugi dzień targów zorganizował Akademię sygnowaną własną marką, natomiast w trzeci odbyło się zamknięte seminarium nt. rozwiązania MultiDot. W tym czasie odbył się też 4Print. Była to możliwość zapoznania się z nowoczesnym drukiem. Podczas targów wystawcy zaprezentowali innowacyjne technologie druku na różnych materiałach, cieszący się niesłabnącą popularnością Druk 3D czy techniki offset. Oferta tych targów była z pewnością bardzo interesująca zarówno dla uczestników rynku poligraficznego, jak i dla właścicieli i szefów drukarń, projektantów, agencji reklamowych i kreatywnych.  Wystawcy zaprezentowali szeroką ofertę materiałów i akcesoriów jak i ofertę maszyn drukujących, introligatorskich, urządzeń foliujących, maszyn cyfrowych i oprogramowania.

Komentarz miesiąca

Przyszłość druku

We wrześniu zebrał się zespół ekspertów drupy, składający się z osobistości świata poligrafii: właścicieli firm, naukowców i analityków. Centralnym punktem rozmów było zagadnienie „PRINT 2030 – 2.0”. Określono dziesięć trendów, które będą miały wpływ na branżę. Analizowano również jak wdrożyć te zdefiniowane i precyzyjnie określone procesy w życie drukarń, tak aby firmy podążały drogą druku przyszłości.

Reklama

Ankieta

Czy poligrafia ma już kryzys za sobą?

Jest zdecydowanie lepiej
Ciągle jest ciężko
Najgorsze jeszcze przed nami
W ogóle nie doświadczyliśmy kryzysu

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty